دسته‌بندی نشده

انشا در مورد سالی که نکوست از بهارش پیداست برای پایه های ششم تا متوسطه

انشا در مورد سالی که نکوست از بهارش پیداست

در این مطلب برایتان گلچینی از برترین و زیباترین انشا با موضوع: سالی که نکوست ز بهارش پیداست، برای پایه های ششم تا متوسطه تهیه و گردآوری کرده ایم. امید است مورد استفاده قرار گیرد .

انشا با موضوع سالی که نکوست ز بهارش پیداست با مقدمه و نتیجه گیری

مقدمه:

عده زیادی هستند که وقتی کاری را شروع می کنند و در بخشی از آن به مشکلی برمی خورند می خواهند ابراز ناراحتی و اندوه خود را به گونه ای بیان کنند و اعلام کنند که این مشکل از همان ابتدا همراه اشان بوده و آن ها را آزار داده و باعث مشکل می شده است.

تنه انشاء:

البته که ضرب المثل مشهور سالی که نکوست از بهارش پیداست کاملا دقیق به ما این مسئله را خاطر نشان می کند که وقتی سالی از همان ابتدا که بهار فصل نخست آن است بد شروع می شود، قطعا آینده و پایان بسیار بدی نیز خواهد داشت و حتی در ادامه ممکن است مشکلات بیشتری نیز رخ دهد و وضعیت زندگی نیز بدتر شود.

شروع یک سال می تواند برای ادامه آن تصمیم گیری کند که البته از برخی جهات نمی توان این ضرب المثل را به کار برد و آن را درست دانست. چون ما می توانیم تصمیمات خود را دگرگون سازیم و خودمان را محکوم به شکست نکنیم.

در مورد این مسئله نیز خیلی دقیق باید گفت که کسی نمی تواند منکر این مسئله شود که یک شروع تلخ می تواند مشکلات و گرفتاری های زیادی را به بار آورد. اما به این معنی نیست که صرفا ادامه مسیر نیز می تواند همان قدر بد و سخت و موفقیت دور از ذهن باشد.

نتیجه گیری:

به انضمام تمامی این مسائل شروع یک کار جدی باید به صورت کاملا برنامه ریزی شده و صحیح انجام شود؛ در غیر این صورت قطعا انگیزه ای برای ادامه کار وجود نخواهد داشت و نگرانی های زیادی نیز برای انسان به وجود می آید که ممکن است حتی به بدبینی ختم شود و سبب گردد که ما از انجام این کار تا انتها منصرف شویم و قطعا هیچ نتیجه خوبی در کار نخواهد بود.

ضرب المثل متقابل سالی که نکوست از بهارش پیداست - عکس سالی که نکوست از بهارش پیداست - ضرب المثل سالی که نکوست از بهارش پیداست - به انگلیسی سالی که نکوست از بهارش پیداست شعر

پایه یازدهم انشا ضرب المثل سالی که نکوست از بهارش پیداست

این ضرب المثل در مواقعی به کار می رود که در انجام کاری از ابتدا مشخص است که چه اتفاقی می افتد و شروع کار پایان آن را نشان می دهد. این ضرب المثل به خاطر وضع آب و هوا در فصل بهار بوجود آمده. اگر در فصل بهار بارندگی خوب و کافی باشد می گویند سال خوبی است اما اگر بارندگی نباشد و هوا خشک و گرم باشد می گویند سال خوبی نیست و در واقع «سالی که نکوست از بهارش پیداست.»

در ادامه این ضرب المثل جمله ی دیگری هم هست که امروزه کمتر استفاده می شود و بیشتر مانند یک ضرب المثل جداگانه کاربرد دارد:
«سالی که نکوست از بهارش پیداست، ماستی که ترشه از تغارش پیداست»

قسمت دوم ضرب المثل هم، مانند بخش اولش همان معنا را دارد. در گذشته که ماست را در تغار درست می کردند، اگر ماست بد بود و چربی اضافه پیدا کرده بود، هم ارزان تر بود و هم باید فقط در تغار نگهداری و فروخته می شد. بنابراین تغاری بودن ماست به معنی بد بودن آن بود.

separator line

انشا در مورد معنی سالی که نکوست از بهارش پیداست

این ضرب المثل از قدیم به خاطر وضع آب و هوا در فصل بهار بوجود آمده است. اگر فصل بهار بارندگی خوبی داشته باشد می گویند امسال، سال خوبی است اما اگر باران کم ببارد و هوا گرم و خشک باشد می گویند سال خوبی نیست و در واقع «سالی که نکوست از بهارش پیداست.»

مفهوم اصلی شروع هر کاری نمایانگر پایان آن کار است.

فرجام این کار از آغازش پدیدار است.

چیزی یا کاری که آخر و نتیجه اش از همان اول معلوم باشد.

مواقعی گفته می شود که کاری بر وفق مراد باشد. برای کارهایی که نتیجه اش از اول مشخص می شود.

separator line

موضوع انشا: سالی که نکوست از بهارش پیداست

معنی سالی که نکوست از بهارش پیداست: چیز یا کاری که آخر و نتیجه اش از همان اول معلوم باشد.

می گویند «سالی که نکوست، از بهارش پیداست» و با این ضرب المثل می خواهند تمام سرنوشت سال را به گردن بهار بیندازند چنانچه ما تمام سرنوشت خویش را به دست تقدیر سپرده ایم و هرکس به گوشه ای یا گرسنه یا سیر، یا با فریاد یا بی فریاد آرمیده ایم .

با رسیدن فصل بهار به نیمه های عمرش اتفاقاتی را می بینیم که در حال افتادن اند و یا این که افتاده اند. گاهی این فصل به فصل زشت و دلتنگی تبدیل می شود زیرا با نازل بهار، تمام برکات سال طبق ضرب المثل بالا نزول می شوند و اگر بهار با دست خالی وارد کلبه فصل شود با دست خالی بر می گردد و آن وقت ترانه ها رنگ جدایی می گیرند:

«به صد امید آمد، رفت نومید
بهار ـ آری، بر او نگشود کس در
در این ویران به رویش کس نخندید
کس اش تاجی زگل ننهاد بر سر»

امیدوارم خودمان سرنوشت خودمان را با کار و فعالیت رقم بزنیم.

نقاشی ضرب المثل سالی که نکوست از بهارش پیداست - آهنگ سالی که نکوست از بهارش پیداست - زخم زبان بدتر از زخم شمشیر است - متضاد سالی که نکوست از بهارش پیداست

۱۰ انشا درباره روز درختکاری | روز درختکاری چه روزی است؟

انشا در مورد نوجوانی | 10 انشا با موضوع نوجوانی برای پایه ششم تا متوسطه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا