دسته‌بندی نشده

آیا واقعا پول در ازدواج تامین‌کننده خوشبختی است؟

نقش دلنشین پول در زندگی زناشویی

به گزارش دلگرم : زندگی های زناشویی با چند عامل بیش از همه به هم می‌ریزد یکی از آنها مسئله مالی است.

ازدواج نباید به خاطر پول و نیاز مالی و یا قدرت مالی اتفاق بیافتد.زندگی به خاطر مسائل مالی به هم میریزد در دو جنبه این چنین می‌شود. یکی داشتن و نداشتن پول و دیگری نوع خرج کردن پول است.

بسیاری از ما با پول مسئله و مشکل داریم. بسیاری از ما قواعد اصلی و اساسی مربوط به پول را نمی دانیم.قواعد مشخص و معین ثابت شده.به همین جهت است که با آن گرفتاری داریم که وارد بحث آن نمی شوم؛ولی همین قدر خدمتتان عرض کنم که موضوع ها و مسائل پولی موضوع های مهمی هستند. بنابراین در زندگی تان صمیمانه و واقع بینانه با آن برخورد کنید.حتی برخی اوقات لازم است که کمک بگیرید.

اهمیت پول در زندگی زناشویی چقدر است؟

چالش پول در رابطه همسران : برکسی پوشیده نیست که استرس‌های مالی یکی از مهم‌ترین دلایل اختلاف نظر و مشکلات یک رابطه است. می‌گویند احساس دوست داشتن است که یک رابطه را پایدار نگه می‌دارد اما واقعیت چیز دیگری است.

وقتی اوضاع مالی‌تان مناسب نیست و نمی‌توانید با شرایط سخت زندگی سازگار شوید عواطف‌تان هم تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد، اما فقط هم مشکل مالی نیست؛ اگر شما پول کافی هم داشته باشید و بدهکار دیگران هم نباشید اما روش‌های مدیریت مالی‌تان با هم فرق داشته باشد این می تواند به یک تنش جدی در رابطه تبدیل بشود. همیشه این بحث وجود خواهد داشت که چطور خرج کنید یا چطور پس انداز کنید. برای اینکه بفهمید چقدر با هم بر سر پول توافق دارید به این نکات توجه کنید.

آیا هدف‌های مالی شما شبیه هم است؟

اگر شما هدف های مالی شبیه هم داشته باشید بالا و پایین‌های زندگی‌تان قابل تحمل‌تر خواهد بود. مثال‌ها بسیار ساده هستند؛ مثلاً اگر هر دو به این توافق برسید که ابتدا برای خرید یک خانه دلخواه هزینه کنید تا خریدن یک ماشین یا اگر هدف هر دوی شما این باشد پیش از بچه دار شدن به سفرهای مطلوب و هیجان انگیز بروید این نشان دهنده سازگاری مالی شماست.

نقش پول در زندگی جوانان

اگر چه باید در نظر بگیرید که هدف‌های هر کسی در طول زندگی تغییر می‌کند و همواره ثابت نیست. وقتی خیلی جوان هستید نیازهایتان را با پول به شکل دیگری تأمین می‌کنید و در آستانه میانسالی خواسته‌ها و دغدغه‌های مالی‌تان چیز دیگری است. هدف‌های مالی مشترک یکی از ایده‌آل‌های یک رابطه مشترک است و زمانی که چنین توافقاتی وجود نداشته باشد رفتار شما در رابطه تغییر می‌کند.

تنش بر اثر اختلافات مالی زمانی ایجاد می‌شود که اولویت‌های شما با شریک زندگی‌تان فرق بکند. پول بویژه برای مردم متوسط یا افراد کم درآمد محدود است. وقتی درآمد محدودی دارید باید خودتان را با شرایطی که پول فراهم می‌کند سازگار کنید. حالا اگر در این میان هر کدام از شما ایده خودش را برای همان پول محدود داشته باشد مسأله برایتان بغرنج می‌شود. اما دقیقا همین جاست که بلوغ یک رابطه مشخص می‌شود. اینکه بتوانید تعادلی ایجاد کنید و هدف‌هایتان را به هم نزدیک کنید برای احساس رضایت هر دو نفر مهم است.

با این حال کافی نیست که فقط هدف‌ها مشترک باشند. اگر عادت‌های خرج کردن یا ارزش‌هایتان هم باهم متفاوت باشد پول به یک چالش جدی در رابطه‌تان تبدیل می‌شود.

حتماً بخوانید:

تاثیر پول در زندگی چگونه است؟

تاثیر پول در زندگی چگونه است؟

تاثیر پول در زندگی چگونه است؟ «پول تا امروز برای هیچکس خوشبختی نیاورده است. انسان هر چه بیشتر به دست می‌آورد، بیشتر می‌خواهد. پول، به جای اینکه جای…

بد نیست بدانید آیا واقعا پول در ازدواج تامین‌کننده خوشبختی نیست؟

هر آدمی برای خودش یک دنیای متفاوت داره و همه ما دوستانی داریم که خیلی چیزا رو ازشون به یادگار داریم یادم میاد در دروران مدرسه دوستی داشتم که اعتقاد داشت اگر با عشق ازدواج کنه اصلا پول نمیتونه اهمیتی داشته باشه و قد و هیکل و تیپ و قیافه جزء اولین معیاراش قرار داده بود و می‌گفت خوشبختی که به پول نیست و از اون طرف دوست دیگری داشتم که همیشه افراد پولدار در تیررسش بودن و میگفت بی پول خوشبختی معنا نداره و همه ی خوشبختی خودش رو تو ازدواج با یه مرد پولدار خلاصه میکرد.

نقش پول در زندگی

نقش پول در زندگی شما چیست؟

اصلی ترین نقش پول در زندگی

چند وقت پیش که بعد از چندسال دوستانه دور هم جمع شدیم از وضع زندگی هم پرسیدیم اون کسی که همه روزا به عشق و عاشقی پایبند بود و پول رو در خوشبختی سهیم نمیدونست بعد از ۶ماه از همسرش جدا شده بود چونکه با مرد خوش تیپ و چهره ای ازدواج کرده بود که علاقه ای به کار کردن نداشت و پولی تو زندگیشون نداشتن و به قول خودش عشق و عاشقیشون یک شبه دود شد.

اما اون یکی دوستم اتفاقا فرد پولدار مدنظر خودش رو هم پیدا کرده بود ولی چون از همه نظر باهم متفاوت بودن زندگی خوبی نداشت و فقط به خاطر پول با اون مرد زندگی میکرد جالب بود که هردو از موضع خودشون برگشته بودن و دیه اعتقادات قبل رو نداشتن اما به نظر من اونها تعادل رو فراموش کردن و شاید به همین خاطر هیچ کدوم رضایت قلبی از زندگی هاشون نداشتن.

در واقع «مال و ثروت و دارایی» یکی از مواردی که همیشه افراد در گزینش همسر به آن توجه ویژه ای دارند و البته توجه به این امر تا جایی که به عنوان هدف و انگیزه فرد برای ازدواج محسوب نشده است نه تنها ایرادی ندارد بلکه لازم نیز می باشد.

حتماً بخوانید:

ارزش پول در زندگی کودک

ارزش پول در زندگی کودک

از کوچک تا بزرگ، از مدرسه تا دانشگاه، از نانوایی تا فروشگاه های بزرگ و … حرف، حرف پول و خرج و مخارج است. بعضی از سر نیاز، برخی از سر آز، بعضی از…

نقش پول در زندگی های امروزی

حتماً پدربزرگ ها و مادربزرگ ها یا حتی پدر و مادرهایتان برایتان تعریف کرده اند که زندگی شان را بدون ریخت و پاش های امروزی و با صرف مبلغ ناچیزی شروع کرده اند.

برخی گمان می کنند که اگر برای تشکیل زندگی مشترک به ثروت فرد مقابل بیشتر توجه کنند می توانند به همه اهداف والا و عالی ازدواج چون خوشبختی و سعادت، سازگاری زن و مرد، انس و محبت خانوادگی و … دست یابند.

به همین دلیل ثروت را یکی از معیارهای اصلی و ضروری ازدواج می دانند. در حالی که برای رسیدن به این اهداف دینداری، اخلاق‌نیک، عقل و هوش، علم، عفت و شرافت خانوادگی نقش ضروری تر و موثرتری دارند.

در مقابل برخی دیگر بسیار رویایی فکر می کنند و معتقدند که پول هیچ نقشی در رسیدن به سعادت و خوشبختی در زندگی مشترک ندارد و هر دو این دسته ها در اشتباه محض اند.

نقش پول در ازدواج

باید توجه داشت که رکن اصلی هر ازدواج موفقی پولداری یا بی پولی نیست، بلکه تناسب طرفین در وضعیت اقتصادی و توانایی آنها در استفاده صحیح از پول است.

طرفین ازدواج نباید از دو طبقه مختلف اقتصادی باشند یعنی وضعیت مالی و مادی خانواده هایشان باید با هم برابر بوده و تفاوت زیادی نداشته باشد زیرا تفاوت در اقتصاد خانواده ها در نوع نگرش، رفتار وچگونگی عملکرد افراد تاثیر بسزایی ‌گذاشته و باعث تفاوت در اخلاقیات و عملکرد آنها می شود.

مطالعات ملی نشان می دهد «بیکاری» و «نداشتن ثبات شغلی»، از مشکلات و موانع اصلی ازدواج جوانان است به طوری که باید گفت، در جامعه ما «کار» بدون تردید نقش پیش واحد را برای ازدواج بازی می‏ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا