دسته‌بندی نشده

اسب درمانی و ۹ مزیت طلایی سوار کاری

درمان با اسب :

اسب سواری امروزه برای درمان و معالجه بیماری ها از شیوه های غیر معمول دیگری نیز استفاده می شود که واقعا ملت آنها را امتحان میکند تا ببیند واقعا با این طریق درمان می شوند یا نه شیوه ای که امروز می خواهیم معرفی کنیم

شیوه اسب درمانی است مثل ایسن که از متدهای درمانی جدید است و یا هم از زمان ابن سینا به یاد گار گذاشته شده است. این شیوه از فرق سر تا نوک پارا درمان می کن د و شمارا سلامت و سرحال نگه می دارد

البته برای اسب درمانی حتما لازم نیست که لگن خاصره تان دچار ایرادشده باشد چون درمانگران این روش مدعی اند می توانند از استرس و درد معده گرفته تا اوتیسم و مشکلات گفتاری همه را با هم معالجه کنند.

حدود 20 نفر هم اکنون در تهران در حال معالجه توسط شیوه ای عجیب و جالب هستند. این تعداد کسانی هستند که به نوعی با یک بیماری ذهنی یا حرکتی درگیرند و این روش توسط درمانگر یا پزشکشان تجویز شده است.

دو باشگاه اسب سواری هم در خدمت فعالیت های این شیوه آموزشی و درمانی قرار دارند.

این اساتید اسب درمانی می گویند که تا به حال حتی یک نفر هم نبوده که بیماری اش حداقل کمی بهتر نشده باشد.از شاگرد سه ساله که با پوشک روی پونی ها (اسب های کوچک) آموزش دیده گرفته تا یک شاگرد 20 ساذله مبتلا به اوتیسم که بعد از مداو در آلمان، متخصصان برایش اسب درمانی تجویز کرده بودندو … همه درمان شده اند.

افسردگی، استرس، بیماری های جسمی و اوتیسم در حیطه ساب درمانی قرار می گیرند! اینها تازه جدا از افراد سالمی هستند که به عنوان یک عامل رفع استرس و به دست آوردن آرامش به اسب نگاه می کنند.

البته عنایت بفرمایید که درمان توسط اسب به دو شیوه انجام می شود که در شیوه اول مداوای بیماری های روانی و اختلالات ذهنی توسط صحبت کردن و در کنار اسب بودن و تیمار کردن آن انجام می شود و روش دیگر اصلاح حرکات جسمی در بیماران حرکتی و دارای اختلالات حرکتی است.

divider

فواید اسب سواری :


1. قلب و عروق :

قدم رفتن اسب باعث برانگیختن ارگان های درونی بدن درست مانند راه رفتن خود انسان میشود. اگرچه اسب سواری ساده به نظر می رسد، اما ۱ ساعت اسب سواری میتواند معادل ۱ ساعت دویدن با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت یا دوچرخه سواری با سرعت ۱۹-۲۲ کیلومتر در ساعت کالری بسوزاند.

همچنین اسب سواری درمقایسه با ورزش های دیگری مانند شنا و پیاده روی بر روی زانو ها فشار کمتری وارد میکند. افزایش سرعت اسب و طولانی تر کردن مدت سوارکاری باعث افزایش دشواری ورزش میشود و در نتیجه باعث کالری سوزاندن بیشتری میشود. لیست کامل میزان سوختن کالری به ازای هر ورزش

2. تقویت ماهیچه ها و انعطاف پذیری:

بعد از اولین دفعه ی سواری ممکن است شما ماهیچه هایی را احساس کنید که قبلا از وجود آنها بی خبر بودید. این به دلیل حرکت اسب و تاثیر آن بر سوار در هنگام سواری است. برای اینکه سوارکار از موضع درستی در زین برخوردار باشد، سوارکار باید برای هر جنبشی که اسب انجام می دهد، واکنشی انجام دهد.

این بدان معناست که ماهیچه های او باید با توجه به حرکت اسب منقبض و منبسط شوند که در عمل این باعث قوی تر و ورزیده شدن تمامی ماهیچه های بدن میشود. در تصویر زیر برخی از ماهیچه های استفاده شده در سوارکاری نشان داده شده اند.

3. تقویت تعادل و هماهنگی :

حرکت هایی که برای هدایت اسب باید انجام شوند مستلزم هماهنگی میان پاها، دست ها و موقعیت/حالت بدن همه در آن واحد میباشد. در سوارکاری باید کارهای زیادی به طور هماهنگ و همزمان انجام شوند تا اسب هر کار کوچکی را انجام دهد; برای مثال زیاد کردن سرعت و یا حتی قدم رفتن در یک مسیر دایره ای فرضی بدون اینکه اسب از مسیر خارج شود نیازمند هماهنگی کامل میان اعضای بدن است.

4. افزایش تمرکز و حافظه :

اسب سواری باعث افزایش تمرکز می شود. مغز شما نیز همانند بدن شما برای تقویت قابلیت های خود نیاز به تمرین دارد. وقتی که برای سوارکاری می روید از همان لحظه ای که شروع به آماده کردن اسب خود برای سواری می شوید تا لحظه ای که در حال پایین آوردن زین از روی اسب خود هستید به تمام جزییات توجه می کنید که این تمرین فوق العاده ای برای مغز محسوب می شود،

اما چیزی که بیش از همه باعث افزایش تمرکز میشود تمرکز شما در هنگام سوارکاری برای هماهنگ بودن با حرکات اسب است.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده که یادگیری مداوم در طول زندگی میتواند مانع از دست دادن حافظه شود، و حتی حرفه ای ترین سوارکاران نیز میپذیرند که در سوارکاری همواره چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

مزیت اسب سواری یا سوارکاری

5. افزایش صبر و بردباری :

اسب سواری نیازمند کسب دانش و مهارت زیادی است که لازمه ی این یادگیری و آشنایی با اسب ها و رفتار و فیزیولوژی آنها، وقت و صبر است. به همین دلیل اسب سواری مانند بسیاری از ورزش های دیگر باعث افزایش صبر و بردباری میشود.

6. افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری :

اینکه قابلیت این را داشته باشید که از حیوانی بسیار بزرگ تر و تنومند تر از خودتان مراقبت کنید و او را کنترل کنید، تاثیر باور نکردنی ای بر روی اعتماد به نفس شما میگذارد و خود به تنهایی نیز احساس فوق العاده ای به شما می دهد. همچنین وقتی که شما با حیوانی با این عظمت و قدرت کار می کنید در حالی که هر کار کوچک شما میتواند بر روی حیوان تاثیر بگذارد، به طور ناخودآگاه در قبال امنیت اسب و اطرافیانتان احساس مسئولیت می کنید.

7. کاهش استرس و اضطراب

با اینکه اسب سواری میتواند چالش های خودش را داشته باشد، اما بسیاری از افراد وقت سپری شده در هنگام اسب سواری را آرامش بخش می یابند. موقع سوارکاری شما باید بر روی تمامی مراحل تمرین دقت کنید و در این حین به طور ناخودآگاه نگرانی ها و مشکلات روزمره خود را فراموش می کنید.

جدا از این، تنها همان احساس شادی و آزادی ای که در هنگام اسب سواری احساس می کنید و لذتی که از آن به دست می آورید، چه از یادگیری یورتمه رفتن و چه از مقام آوردن در مسابقات کشوری، بسیار متفاوت از هر احساسی است که تا به حال حس کرده اید و به طرز فوق العاده ای باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

8. یک ورزش کامل :

در طی تحقیقات راه اندازی شده توسط انجمن اسب انگلستان (The British Horse Society) ثابت شده است که شرکت منظم در اسب سواری برای سلامت انسان مفید است. این تحقیقات که توسط دو دانشگاه در انگلستان (The University of Brighton و Plumpton College) انجام شده است

به بررسی تاثیرات ورزش های مرتبط با اسب و اسب سواری بر روی سلامت پرداخته است و این تحقیقات حاکی از این بود که در اسب سواری مصرف انرژی آن قدری است که اسب سواری جزو ورزش های با شدت متوسط شناخته شود.

ورزش های با شدت متوسط، ورزش هایی هستند که دولت انگلستان (به طور دقیق تر خدمات بهداشتی دولت انگلستان) اعلام کرده انجام آنها به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته باعث تداوم سلامت افراد میشود. اگرچه تاثیرات مفید سوارکاری بر روی سلامت ذهنی و جسمی همواره تصور میشد، اما نتایج این تحقیقات اثبات علمی برای این مسئله اند.

divider

بیشتر بخوانید :

عوارض اسب سواری برای بانوان

۹ عارضه دوچرخه سواری مردان

عوارض دوچرخه سواری برای بانوان

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، و نظر و پیشنهادی دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا