دسته‌بندی نشده

از هزینه های سفر به مارماریس ترکیه بدانید

راهنمای سفر به مارماریس

سفر به مارماریس مانند سفر به گوشه ای از بهشت است که در طول سال می توان همنشینی همه طیف های رنگ های سبز و آبی را در آن مشاهده نمود. فراوانی گردشگاه های موجود در کناره سواحل طولانی، وجود بندرهای طبیعی، نزدیکی به شهرهای آنتیک، زیبایی های طبیعی، امکانات تور آبی، بنادر مدرن کشتی های تفریحی، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزش های آبی، هتل های ۵ ستاره تا پانسیون های بسیار خوب، شهری بهشتی را به وجود آورده است که همه گردشگران با هر نوع سلیقه می توانند تعطیلات دلخواه خود را در آن جا بگذرانند.

مارماریس شهری بندری در جنوب غربی کشور ترکیه است که تا چندی پیش با ماهیگیری، صنایع ابری و گیاهان معطر خود مشهور بود، امروز به صورت یک شهر و مرکز توریستی بزرگ در آمده است. علاوه بر جاده های زمینی، به وسیله ی فرودگاه دالامان و کشتی رودوس نیز به سهولت با دنیای خارج ارتباط داشته و به جهت واقع شدن بر روی جاده داتچا و نزدیکی به جاده فتحیه، اهمیت فراوانی یافته است.

زبان رسمی: ترکی استانبولی
واحد پول: لیر ترکیه

بیشتر بخوانید :

راه های گرفتن اقامت و مهاجرت به ترکیه

اطلاعات کلی برای سفر به مارماریس

شهر مارماریس از لحاظ جغرافیایی بین سواحل اژه و مدیترانه ای قرار گرفته است. این شهر به‌دلیل واقع شدن میان رشته‌کوه‌های کنار دریا بسیار مشهور است. مساحت شهر مارماریس در ترکیه ۸۷۸ کیلومتر مربع بوده و جمعیت حاضر در آن طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۲ انجام شده حدود ۳۴۰۴۷ نفر بوده است. نام «مارماریس» از کلمهٔ «مرمر» گرفته شده‌است. دلیل این نام‌گذاری، وجود سنگ مرمر در منطقهٔ مارماریس است.

تاریخ سکونت در شهر مارماریس به ۶ قرن قبل از میلاد حضرت مسیح بر می گیردد. این شهر در زمره شهرهای پربازدید کشور ترکیه قرار دارد. یکی از دلایلی که این شهر را معروف کرده است سواحل دریای اژه و مدیترانه ای است که در این منطقه قرار دارد، از همین رو همین دریاها سبب شده اند تا جهت مارماریس در طول قرون تحت حاکمیت تمدن های بسیاری قرار بگیرد. در مارماریس هنوز هم می توان آثار تمدنهای کاریا، رودوس و آدا، مصر آشور، ایون، دور، پرس، مقدونیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمود.

مارماریس

بهترین زمان برای سفر به مارماریس

با توجه به شرایط جغرافیایی شهر مارماریس که بندری است، این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. تابستان ها در این شهر هوا گرم و مرطوب بوده و زمستان ها بارانی و سرد است. دمای هوا در سرد ترین حالت خود بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است، از همین رو برای شنا و ورزش های آبی این شهر همواره شرایط هوایی خوبی در اختیار مسافران خود قرار می دهد. برای سفر به مارماریس تقریبا تمام فصول سال شرایط خوبی برقرار است اما اوایل بهار تا اواسط تابستان همه چیز ایده آل است.

هزینه اقامت در سفر به مارماریس

در سفر به مارماریس برای اقامت در شهر مارماریس باید تصمیم بگیرید که می خواهید در نزدیکی مراکز خرید این شهر باشید یا این که به سواحل و مناطق توریستی مارماریس دسترسی راحت تری بخواهید داشته باشید.

  • هتل های دو ستاره ۲۷۰,۰۰۰ تا ۴۵۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های سه ستاره ۲۵۰۰,۰۰۰ تا ۶۵۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های چهار ستاره ۳۵۰,۰۰۰ تا ۸۰۰,۰۰۰ تومان
  • هتل های پنج ستاره ۷۸۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

توجه : قیمت های ذکر شده به صورت تقریبی است و با گذشت زمان متغیر خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در سفر به مارماریس

در سفر به مارماریس ترکیه، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۲۵ لیر را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۸۰ لیر پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر کبک تقریبا ارزان تر است و مبلغ ۱۶ لیر می باشد. اگر می خواهید که در سفر به مارماریس اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می‌توانید با قیمت‌های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر می توانید ۷ لیر را بپردازید.

شهر مارماریس

هزینه حمل و نقل در سفر به مارماریس

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳ لیر و به ازای هر یک کیلومتر ۴ لیر به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۸ لیر را باید پرداخت نمایید. هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۵ لیر است.

جاذبه های گردشگری مهم در سفر به مارماریس

بهترین بخش سفر به مارماریس دریا و ساحل وصف نشدنی آن می باشد. در مارماریس تا دلتان بخواهد تفریحات و سرگرمی‌های دریایی برپا شده است، مثل شنا، غواصی در آب‌های شفاف مدیترانه و دریای اژه، موج سواری، قایق‌سواری و از همه زیباتر سفر با کشتی به سواحل هم‌جوار ایچیملر و یا تونوک است. در اکثر تورهای کشتی سواری، موسیقی زنده اجرا می‌شود و با نوشیدنی و ناهار از مسافران پذیرایی می‌کنند. ضمن گشت زدن کشتی‌ها در اسکله‌ی زیبای ایچملر توقف می‌کند و می‌شود تا وقت برگشتن به مارماریس در بازار ساحلی آن‌جا خرید کرد. تور غواصی هم تقریبا به همین شکل اجرا می‌شود، با این تفاوت که تجهیزات غواصی را در اختیار مسافر می‌گذارند و به او یاد می‌دهند چگونه از روی عرشه‌ی کشتی به اعماق دریای آبی شیرجه بزنند. البته هر دوی این تورها را می‌توان با صرف هزینه‌ی بیشتر و در قایق‌های کروز به صورت خصوصی‌تر تجربه کرد.

میدان جوان مارماریس

میدان جوان یکی از جاذبه های شهر مارماریس است که با فواره های رقصان و حتی برج ساعتی که دارد مکانی برای برگزاری کنسرت ها و نمایش های روباز می باشد و همچنین مکان مناسبی برای جشن های تعطیلات عمومی است. فواره های مارماریس در ساعت های مختلف شب نمایش داده می شوند که هر بار این نمایش ۱۵ دقیقه طول می کشد. نمایش فواره ها ترکیب زیبایی از موسیقی، آب و نور هستش از همین جهت توانسته جزء جاذبه های این شهر قرار بگیرد که در سفر به مارماریس مورد توجه گردشگران هم هست.

شهر باستانی کاریان

این شهر باستانی که مقبره سنگ تراشی شده سلاطین یونانیه، در رودخانه دالیان قرار دارد و در قرن چهارم قبل از میلاد به عنوان یک مرکز هنری و فرهنگی مشهور بوده است. این شهر باستانی دارای دو لنگرگاه بود که یکی روی دریای اژه و دیگری برروی دریای مدیترانه قرار داشته است.

قلعه مارماریس

قلعه مارماریس در سال ۱۵۲۲ هنگامیکه سلطان سلیمان عثمانی قصد لشگرکشی به رودز داشت، بازسازی شد تا پایگاه نظامی او باشد. در سال ۱۹۷۹، کار مرمت و بازسازی بر روی آن انجام شد تا به شرایط اولیه اش برگردد. با تلاش های وزارت فرهنگ، این قلعه تبدیل به موزه شد. همان زمانی که این قلعه در بازار ساخته شد، یک کاروانسرای کوچک عثمانی هم توسط مادر سلطان سلیمان، عایشه حفصه سلطان، ساخته شد.

قلعه

پیسکوس

خرابه های پیسکوس یک شهر بندری بسیار مهم در منطقه باستانی کاریا بوردا است و می توان از بالای تپه Asar در شمال مارماریس آن را مشاهده نمود. دیوار حصارها هنوز هم پا بر جاست و شما در سفر به مارماریس می توانید آنرا ببینید.

لوریما

در منطقه ای که قبلا به نام توپخانه نامیده می شد و اکنون در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره بوزبورون قرار دارد، قصبه لوریما ساخته شده است. جالب ترین بنا در محوطه مسکونی، استحکاماتی است که بر روی بورونباشی واقع شده و به خوبی حفاظت گردیده است. در این استحکامات که در کناره جزیره رودوس و از سنگ های تراشیده شده منظم ساخته شده، ۹ برج مربعی وجود دارد که امروزه فقط برج شمالی آن قابل مشاهده است.

آموس

به خرابه های آموس باستانی، می توان از شمال غرب گردشگاه کوملوبوک و از تپه ای که آثارجیک نامیده می شود رفت و آمد نمود. آموس از یک تئاتر، پرستشگاه و پایه چند مجسمه بر روی یک تپه تشکیل شده است. اطراف آموس با حصارهایی متعلق به همان دوران محصور شده است. تئاتر آموس که دومین تئاتر از ۳ تئاتر ساحل مقابل رودوس است، امروزه در وضعیت خوبی می باشد و می توان جایگاه ها، دیوارهای کناری و ۳ اتاق صحنه را از یکدیگر تفکیک نمود. در حفاری های انجام شده توسط پروفسور Bean در سال ۱۹۴۸، شرایط ۳ اجاره نامه متعلق به حدود سال ۲۰۰ پیش از میلاد در چهار لوح سنگی به دست آمده است.

کلئوپاترا و یا جزایر شهری

شامل جزیره کاخ (جزیره کلئوپاترا)، جزیره میانی و جزیره کوچک می باشد. در جزیره کاخ که از دوران روم به جای مانده، تفریحگاه Cedrea قدیم دیده می شود. از دور دست ها نیز خرابه های حصارها به سهولت دیده می شود. در گردشگاه کوچک سمت شمال غربی جزیره، یک پلاژ جالب وجود دارد که طبق افسانه ها این پلاژ کوچک محل شنا کردن کلئوپاترا و مارک آنتونیوس بوده و شن های ساحل آن به وسیله کشتی از آفریقا آورده شده است. طبق روایات این شن هم اکنون فقط در مصر دیده می شود.

هیداس

خرابه های حصار هیداس در ۳۵ کیلومتری مارماریس و بر روی جاده Erine-Bybassion قرار دارد. در جنوب این خرابه ها یک آرامگاه دیده می شود. در ۳ کیلومتری هیداس نیز یک برج نگهبانی ساحلی و چند گور بر روی این برج قرار دارد. قصبه باستانی هیداس در تفریحگاه سلیمیه واقع در شمال جزیره بوزبورون قرار دارد.

جاذبه های گردشگری

ارینه

در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی مارماریس و در مسیر جاده راتچا راهی به سمت بوزبورون قرار دارد.در سفر به مارماریس پس از طی حدود ۲ کیلومتر جاده آسفالته به روستای حصار اونو می رسیم. تفریحگاه باستانی در ۳ کیلومتری جاده جنگلی این روستا قرار دارد. در ارینه آثار باقیمانده از دوران روم قرار دارد.

کاستابوس

این تفریحگاه باستانی در منطقه پازارلیک در نزدیکی روستای حصارلیک قرار دارد. در سفر به مارماریس به این مکان مقدس که در کوه ارن Eren قرار دارد با یک صعود یک ساعتی می توان رسید. این بنا که متعلق به قرن ۴ پیش از میلاد بوده و به سبک ایون ion ساخته شده دارای علائمی از تمدن DOR ها نیز می باشد. در این جا پایه های پرستشگاه قابل مشاهده است. دیوارهای بسیار جالب این محوطه تا به امروز پا بر جا مانده است. تئاتر خرابه ای که در جنوب قرار دارد، همراه با پرستشگاه، تنها اثر موجود در منطقه است.

ساراندا

در ۴۵ کیلومتری مارماریس و در نزدیکی روستای سووت امروزی قرار دارد. در ساراندا که در دوران روم و بیزانس یک منطقه مسکونی دائمی بوده است، آثار چند بنای متعلق به بیزانس دیده می شود.

بایباسیوس

در سفر به مارماریس چنانچه از جاده ارینه به طرف بوزبورون حرکت نماییم با خرابه های شهر باستانی بایباسیوس برخورد می کنیم. روستای اورهانیه امروزی در دامنه تپه ای که این آثار بر روی آن قرار دارد ساخته شده است. آثار حصار شهر به طور پراکنده در داخل جنگل قرار دارد.

Euthenna

در این منطقه که در غرب امتداد مارماریس-سدرال قرار دارد، دو روستای آنتیک تحت حاکمیت روداس در عصر آنتیک دیده می شود. استحکاماتی که اکنون مناطق مسکونی را محصور نموده در وضعیت خوبی قرار دارند.

آرامگاه ساریانا

در محله ساریانا و در کنار یک مسجد قرار دارد. سلطان سلیمان قانونی پیش از سفر رودوس در این مکان به زیارت فاطمه آنا که کهانت وی مشهور بود می رود و پس از جواب مثبت گرفتن اقدام به محاصره رودوس می نماید. پیش از حرکت از مارماریس هزاران سرباز عثمانی با شیر دوشیده شده از گاو فاطمه آنا صبحانه خورده و عازم سفر می شوند.

گردشگری

مسجد ابراهیم آقا

این مسجد از طرف ابراهیم آقا در سال ۱۷۸۹ در محله کمر آلتی ساخته شده است. گنبد بزرگ آن از نظر معماری بسیار جالب است.

جزیره جنت (بهشت)

در سفر به مارماریس با یک سفر ۳۰ دقیقه ای می توان به این جزیره که در واقع یک شبه جزیره است و کاملا از جنگل پوشیده شده می توان رفت و آمد نمود. در جزیره جنت که دارای رستوران و خدمات رفاهی است در طول فصل گردشگری، تورهای قایقرانی برگزار شده و محل مناسبی برای شنا و تفریح است.

غار فسفری

در سفر به مارماریس این غار طبیعی یکی از مقاصد تورهای قایقرانی تورونچ و کوملوبوک برای گردشگران است. در آب های به رنگ فیروزه ای و سبز آن که یادآور آکواریوم است، امکان شنا کردن وجود دارد.

ایچلر

در سفر به مارماریس ایچلر در ۱۰ کیلومتری شهر قرار داشته و با تاسیسات گردشگری، پلاژ و اماکن تفریحی، علاوه بر آن که یکی از مناطق ویژه گردشگری است با آب آشامیدنی خود که برای دستگاه گوارش مفید است نیز جلب توجه می کند.

تورونچ
در ۲۱ کیلومتری مارماریس قرار داشته و هم از طریق جاده زمینی و هم از طریق دریا قابل رفت و آمد می باشد. این روستا که قبلا یک دهکده ماهیگیری بوده، امروزه با تاسیسات گردشگری بسیار مدرن، پانسیون و غذا خوری های خود توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب نموده است.

کوملوبوک

در ۶ کیلومتری تورونچ قرار داشته و از طریق دریا نیز می توان به آن جا تردد نمود. در این منطقه با رنگ های آبی و سبز در هم ادغام شده و با دریای تمیز و ساحل شنی بسیار عالی خود، یکی از پلاژهای مورد توجه اکثر گردشگران در سفر به مارماریس است.

چیفتلیک

در سفر به مارماریس می توان به این روستا با یک مسافرت ۲ ساعته رفت و آمد نمود. هم چنین می توان از طریق باکیرکوی نیز به این منطقه تردد نمود. پلاژ ماسه ای و رستوران های نمونه آن محل مناسبی برای اسکان کشتی های تفریحی است. این روستا که دارای یک جزیره کوچک نیز می باشد، مورد توجه تورهای اتومبیل رانی با جیپ می باشد.

مارماریس ترکیه

گونوجک

در ۲ کیلومتری مارماریس قرار داشته و دارای جنگل درختان بسیار کمیاب Liquidamber می باشد. روغنی که از شیره این درختان گرفته می شود، در صنایع داروسازی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

تنگه یالانجی

این قطعه خشکی پس از آن که کاپیتان یک کشتی در یک هوای طوفانی به گمان این که این راه به خلیج متصل می شود قصد عبور از آن جا را داشت ولی به گل نشست، به تنگه یالانجی (دروغین) مشهور شد. این منطقه که دارای کارگاه قایق سازی چوبی است از مکان هایی است که حتما در سفر به مارماریس باید در آن گردش نمود.

آبشار تورگوت

در سفر به مارماریس از جاده روستای تورگوت که در ۳۵ کیلومتری شهر قرار دارد، با یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای می توان به این آبشار که از ارتفاع ۱۰ متری سرازیر می شود رسید.

بوزبورون

در ۵۰ کیلومتری غرب مارماریس قرار داشته و یکی از استراحتگاه ها و توقفگاه های اتوبوس ها است. عسل کاج و گل آویشن این منطقه بسیار مشهور است. یک درخت کهنسال ۱۰۰۰ ساله در این روستا قرار دارد. در این روستا در تاریخ های ۲۸-۲۶ اکتبر یک فستیوال بین المللی برگزار می شود.

رودخانه دالیان

در سفر به مارماریس دالیان از جمله جاذبه های زیبا و تاریخی شهر مارماریس است که در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است.این منطقه به معروف به منطقه لاک پشتی است و مقبره های سنگی الهام بخش و حمام گل طبیعی دالیان به عنوان یکی از کمیاب ترین گوشه های جهان می درخشد در خم رودخانه در بالای بندر، شهر تاریخی کانوس مقبره های تاریخی روی صخره های بالای کوه حک شدن که به وسیله قایق می شود به آنها دسترسی پیدا کرد. مقبره های سنگی متعلق به پادشاه لیکیاست و تاریخش به سال ۴۰۰ قبل از میلاد می رسد

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پارک آبی آتلانتیس در مارماریس، بزرگترین پارک آبی در این شهره که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده است. پارک آبی آتلانتیس برای تمام گروه های سنی تفریحات متفاوتی مثل سرسره های آبی، استخر کودکان، استخرموج دار، زمین کوچک گلف، بولینگ، رستوران، بار و … را پیشنهاد میدهد، که یکی از بهترین تفریحات ترکیه به شمار میرود. در سفر به مارماریس این پارک آبی با داشتن ساحل اختصاصی و تختهای آفتاب گیر همراه با چتر به صورت رایگان، مکان مناسبی برای گذراندن یک روز سرشار از خوشی و از بهترین جاذبه های تفریحی مارماریس است.

خرید در سفر به مارماریس

معروف‌ترین مراکز خرید مارماریس تانساس و میگروس می باشند که فروشگاه‌هایی از برند‌های جهانی را دارا هستند ولی اگر در سفر به مارماریس به دنبال سوغاتی‌های خاص ترکی هستید، فروشگاه‌های تابلو فرش و لباس‌های چرمی در تمام سطح شهر می‌توانید پیدا کنید، فقط شما باید چانه‌زدن بلد باشید تا بتوانید همان جنس را با نصف قیمت اولیه فروشنده خریداری کنید. در بازار مارماریس ترکیه می توانید اجناس چرم و جیر عالی، لوازم مسی و برنجی، جواهرات و سایر اشیایی که از عقیق ساخته شده اند را پیدا کنید. در بین صنایع دستی زنان، مشهورترین آنها انواع سوزن کاری را می توان یافت. همچنین عسل با طعم کاج و صنوبر عالی هم می‌شود در آنجا پیدا کرد. از اول مهر تا آخر آبان اکثر فروشگاهها و مغازه های مارماریس 50 درصد حراج می زنند.

بایدها و نبایدها در سفر به مارماریس ترکیه

  • از آنجایی که ترکیه کشوری مسلمان به شمار می رود به همین دلیل زمان بازدید از مراکز مذهبی باید پوشش مناسب داشته باشید.
  • هرگز در مکان های عمومی سیگار نکشید.
  • هرگز در مکان‌های عمومی بلند صحبت نکنید.

divider

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

هزینه های سفر به ویتنام و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن

از هزینه های سفر به ورشو و زیبایی های آن بیشتر بدانید!

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا