دسته‌بندی نشده

آیا کاشت ایمپلنت دندان در دوران بارداری ضرر دارد ؟

یا سوال دیگری که ممکن است پیش بیاید این است که قبل از بارداری می‌توانند کاشت ایمپلنت دندان انجام دهند؟ سریع‌ترین پاسخی که می‌توان به این پرسش داد این است که بهتر است هر نوع جراحی برای سه ماه بعد از بارداری باشد و حتی ممکن است برای خانم‌های باردار ممنوعیتی داشته باشد.

پزشکان هرگونه عمل دندانپزشکی مثل کاشت ایمپلنت دندان، غیرضروری را در دوران بارداری توصیه نمی‌کنند. پزشکان معتقدند این کارها را بایستی بعد از تولد نوزاد انجام داد.

عوارض کاشت ایمپلنت دندان در دوران بارداری

  • دلیل‌هایی که ما به خانم‌های باردار برای کاشت ایمپلنت توصیه می‌کنیم به عامل های متفاوتی بستگی دارد:
  • همان طور که می‌دانید نوزاد در حال رشد مواد غذایی خود را از بدن مادر تغذیه می‌کند و چون در حال رشد مواد زیادی نیاز دارد بنابراین اگر کلسیم مادر به اندازه کافی نباشد کودک در حال رشد کلسیم مورد نیاز را از استخوان مادر تغذیه می‌کند، با این وجود اگر خانم باردار کاشت ایمپلنت انجام دهد به دلیل کم شدن کلسیم استخوان‌ها، ایمپلنت ممکن است جوش نخورد و یا حتی با شکست ایمپلنت مواجه شود.
  • هر عمل جراحی ای عوارض مخصوص به خود را دارد و کاشت ایمپلنت درست است عوارض چندانی ندارد اما بهتر است نوزاد به دنیا نیامده را دچار مشکل نکنیم.
  • مورد بعدی که خیلی مهم است اشعه ایکس است. همان طور که می‌دانید هر عمل دندانپزشکی دارای اشعه ایکس است و ایمپلنت دندان نیز شامل آن می‌شود بنابراین کودک را در معرض این پرتوها قرار ندهید که عوارض بدی دارد.
  • مورد بعدی داروهای بیهوشی است که عوارض خاص خود را دارد. این دارو بسیار قوی هستند و ممکن است برای کودک خطری داشته باشد پس در این نه ماه حاملگی از کارهایی که با بی‌حسی و بیهوشی سروکار دارد را دوری کنید.
  • استرس و نگرانی برای خانم‌های باردار اصلاً خوب نیست و چون کاشت ایمپلنت بدون استرس نیست و حتماً مادر را دچار اضطراب و نگرانی می‌کند و این باعث می‌شود در رشد بچه تأثیر بگذارد.

ایمپلنت دندان در دوران بارداری

نوشته های مشابه

دلیل انجام ندادن ایمپلنت در بارداری

مطلوب ترین زمان ایمپلنت دندان برای خانم‌های باردار، بعد از تولد نوزاد داخل شکم است. درصورتی‌که شخص نیاز فوری به پر کردن جایی خالی دندانش را دارد زیرا نداشتن دندان موجب شده که نتواند خوب غذا بخورد تا فرزندش به خوبی رشد کند.

بنابراین می‌تواند از روکش‌ها یا دندان‌های مصنوعی متحرک به‌صورت موقت استفاده کند تا کودک در حال رشد متولد شود. نکته مهم دیگری که وجود دارد خانم‌های باردار بایستی در این دوره بهداشت دهان و دندان خود را به‌خوبی رعایت کنند.

توجه داشته باشید که قبل از بارداری حتماً به دندانپزشکی بروید و دندان‌های خود را درست کنید تا در دوران بارداری دچار مشکل نشوید و بهداشت دهان و دندان را حفظ کرده باشید.

ایمپلنت دندان قیمت

در این مواقع ایمپلنت دندان حرف اول را می زند. مسئله ای که ذهن همه ی افراد را درگیر کرده مربوط به ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن می باشد که در این مقاله سعی داریم اطلاعات شما را در خصوص ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن بالاتر ببریم. جنس ایمپلنت دندان تیتانیوم خالص می باشد که به صورت پایه در استخوان فک قرار می گیرد.

به خاطر داشته باشید که تنها برند ایمپلنت دندان مطرح نیست و موضوع مهارت دندانپزشکان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بهترین برندها در دردست افراد غیرمتخصص بی فایده است. علاوه بر آن دندانپزشکان مطرح مبالغ زیادی را دریافت می کنند که بخشی از آن به ویزیت و دستمزد مربوط می شود. اگر ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن برای شما مهم است پیش از انجام آن جست و جوی کافی را انجام دهید تا بتوانید پزشک ایده آل را انتخاب کنید تا ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن کمی متناسب با بودجه ی شما شود.

انجام ایمپلنت دندان در دوران بارداری

خانم های باردار که در دوران حاملگی مدام استفراغ می‌کنند توجه داشته باشند که خمیر دندان خود را عوض کنند و کمی ملایم تر تهیه کنند همچنین سعی کنید از دهان‌شویه استفاده کنند و حتماً بعد از استفراغ دهان خود را با یک قاشق جوش شیرین حل شده در آب شست و شو دهند زیرا که بهداشت دهان و دندان نیز در رشد کودک تأثیر دارد.

حتماً بایستی قبل از بارداری به نکات دندان‌پزشک نیز گوش دهند و دندان های خراب را درست کنند. توصیه دیگر پزشکان این است که حتماً در محیطی آرام و بدون استرس باشند تا فرزند به خوبی رشد کند.

منبع: ایمپلنت دندان

separator line

بیشتر بخوانید:

چگونه ایمپلنت دندان انجام بدیم؟به همراه تصاویر و فیلم

همه چیز درمورد ایمپلنت ضد بارداری

عفونت ایمپلنت و عوارض خطرناک آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا