دسته‌بندی نشده

اطلاعات کامل دارویی در مورد قرص ضد بارداری لویتود

معرفی قرص لویتود

قرص لویتود (Levitude) یک داروی جلوگیری از بارداری ترکیبی است که از یک بخش پروژستینی به نام لوونورژسترل و یک بخش استروژنی به نام اتینیل استرادیول تشکیل شده است. لویتود دارویی متعلق به نسل دوم قرص های جلوگیری از بارداری است و برای اولین بار به صورت تحت لیسانس کمپانی CHEMO اسپانیا در شرکت داروسازی بین المللی آتی فارمد ایران تولید می شود.

موارد مصرف قرص لویتود

لویتود

مکانیسم اثر قرص لویتود

قرص لویتود ترشح گنادوتروپین هیپوفیز را مهار می کند ، جلوی تخمک گذاری را می گیرد. از طرف دیگر با ایجاد تغییراتی در موکوس سرویکس مانع نفوذ اسپرم می شود. همچنین با تاثیر بر اندومتر مانع لانه گزینی جنین می شود.

روش مصرف قرص لویتود

هر بلیستر حاوی ۲۱ قرص زرد رنگ (حاوی هورمون) و ۷ قرص سفید رنگ دارونما (بدون هورمون) می باشد. که دو رنگ قرص متفاوت به ترتیب چیده شده اند. روزانه یک قرص را در صورت نیاز با مقداری آب میل کنید. می توانید دارو را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. قرص را هر روز در زمان مشخص مصرف کنید جهت پیکان روی بلیستر را دنیال کنید تا بسته تمام شود. برای ۲۱ روز اول، قرص های زرد رنگ روزی یک عدد و برای ۷ روز باقیمانده قرص های سفید رنگ روزی یک عدد مصرف شود و بعد از آن بسته بعدی را آغاز کنید.

موارد منع مصرف لویتود

روش نگهداری قرص لویتود

لویتود باید دور از دید و دسترس کودکان و در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد و در بسته بندی اصلی خود دارو یا درون کاور مخصوص آن نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

همه آنچه باید درمورد آمپول پیشگیری از بارداری بدانید

سریع ترین راه پیشگیری از بارداری ناخواسته

بهترین و مناسب ترین روش ها برای جلوگیری از بارداری

ترجمه و گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا