دسته‌بندی نشده

اسکالپ سر چیست؟ آیا عمل میکرو اسکالپ خطرناک است؟

مزایا و معایب اسکالپ سر

عوارض اسکالپ سر امری است که باید قبل از انجام این تکنیک به خوبی بر روی آن تامل کرد تا بعد ، به خاطر تصمیم اشتباهی که گرفته ایم خود را مدام سرزنش نکنیم .

بالعکس ممکن است با در نظر گرفتن مزایای اسکالپ سر در مقایسه با معایب میکرو اسکالپ ، تصمیم قاطعانه ای برای انجام این کار بگیریم که باز هم در نهایت حس خوبی پیدا خواهیم کرد چرا که می دانیم با جستجو و فکر پیش رفته ایم نه با هیجان لحظه ای .

مهم این است که نه تنها برای اسکالپ سر بلکه پیش از تجربه هر متد زیبایی ، مزیت های آن را با معایب و مشکلاتی که احتمالا به دنبال دارد مقایسه کرده و انتخابی خوب و با دید باز داشته باشیم .

زمانی که مزایا و معایب اسکالپ سر و عوارض اسکالپ سر را کنار هم گذاشته و آنها را همزمان سبک ، سنگین کنید در اغلب موارد می توانید تصمیمی منطقی تر در مورد انجام میکرو اسکالپ و یا چشم پوشی از آن بگیرید .

با دلگرم همراه باشید چرا که می خواهیم درباره عوارض اسکالپ سر و همینطور مزایا و معایب اسکالپ سر اطلاعات خوبی ارائه دهیم .

درست مانند روش های دیگر عمل زیبایی ، در این مورد باید ابتدا از مزایا و معایب اسکالپ سر آگاهی کسب کرد .

مزایای اسکالپ مو (هاشور سر)

  • اسکالپ موی سر هیچ محدودیتی از نظر سن ندارد .
  • هزینه اسکالپ موی سر نسبت به دیگر روش های زیبایی پوست و مو بسیار مناسب تر است .
  • این روش به صورت دستی انجام نمی شود بلکه به طور کامل با دستگاههای مخصوص انجام می شود . از این رو این تکنیک روشی بهداشتی و کاملا استریل می باشد .

عوارض اسکالپ سر

  • معمولا عوارض اسکالپ سر بسیار ناچیز است و تقریبا می توان گفت به صفر نزدیک است ؛ البته بدیهی است که این حرف زمانی صدق می کند که میکرو اسکالپ سر زیر نظر یک پزشک مجرب و متخصص انجام شده باشد .
  • از عوارض اسکالپ سر که تقریبا هم ناچیز است به عنوان مثال می توان به قرمز بودن سر تا بهبودی کامل پوست سر ، اشاره کرد . به علاوه اینکه زخم ها و دلمه های ایجاد شده می توانند بر روی خارج شدن رنگ ها و کمرنگ تر شدن پیگمنت های تزریقی موثر باشد .

معایب میکرو اسکالپ

درست است که می توان عوارض اسکالپ سر را به دلیل ناچیز بودن آنها در نظر نگرفت اما نباید فراموش کرد که این روش معایبی هم دارد .

از جمله معایب میکرو اسکالپ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

اسکالپ میکروپیگمنتیشن به روش SMP یک روش دائمی محسوب می شود . همین را می توان یکی از مهم ترین معایب میکرو اسکالپ برشمرد به این دلیل که بر اساس آن دیگر مدل مو قابل تغییر نیست و باید تا همیشه الگوی رویش مو را به همان شکل ثابت پذیرفت .

یکی دیگر از معایب میکرو اسکالپ این است که آقایان برای اینکه بتوانند از زیبایی طبیعی که میکرو اسکالپ سر برایشان فراهم می کند استفاده کنند باید همیشه موهای سر خود را شیو کرده و کوتاه نگه دارند .

علاوه بر موارد ذکر شده در صورتی که فرد پس از میکروپیگمنتیشن اسکالپ سر در معرض افتاب قرار گیرد ، اشعه های فرابنفش خورشید می توانند به سادگی اثرات میکرواسکالپ را کم کرده و باعث کمرنگ شدن پیگمنت ها شوند . و در پی آن فرد بایستی برای جلوه مجدد دادن به پیگمنت ها جلسه دیگری برای ترمیم به کلینیک مراجعه نماید.

از دیگر معایب میکرو اسکالپ سخت پاک شدن آن و یا در واقع پاک نشدن آن است . میکروپیگمنتیشن نیز درست مثل تاتو به این سادگی ها محو نمی شود اگر چه می توان چند جلسه ای را لیزر را جهت محو کردن اثراتش ، امتحان کرد .

نکات قبل از میکروپیگمنتیشن اسکالپ

لازم است قبل از مراجعه برای اسکالپ سر حتما یک جلسه مشاوره با متخصصین این زمینه داشته باشید تا ضمن بررسی وضعیت شما ، در این مورد که آیا میکرواسکالپ می تواند مشکل شما را بهبود دهد یا خیر به شما مشاوره دهند .

در صورت صلاح دید متخصص مربوطه به مناسب بودن شرایط تان برای اجرای میکرواسکالپ ، طی این جلسه می توانید نظرات خود را در رابطه با فرمی که مد نظرتان است و میزان حجمی که ترجیح می دهد پرپشتی انجام شود و همینطور رنگی که باید استفاده شود بیان کنید و نظرات متخصص را نیز جویا شوید و به یک تصمیم واحد برسید.

مراقب باشید برای اسکالپ سرتان ، کلینیکی را انتخاب نمایید که رعایت اصول بهداشتی برای آنها در اولویت اول قرار داشته باشد . چرا که در اسکالپ سر ، تامین بهداشت و ایمنی حرف اول را می زند زیرا در غیر این صورت به سادگی می تواند برای فرد عوارض اسکالپ ایجاد کرده و اوضاع را بدتر کند !

میکروپیگمنتیشن سر در گفتگوهای عمومی بین افراد به اسم های متفاوت دیگری اسکالپ سر ، هاشور سر ، پیگمنت سر و یا اسکالپ هاشور کف سرشناخته می شود .


مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن اسکالپ

  • میکرواسکالپ نیز مانند هر تکنیک زیبایی دیگر نیاز به مراقبت های پس ازعمل دارد تا بتواند نتایجی خوب و تا حد امکان نزدیک یا مطابق با انتظار افراد به دنبال داشته باشد .

در ادامه به موارد مراقبت های بعد از اسکالپ سر اشاره شده است :

  • در روزهای ابتدایی پس از اسکالپ سر بایستی از هر فعالیتی که می تواند سبب تعریق فرد شود ، اجتناب شود چرا که می تواند با بی اثر کردن پیگمنت ها ، آنها را کم رنگ تر از چیزی که واقعا باید باشند ، بکند.
  • تا 3 روز پس از میکروپیگمنتیشن سر نمی توانید سرتان را بشویید و یا استحمام کنید و یا به استخر بروید . چرا که این کار می تواند پیکمنت ها را از بین برده و بی رنگ سازد . اما پس از گذشت 3 روز می توانید استحمام کرده و سر راشستشو دهید .
  • هنگام شستشوی سر پس از این سه روز باید از شامپوی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید یا شامپو بچه به سر خود بزنید . این مورد به شرطی است که طی این 3 روز مشکلی که نیاز به مراجعه مجدد به پزشک باشد به وجود نیامده باشد .
  • افرادی که معنقدند پوست شان چرب است باید طی روزهای مراقبت از میکرواسکالپ سرشان تا جایی که می توانند سر خود را تمیز نگه دارند اما ملاحظه کنند که نباید از پماد یا کرم استفاده کنند.
  • به منظور برطرف کردن چربی های سر طی زمان بهبودی می توان از الکل استفاده کرد.
  • تا زمان بهبودی کامل و یا حتی پس از آن به منظور حفظ رنگ پیگمنت ها به هیچ وجه در معرض نور خورشید قرار نگیرید. در صورت ضرورت پوششی برای حفاظت از ناحیه ای از سر که میکرو شده است در مقابل آفتاب با خود همراه داشته باشید.
  • آقایان می توانند پس از گذشت 4 روز می توان موی سر خود را شیو کنند اما باید مراقب باشند که روی بخش هایی از سر که همچنان زخم است و یا حالت دلمه دارد عملی انجام ندهند و آن بخش ها را دستکاری نکنند .
  • در صورتی که موارد بالا را به درستی رعایت کنید به طور قطع چندان دچار عوارض اسکالپ سر نخواهید شد و می توانید بنشینید و از نتایج جذاب به دست آمد لذت برده و زندگی کنید !

آیا با یک جلسه میکرواسکالپ به نتایج مورد نظرم می رسم؟

معمولا ایجاد هر نقطه پیگمنت در پوست سر ، منجر به ایجاد زخمی کوچک در ان ناحیه می شود . با گذشت زمان این زخم‌ها ترمیم شده و در این راستا دلمه یا کراست بر روی زخم ایجاد می شود . پس از مدتی این دلمه ها کنده شده و از بین می روند . از بین رفتن دلمه ها در نتیجه ترمیم زخم ، می تواند منجر به خارج شدن بخشی از پیگمنت تزریق شده در پوست شود .

به علاوه سیستم دفاعی بدن نیز سعی می کند تا با این پیگمنت های تزریق شده مبارزه کرده و تا حد امکان آنها را از بدن خارج نماید که این اتفاق باعث می شود پس از مدتی نقاط ترسیم شده کوچک تر شوند .

در نهایت نقطه های ایجاد شده پس از گذشت مدتی هم کوچکتر شده و هم کمرنگ تر می شود . از این رو معمولا نمی توان با یک جلسه اسکالپ سر به نتایج مطلوب و دلخواه رسید و باید برای اجرای کامل اسکالپ سر با رنگ و فرمی که مد نظرتان است ، طی چند جلسه میکرواسکالپ را انجام دهید .

تعداد جلساتی که به نتایج مطلوب تر منجر می شود بین 2 تا 5 مرتبه می باشد . معمولا فاصله بین جلسات اول و جلسه دوم ( جلسه ترمیمی ) 10 تا 20 روز می باشد . اما روز دقیق جلسات ترمیمی را پزشک متخصص به شما خواهد گفت . مدت زمانی که طول می کشد تا تمام جلسات تمام شود حدود 5 ماه می باشد .

آیا نتایج میکرواسکالپ طبیعی اند ؟

برای طبیعی تر به نظر رسیدن نتایج سعی می کنند که پیگمنت ها را بسته به اینکه قرار است در کجای سر اجرا شود با رنگ های متفاوت تزریق کنند . این تفاوت رنگ پیگمنت ها سبب می شود تا برخی از نقاط ترسیم شده برجسته تر از نواحی دیگر به نظر برسد . علاوه بر این بر اساس اصولی خاص ، ‌اغلب در جلسه ابتدایی از رنگ‌های روشن‌ تر استفاده می کنند اما در جلسات بعدی از رنگ های تیره تری استفاده می شود .

ممکن است در ابتدا حس کنید که رنگ پیگمنت ها از چیزی که مد نظرتان بوده ، پر رنگ تر شده است . بهتر است دراین مورد نگران نباشید چون در ابتدا رنگدانه های کاشته شده تیره رنگ اند اما به مرور رنگ انها روشن تر خواهد شد و به رنگ طبیعی نزدیک تر می شود .

لازم است به خاطر داشته باشید که رعایت درست مراقبت های بعد از اسکالپ می تواند نقش موثری در دستیابی به نتایج مطلوب داشته باشد !!!

با این حال میزان طبیعی بودن نتایج تا حد زیادی به متخصصی که این را برای شما انجام می دهد وابسته است . بدین منظور هر اندازه تخصص و تجربه بالاتر باشد علاوه بر اینکه عوارض اسکالپ سر کمتر خواهد بود ، نتایج طبیعی و ماندگار تری حاصل می شود .

از این رو حتما با وسواس و تحقیق کامل یک متخصص را بیابید تا مطمئن شود از پس برآوردن نتایجی که مد نظرتان است بر می آید . می توانید طی تحقیق تان بخواهید عکس های قبل و بعد از اسکالپ را به عنوان نمونه به شما نشان دهند .

همچنین بخوانید:

۱۱ روش طبیعی جهت خوشبو کردن موی سر

تقویت پیاز مو با ساده ترین شیوه های ممکن!

راه های تقویت موی سر

پرپشت کردن مو سر با این روش های موثر

خواص رزماری برای موی سر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا