دسته‌بندی نشده

انتخاب بخاری برقی مناسب محیط شما

اصولا بخاری برقی تابشی ( هالوژنی ) را برای گرم کردن اتاق خواب پیشنهاد نمی کنیم چرا که بخاری تابشی با نوری که ایجاد می کند اتاق را در ساعات شب روشن نگه داشته و بسیاری نمی توانند در یک اتاق روشن به راحتی استراحت کنند و ضمنا در بخاری های هالوژن خطر آتش سوزی نیز وجود دارد.

انتخاب بخاری برقی مناسب محیط شما

اتاق خواب :
خرید بخاری برقی برای اتاق خواب نیاز به توجه به چندین مساله است .

نوشته های مشابه

آیا در اتاق از سیستم گرمایشی دیگری مانند شوفاژ استفاده می کنید؟
در صورتی که اتاق خواب با شوفاژ گرم می شود اما در روزهای سرد سال این سیستم جوابگوی گرمایش نیست پیشنهاد ما خرید یک دستگاه بخاری برقی فن دار و یا بخاری برقی کانوکشن بدون فن است .

اصولا بخاری برقی تابشی ( هالوژنی ) را برای گرم کردن اتاق خواب پیشنهاد نمی کنیم چرا که بخاری تابشی با نوری که ایجاد می کند اتاق را در ساعات شب روشن نگه داشته و بسیاری نمی توانند در یک اتاق روشن به راحتی استراحت کنند و ضمنا در بخاری های هالوژن خطر آتش سوزی نیز وجود دارد.

اگر صدای فن حتی اندک آن ، شما را آزار می دهد بهتر است بخاری برقی کانوکشن بدون فن استفاده کنید.

آیا اتاق فاقد هیچ سیستم گرمایشی بوده ؟
در این صورت می توانید از رادیاتور برقی استفاده کنید . توجه کنید رادیاتور برقی دستگاه دیرگرمکن است یعنی زمان بیشتری طول می کشد تا محیط گرم شود اما در صورت استفاده طولانی مدت ، می تواند محیط را به خوبی گرم کند. اما در عوض دستگاهی است بدون صدا و کاملا ایمن

پیشنهاد می کنیم رادیاتور برقی را بسته به جدول زیر خریداری کنید :
رادیاتور برقی 5 تا 7 پره ==== اتاق 8 تا 10 متر مربع ( ارتفاع سقف حدود 2.8 متر)
رادیاتور برقی 7 تا 9 پره ===== اتاق 10 تا 12 متر مربع
رادیاتور برقی 9 تا 11 پره ===== اتاق 12 تا 15 متر مربع
رادیاتور برقی 11 تا 13 پره ===== اتاق 15 تا 18 مترمربع

آیا اتاق خواب کوچک و یا دارای لوازم زیاد بوده و فضایی برای قرار دادن بخاری ندارید و یا کودک در اتاق است که ممکن است به بخاری دست بزند؟
در این صورت پیشنهاد می کنیم بخاری های دیواری فن دار و یا مدلهای کوچک رومیزی را خریداری کنید. توجه کنید به هر حال بخاری های فن دار دارای مقداری صدای فن می باشد.

سالن :
گرم کردن سالن منزل و یا اداری معمولا بایستی توسط بخاری های فن داری انجام شود که دارای فن بزرگ می باشند . به عنوان نمونه بخاری های فن داری که دارای ارتفاع 45 سانتی متر و یا مدلهای دیواری با طول 50 سانتی متر و یا مدلهای کولر وبخاری قابل حمل که دارای فن حلزونی با قدرت پرتاب باد زیاد می باشند.

انتخاب بخاری برقی مناسب محیط شما

محیط های اداری :
تقریبا استفاده از انواع بخاری در محیط های اداری امکان پذیر بوده و محدودیتی ایجاد نمی کند اما توجه کنید در صورتی که می خواهید بخاری های برقی کل فضای اتاق را گرم کند معمولا به ترتیب اولویت مدلهای فن دار و سپس رادیاتور را پیشنهاد می کنیم در صورتی که قبلا رادیاتوری در محیط نصب شده اما گرمای لازم را تامین نمی کند پیشنهاد استفاده از مدلهای فن دار استفاده کنید تا هوای اتاق را ضمن گرم کردن به حرکت درآورد.

در صورتی که یک فرد در یک اتاق بزرگ و یا یک سالن در پشت میز اداری نشته و امکان گرم کردن تمام محیط نیست پیشنهاد ما استفاده از بخاری برقی تابشی است در این صورت معمولا بخاری بایستی بر روی زمین و در کنار آن فرد قرار داده شود. در صورتی که فضا اجازه قرار دادن بخاری برقی در چنین اندازه ای را نمی دهد ، می توانید بخاری فن دار رومیزی استفاده کنید.

فضای باز :
مسلما تنها راه کار استفاده از بخاری در فضاهای باز و یا سالن های بزرگ مانند سوله که به هیچ عنوان امکان گرم کردن کل فضا وجود ندارد ، استفاده از بخاری با سیستم گرمایش تابشی است در این صورت افرادی که در نزدیک بخاری قرار دارند در اثر تابش نور بخاری گرم خواهند شد.

حمام و سرویس بهداشتی :
همانگونه که قبلا گفته شد ، بخاری برای استفاده در این محیط ها دارای سطح ایمنی مشخصی است . در صورتی که بخاری بصورت دیواری و در اندازه کوچک ساخته شده باشد می توان از آن برای گرم کردن محیط سرویس بهداشتی استفاده کرد .

درصورتی که حمام و دستشویی در یک فضا قرار دارند بخاری را در سمت دستشویی که تماسی با آب ندارد نصب شود و قبل از استفاده از حمام دستگاه روشن شده و جهت ایمنی بیشتر در زمان استفاده از حمام دستگاه خاموش گردد.

بخاری های مادون قرمز که بر روی دیوار نصب می شود و دارای کلید خاموش / روشن توسط بند متصل به دستگاه می باشد که به اسم بخاری حمامی شناخته می شود می تواند در محیط حمام نصب شود در این صورت حتی در صورت روشن بودن دستگاه در حین استفاده از حمام هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

نصب این بخاری ها بایستی با سیم ضد آب و بطور دقیق توسط برق کار ماهر انجام گیرد. توجه کنید ، رادیاتور برقی مناسب استفاده در حمام و سرویس بهداشتی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا