دسته‌بندی نشده

آیا فقط خانم های باردار فولیک اسید مصرف کنند؟

ویتامین B9 یا همان فولیک اسید، ویتامین مهمی است که خانم ها به خصوص خانم های باردار می بایست روزانه ان را مصرف کنند. در این مقاله مجله دلگرم به شما خواص فولیک اسید را خواهد گفت.
آیا فقط خانم های باردار فولیک اسید مصرف کنند؟

قرص فولیک اسید

حتما تاکنون این سوال برایتان پیش آمده است که چرا خوردن فولیک اسید برای زنان باردار مهم است؟ جواب مشخص است. این ویتامین به رشد رشته های عصبی، نخاع و مغز کودک کمک می کند. زنان بارداری که از طریق غذا و یا مکمل ها فولیک اسید کافی (400 میلی گرم در روز) دریافت نمی کنند، ، احتمال اینکه بچه ی ناقص به دنیا بیاورند زیاد است. این نقص می تواند اسپینا بیفیدا باشد. به نظر برخی دانشمندان، فولیک اسید می تواند سایر نقص های تولد مانند برخی نقص های مادرزادی قلب و یا لب شکری را هم کاهش دهد.

تنها زنان باردار نیستند که می بایست فولیک اسید مصرف کنند. هرفردی می بایست روزانه به مقدار لازم فولیک اسید دریافت کند. فولیک اسید نقش موثری در تولید گلبول های قرمز دارد و می تواند مانع کم خونی شود.

آیا فقط خانم های باردار فولیک اسید مصرف کنند؟
یکی دیگر از خاصیت های فولیک اسید این است که باعث کاهش مقدار نوعی آمینو اسید در انسان به نام هموسیستئین می شود. این آمینواسید با بیماری های قلبی و سکته ی مغزی به نوعی ارتباط دارد.

فولیک اسید لازم برای بدنتان را می توانید به صورت مکمل یا مولتی ویتامین مصرف کنید. همچنین غلات، آب پرتقال، سبزیجات(سبز رنگ)، غلات صبحانه، مرغ، مرکبات، آجیل، جگر و … سرشار از فولیک اسید می باشند.

نیازی نیست که بیش از حد یا دوز بالای فولیک اسیدرا استفاده کنید چون مصرف زیاد فولیک اسید مانع تشخیص کمبود ویتامین B12 می شود.

برگردان توسط مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا