دسته‌بندی نشده

اگر درد سیاتیک دارید حتما این دعاهای معجزه گر را بخوانید !

دعا برای درد سیاتیک

درد سیاتیک یکی از دردهای آزاردهنده است که از کمر شروع می‌شود و تا باسن، پشت ران و ساق پا احساس می‌شود. درد در این عصب ناگهانی شروع می‌شود اما در موارد خفیف با مرور زمان و مراقبت صحیح بهتر می‌شود.

البته در برخی بیماران درد سیاتیک ممکن است به قدری شدید باشد که درمان آن نیازمند جراحی باشد.

دعا برای رفع درد سیاتیک

دعای حضرت علی (ع) برای درد سیاتیک

نوعی درد که از کمر شروع می‌شود و تا پا ادامه پیدا می‌کند، در هیچ یک از مکاتب طبی حتی طب اسلامی برای سیاتیک درمانی نیامده و تنها دعا و توصیه‌هایی برای تسکین درد وجود دارد.

نوشته های مشابه

در روایت آمده امام علی (ع) به شخصی از اصحابش این دعا را یاد داد:

آن شخص به حضرت علی (ع) از درد سیاتیک شکایت کرد. امام فرمودند: هرگاه درد را احساس کردی، دستت را بر موضع درد قرار بده و بگو :

بسم الله الرحمن الرحیم بسم الله وبالله اعوذ بسم الله الکبیر واعوذ بسم الله العظیم من شر کل عرق نقار ومن شر حر النار

همانا به اذن خدا خوب می‌شوی. و شخص گفت که وقتی سه بار خواندم و مشکلم برطرف شد.

دعای رفع کمر درد و سیاتیک

به جهت درمان درد کمر شدید و سخت و دردناک هر روز نیت کند و با ایمان کامل و روبه قبله همراه با وضو و با طلب و مغفرت از خداوند حاجت خویش را از خدا مسئلت دارد و دستان خویش را بر آن موضع درد گزارده و ٣ مرتبه قرائت کند.

وَمَا کَانَ لِنَفْسٍ أَن تَمُوتَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ کِتَابًا مُّؤَجَّلًا ۗ وَمَن یُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْیَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَن یُرِدْ ثَوَابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْهَا ۚ وَسَنَجْزِی الشَّاکِرِینَ

و پس از آن همانگونه که حاجتش درد دل مرور میکند سوره قدر را ٧ مرتبه بر موضع درد قرائت نماید . این عمل را چند نوبت تکرار نماید و تا بهبودی کامل انجام دهد .ان شاءالله بهبود یابد.

دعا برای سیاتیک

درمان درد سیاتیک با ناخن طبق روایت

یأخذ قلامة ظفر من به عرق النساء فتعقدها على موضع العرق فانه نافع باذن الله تعالى سهل حاضر النفع

یعنی «کسی که مبتلا به سیاتیک است ناخن‌هایش را بگیرد و بر محل رگ بگذارد، مفید است و آسان است و به اذن خدا فوراً اثر می‌کند».

ناخن‌های کسی که مبتلا به سیاتیک است را بگیرید و آن را روی درد قرار دهید و ( ببندید که) آنجا بماند (دو یا سه روز).

شخصی که استاد دانشگاه پزشکی بود نزد بنده (طبیب) آمد و گفت که در طب سنتی و طب چینی مطالعه دارد ولی موفق به درمان بیماری سیاتیک خود نشده است،

من هم به او توصیه کردم طبق این روایت عمل کند، بعد از یک هفته آمد و یک جزوه کامل نوشته بود درباره ناخن درمانی، ایشان گفت که ابتدا ناخن‌ها را به شکل منظم روی موضع چیدم و وقتی این کار را کردند دردم ده برابر شد و احساس خفتگی می‌کردم،

و چون شما گفته بودید که به شکل نامنظم و پخش بگذارم دفعه بعد همین‌طور عمل کردم و فوراً دردم خوب شد، سپس در این زمینه در طب چینی و طب‌های دیگر تحقیق کردم و این جزوه را تهیه کردم که نامش ناخن درمانی است.

بعضی از بیماران که مثلاً کمردرد داشتند یا گردن درد داشتند بنا بر نظر خود این کار را برای کمر و گردن هم انجام دادند نتیجه گرفتند.

درمان درد سیاتیک با طب الائمه

این روایت این‌گونه آمده است :

«وإذا غلب على صاحبه واشتد ضربانه تأخذ تلتین فتعقدهما وتشد فیهما الفخذ الذی فیه عرق النسا من الورک الى القدم شدا شدیدا اشد ما تقدر علیه حتى یکاد یغشى علیه یفعل ذلک به وهو قائم ثم تعمد الى باطن خصر القدم التی فیها الوجع فتشدها ثم تعصره عصرا شدیدا فانه یخرج منه دم اسود ثم یحشى بالملح والزیت فانه یبرأ باذن الله عز وجل»

انگشت کوچک تیغ زده شود سپس زخم را با روغن زیتون و نمک و پرکنید. البته بعضی که تجربه کرده‌اند می‌گویند اگر انگشت کوچک پا تیغ زده شود نتیجه بهتر است.

در مواردی که روش‌های قبلی نتیجه ندهد این روش حتماً نتیجه بخش است به خواست خدا. از این روایت استفاده می‌شود که یکی از درمان‌های زخم مخصوصاً اگر عمیق هم باشد پرکردن آن با نمک و روغن زیتون است.

دعای مجرب برای درمان درد کمر

اسماعیل فرزند حضرت امام صادق علیه السلام به خدمت پدر از درد پشت و شکم شکایت کرد. حضرت او را طلبیدند و فرمودند که بر پشت بخواب و سپس این دعا را بر او خواندند :

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ بِصُنْعِ اللَّهِ الَّذِی أَتْقَنَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ إِنَّهُ خَبِیرٌ بِما تَفْعَلُونَ‏ اسْکُنْ یَا رِیحُ بِالَّذِی سَکَنَ لَهُ مَا فِی اللَّیْلِ وَ النَّهارِ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا