دسته‌بندی نشده

اتومبیل جدید رونالدو رونمایی شد

عکس جدیدی که رونالدو بهترین فوتبالیست جهان با مخاطبانش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

ماشین جدید کریس رونالدو 2021

کریستیانو رونالدو دوس سانتوش آویرو (زادهٔ 5 فوریهٔ 1985) که عموماً با نام کریستیانو رونالدو شناخته می شود، بازیکن فوتبال اهل کشور پرتغال است که در پست مهاجم برای یوونتوس و تیم ملی پرتغال بازی می کند.

نوشته های مشابه

مادر آشپز و پدر باغبان، زندگی خانواده بسیار ساده بود. مادر او ‘ دولورس’ آشپز و پدرش ‘ ژوزه’ باغبان بود و به سختی نان شب خود را تامین می کردند. مادرش زن سرسختی است که پسرش را هم سرسخت و مذهبی تربیت کرده ، البته در کنار عشق بسیار زیاد مادری.

حتماً بخوانید:

رونالدو می گوید:«به دلیل شرایط خاص زندگی، هرگز به آرزوهای کودکی ام نرسیده ام. اما از نظر عاطفی لوس و وابسته به خانواده و پدر و مادرم هستم.»

او در سال 2009 با انتقال 85 میلیون پوندی اش (94 میلیون یورو، 131٫6 میلیون دلار) از منچستر یونایتد به رئال مادرید، به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. رکوردی که بر اساس گزارش های منتشرشده، با انتقال 100 میلیون یورویی گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید در سال 2013، شکسته شد.

او فوتبالش را در نوجوانی در تیم آندورینها آغاز کرد. بعد از دو سال به ناسیونال پیوست و پس از آن، به باشگاه اسپورتینگ لیسبون ملحق شد. او در این تیم، نظر الکس فرگوسن سرمربی وقت منچستر یونایتد را به خود جلب کرد و در سال 2003 با قراردادی به ارزش 13٫24 میلیون پوند (16 میلیون یورو) به منچستر یونایتد پیوست. او نخستین جامش در منچستر یونایتد را با قهرمانی در جام حذفی سال 2004 به دست آورد.

وی تا سال 2009 با منچستری ها هم بازی بود و چندین بار جام حذفی و لیگ برتر انگلستان را با آنان فتح کرد. او با شیاطین سرخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، جام خیریه انگلستان و جام باشگاه های جهان و هم چنین برندهٔ جایزهٔ انفرادی کفش طلای اروپا شد و آرزوی چهل سالهٔ منچستر را برآورده کرد.

بیشتر بخوانید

استوری رونالدو برای علی دایی !

خسارت چند میلیارد دلاری رونالدو به کوکاکولا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا