دسته‌بندی نشده

از تاثیرات دراز مدت ماری جوانا چه می دانید؟

از تاثیرات دراز مدت ماری جوانا چه می دانید؟

از تاثیرات دراز مدت ماری جوانا چه می دانید؟

ماري جوانا بيشتر از قسمت هاي فوقاني برگ ها، گل و تخمک هاي شکفته شده بوته شاهدانه از جنس ماده که بريده و خنک شده، تهيه مي شود. عنصر روان گردان موجود در گياه شاهدانه دلتا 9 تتراهيدروکانابينول (THC) است که در رزين اين گياه متمرکز است.

غلظت اين ماده در فراوده هاي مختلف اين گياه فرق مي کند (اين غلظت از 0/5 تا 11 درصد در نوسان است).در حقيقت ماري جوانا فراورده برگ ها و غنچه هاست و در رنگ هاي سبز متمايل به خاکستري و قهوه اي وجود دارد.

از تاثیرات دراز مدت ماری جوانا چه می دانید؟

نحوه مصرف

ماري جوانا داراي بوي بسيار تندي است و عموما براي کشيدن در پيپ يا سيگارهاي دست پنج استفاده مي شود.چون ماري جوانا بسيار زبر است براي پيچيدن آن از چندين دور کاغذهاي سفيد يا قهوه اي رنگ استفاده مي کنند

که آن را ريفر مي نامند. اين سيگار معمولا به کندي مي سوزد و خيلي زود خاموش مي شود، به همين دليل معتادان با پک هاي سريع و مداوم مانع خاموش شدن آنشده و براي استفاده

کامل از آن در اماکن سربسته مصرف مي کنند. برخي از افراد ماري جوانا را از طريق دهان مصرف مي کنند. به اين منظور آن را در شيريني جات يا کيک هاي شکلاتي مي پزند و ميل مي کنند.

از تاثیرات دراز مدت ماری جوانا چه می دانید؟

علائم مصرف

در صورت کشيدن ماري جوانا آثار روان گردان اين دارو بعداز چند دقيقه آغاز مي شود و پس از سي دقيقه به اوج خود مي رسد.اگر ماري جوانا از راه دهان مصرف

شود بدليل کند بودن جذب معدي – روده اي تا 2-3 ساعت آثار آن احساس نخواهد شد. اثر ماري جوانا به صورت کشيدني 2 تا 4 ساعت و در موارد خوردني 5 الي 12 ساعت به طول مي انجامد.

THC موجود در ماري جوانا در چربي بدن حل شده و در آن ذخيره مي شود. به همين دليل THC حتي تا يک ماه پس از مصرف نيز در بدن باقي مي ماند.

ماري جوانا در عين حال که موجب سرخوشي مي شود، هوشياري و خودآگاهي فرد را برهم زده و او را دچار تحريف ادراک، عدم هماهنگي و توازن، افزايش ضربان قلب و تنفس و گيجي مي کند.

معمولا زماني که ماري جوانا در معاشرت با ديگران مصرف مي شود، افراد تمايل به پرحرفي و خنده هاي بيش از حد دارند و اين آثار تا چندين ساعت پايدار مي ماند. بعداز مصرف مقادير بسيار زياد THC، توهمات و احساسات پارانويا نيز در فرد ظاهر مي شود.

از تاثیرات دراز مدت ماری جوانا چه می دانید؟

عوارض کوتاه‌ مدت

اصلی‌ترین ماده‌شیمیایی فعال در ماریجوانا THC است. وقتی ماریجوانا کشیده می‌شود، THC از ریه‌ها به جریان خون وارد می‌شود که از طریق آن به مغز و سایر اندام‌های بدن می‌رسد. THC وقتی به مغز می‌رسد با یک گیرنده خاص در سلول‌های عصبی

در قسمت‌هایی که بر هماهنگی، فکر، حافظه، تمرکز، درک حسی و زمانی و لذت تاثیر دارد، ارتباط برقرار می‌کند. این موجب می‌شود که ماریجوانا به اصطلاح high شدن فرد شود.مصرف‌کنندگان ماریجوانا ممکن است این عوارض کوتاه‌مدت را تجربه کنند:

• مشکل در فکر کردن و حل مشکل
• مشکل حافظه و یادگیری
• از دست دادن هماهنگی
• اختلال درک

از تاثیرات دراز مدت ماری جوانا چه می دانید؟

تاثیرات دراز مدت

تحقیقات نشان داده است که عوارض مصرف ماریجوانا در درازمدت عبارتند از:تغییر در مغز. ماریجوانا می‌تواند بر نواحی از مغز که در واکنش به استرس، انگیزه و پاداش نقش دارد تاثیر بگذارد.

• مشکل ناباروری. تحقیق بر روی حیوانان نشان داده است که استفاده شدید از ماریجوانا در باروری مشکل ایجاد کرده و موجب می‌شود که فرد اسپرم کمتری تولید کند. ازاینرو این امکان وجود دارد که افرادیکه به میزان زیاد از ماریجوانا استفاده می‌کنند

در بچه‌دار شدن دچار مشکل شوند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که بچه‌هایی که از مادرانی که در دوران بارداری خود از ماریجوانا استفاده می‌کرده‌اند، متولد می‌شوند، بیشتر دچار مشکلات رشدی و رفتاری می‌شوند.

• مشکلات تنفسی. افرادیکه ماریجوانا می‌کشند بیشتر دچار مشکلات تنفسی می‌شوند—مثلاً خلط بیشتری تولید می‌کنند، سرفه‌های مزمن بیشتری داشته و بیشتر دچار برونشیت می شوند.

• تغییر در فشارخون. به مرور زمان، استفاده مداوم از ماریجوانا می‌تواند موجب افت فشارخون شود که باعث سرگیجه می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد که توانایی بدن برای مقابله با عفونت‌ها و سایر بیماری‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

• مشکلات احساسی. معتادان به ماریجوانا بیشتر علائمی از افسردگی نشان می‌دهند. این افراد همچنین احساس اضطراب بیشتری داشته، بیشتر دچار اختلالات شخصیتی می‌شوند، و در خطر ابتلا به شیزوفرنی، یک نوع بیماری روانی جدی، قرار دارند.

از تاثیرات دراز مدت ماری جوانا چه می دانید؟

مشکلات احتمالی دیگر

علاوه بر عوارض بلند وکوتاه مدت ماریجوانا، ممکن است شنیده باشید که می‌تواند موجب اعتیاد به سایر موادمخدر نیز شود. بااینکه قطعی نیست که ماریجوانا می‌تواند علت مستقیم این مشکل باشد

اما افرادیکه از ماریجوانا استفاده می‌کنند تا هشت مرتبه بیشتر احتمال مصرف کوکائین و تا 15 مرتبه بیشتر احتمال مصرف هروئین داشته و تا 5 مرتبه بیشتر به درمان اعتیاد نیاز پیدا می‌کنند.

مصرف ماریجوانا جنبه‌های قانونی نیز دارد: در کشور ما مصرف این نوع داروها و موادمخدر و همچنین خرید و فروش آن جرم محسوب شده و مجازات خاص خود را دارد. افرادیکه به موادمخدر روی می‌آورند

معمولاً سابقه جنایی پیدا می‌کنند که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های آنها برای رفتن به دانشگاه یا کار کردن اختلال ایجاد کند.بسیاری از شرکت‌ها و اداره‌جات نیز این روزها برای استخدام تست اعتیاد می‌خواهند.

ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا ماریجوانا از بدن فرد به طور کامل بیرون برود. بنابراین افرادیکه از آن استفاده می‌کنند ممکن است نتوانند کار موردنظر خود را پیدا کنند یا ممکن است کار خود را از دست بدهند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا