دسته‌بندی نشده

اپل سالگرد ۱۰ سالی اپ استور را جشن می گیرد

شرکت اپل قصد داشته به مناسبت 10مین سالگرد اپ استور در سه شنبه این هفته جشنی برگزار کند. این فروشگاه مجازی رسما از سال 2008 با تنها 500 اپ کار خود را آغاز کرد اما در حال حاضر با گذشت 10 سال شاهد تحول بزرگی در این فروشگاه اپ هستیم و میلیون ها اپلیکیشن در آن وجود دارد.

اپلیکیشن هایی که کاربران باتوجه به نظر خود آنها را دریافت می کنند. هر سال اپل آمار و ارقامی برای این فروشگاه منتشر کرده و دردسترس کاربران قرار داده است. تعداد اپ های اپ استور در حال حاضر 2 میلیون بوده و در سال نخست فعالیت با افزایش 49500 اپ توانست از 500 اپ به 50 هزار اپ ارتقا یابد و این موفقیتی برای شرکت کوپرتینویی محسوب می شد.

اپ استور پر اپ تر از همیشه

www.delgarm.com

البته گوگل پلی با 3.8 میلیون اپ برحجم ترین فروشگاه مجازی اپ محسوب شده و هر نوع اپی را می توان در آن یافت اما اپ استور از آنجایی که تنها شامل دستگاه‌های iOS شده و تعداد این دستگاه ها نیز بسیار نیست، حجم کمتری در مقایسه با دستگاه های محبوب و پرطرفدار اندرویدی دارد. گذشته از آن حجم بالا اپل در گوگل پلی به معنای کسب سود بیشتر نیست و اپل همیشه توانسته سود بیشتری نسبت به گوگل با فروشگاه اپ مجازی خود کسب کند. براساس آمار بدست آمده تنها در سه ماهه پایانی سال 2017 سود خالص اپل تنها 11.5 میلیارد دلار اعلام شده که در نوع خود بی نظیر و فوق العاده می باشد. این رقم باتوجه به محسابات App Annie دو برابر بیش از سود گوگل می باشد.

پیش بینی می شود شرکت اپل بتواند در آینده نزدیک بتواند حجم اپ های موجود در اپ استور را چند برابر ساخته و از این رو تعداد کاربران این فروشگاه نیز دوچندان خواهد شد. گوگل پلی باتوجه به حجم بیشتر اپ ها نتوانسته سود بیشتری برای گوگل به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا