دسته‌بندی نشده

آیا عمل لیپوماتیک عوارضی هم دارد؟آشنایی با لیپوماتیک

لاغری آسان با روش لیپوماتیک

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با لاغری از طریق عمل لیپوماتیک آشنا شوید.

http://www.delgarm.com/health/regimen/149587-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%86%D8%A7%D9%82%DB%8C

آشنایی با حقایق لیپوماتیک

لیپوماتیک روش از بین بردن بافت‌های چربی با کمک دستگاهی است که از امواج اینفراسونیک برای خرد کردن و نرم کردن بافت چربی استفاده می‌کند.لیپوماتیک Lipomatic با استفاده از امواج اینفراسونیک و ارتعاش (Vibration) و نوسان ثابت حول محوری (Nutation) سلولهای چربی را از محل اتصالات آنها به یکدیگر جدا می سازد و بدون اینکه منجر به تخریب سلولهای چربی گردد،سلولهای بافت چربی را سالم از زیر پوست با عمل ساکشن خارج می نماید.

به همین دلیل از سلولهای خارج شده چربی توسط این تکنیک می توان مجددا بعنوان فیلر برای حجیم سازی گونه و صورت و یا سایر اعضاء استفاده نمود. قابل ذکر است که این چربی بمراتب دارای دوام بیشتر و تورم کمتر پس از تزریق بعنوان فیلر می باشد و نسبت به چربی کشیده شده توسط ساکشن برای حجیم سازی بسیار سالمتر (Intact) است.

در این مقاله پاسخ چند سوال متداول و شایع در زمینه لیپوماتیک را از قول دکتر افسانه ثنایی که سالهای زیادی در زمینه روش‌های درمان چاقی موضعی فعالیت داشته است به شما ارائه می‌دهیم:

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک روش از بین بردن بافت‌های چربی با کمک دستگاهی است که از امواج اینفراسونیک برای خرد کردن و نرم کردن بافت چربی استفاده می‌کند و همزمان به دنبال خرد شدن چربی‌ها توسط مکش تخلیه می‌شوند.

لیپوماتیک

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن معمولی چیست؟

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد ابتدا چربی‌ها خرد و نرم می‌شوند و سپس ساکشن و تخلیه چربی انجام می‌شود لذا با نرمی و آرامی و بدون اعمال خشونت برخلاف لیپوساکشن معمولی تخلیه چربی‌ها صورت می‌گیرد.

لیپوماتیک

فواید روش لیپوماتیک

روش لیپوماتیک بدون بی هوشی بوده و با بی حسی موضعی می توان بهترین نتیجه را از آن دریافت کرد.چاقی های موضعی عموما در قسمت هایی مانند پهلو ها و شکم ، ران ها و یا بازوها جمع می شوند. یکی از اعضایی که مقدار زیادی چربی در آنها انباشته می شود کمر و پشت کمر است .

چاقی در ناحیه کمر قد را کوتاه و اندام را بهم ریخته نشان می دهد و به علاوه به این مشکل ختم می شود که پوشیدن لباسهای مورد علاقه را از فرد سلب می نماید . لاغری با لیپوماتیک به فرد کمک می کند تا چربی های این ناحیه را بدون هیچ گونه عارضه احتمالی از بین ببرد . خطر آمبولی یا وارد شدن چربی در خون در این عمل وجود ندارد و بیماران در همان جلسه می توانند به منزل بازگردند ، زیرا این جراحی نیازی به بستری نداشته و دوره ی نقاهت آن بسیار کوتاه است .

لیپوماتیک

موارد لازم قبل از جراحی لیپوماتیک

  • آزمایش خون باری تشخیص کم خونی
  • مشخص کردن روند کار کبد و کلیه ها
  • انجام تست بارداری در زنان
  • انجام تستهای انعقادی برای جلوگیری از مشکلات خونریزی حین عمل
  • گرفتن تست تشخیص بیماریهایی مانند هپاتیت برای رعایت موارد ویژه حین عمل

لیپوماتیک

در چند درصد موارد ممکن است چربی به ناحیه ساکشن شده برگردد ؟

اگر ساکشن به درستی صورت گیرد معمولا چربی مجددا برنمی‌گردد ولی اگر بیمار به روش غلط زندگی خود مثل عدم فعالیت و پرخوری ادامه دهد، چربی در جاهایی به‌غیر از ناحیه ساکشن شده خودش را نشان می‌دهد.

بهترین مناطق برای لیپوماتیک
۱- شکم
۲- پهلو
۳- بازو
۴- پشت (زیر خط سوتین)
۵- بغل پا
۶- بازو
۷- بغل زانو

لیپوماتیک

مزایای لیپوماتیک نسبت به سایر روشها

۱- یکنواختی لایه چربی زیر پوست در لیپوماتیک Lipomatic عالی است و هیچگونه بقایای مانده ازچربی که در روشهای دیگر ساکشن بصورت گلوله مانند در زیر پوست لمس می گردد در این روش وجود ندارد.
۲- نیاز به بستن گن در این روش برای بیمار دو هفته است که در مقایسه با ساکشن سنتی ( ۶ ماه ) و لیزر لیپولیز ( ۴-۲ ماه ) بسیار کوتاهتر است. در عین حال بستن گن ۴۰-۳۰ روز برای بهتر جمع شدن پوست توصیه می گردد.
۳- جمع شدن پوست در این روش نسبت به روشهای دیگر ساکشن بدلیل صدمه کمتر به ترابکولاهای پوستی بمراتب بهتر می باشد.
۴- در این روش بیحسی موضعی کافیست و بیمار درد ندارد در حالیکه در روشهای دیگر ساکشن چنانچه با بیحسی موضعی انجام گیرد معمولا بیمار احساس ناراحتی و درد دارد و معمولا نیاز به داروهای آرام کننده و خواب آور و حتی بیهوشی خفیف می باشد.
۵- تورم و ترشحات پس از عمل در این روش بسیار کمتر است و ترشح از محل ساکشن نهایتا ۳۶ ساعت طول می کشد در حالیکه در روشهای دیگر ساکشن طولانیتر است.
۶- ریسک عفونت در لیپوماتیک Lipomatic بسیار کم می باشد.
۷- احتمال آمبولی چربی نسبت به روشهای دیگر ساکشن بسیار کم می باشد و تاکنون گزارش نشده است.
۸- لیپوماتیک نیاز به بستری ندارد و بیمار بلافاصله بعد از عمل می تواند بسر کار بازگردد.
۹- خستگی و کوفتگی پس از عمل نسبت به روشهای دیگر ساکشن بمراتب کمتر است.
۱۰- گرچه جمع شدن پوست در لیپوماتیک نسبت به روشهای دیگر بسیار بهتر صورت می گیرد ولی در مواردیکه شلی و افتادگی پوست زیاد باشد نیاز به عمل جراحی وجود خواهد داشت. با اینحال عمل جراحی پس از لیپوماتیک نسبت به بیمارانیکه با لیپوماتیک چربیهای آنها تخلیه نشده است،عمل محدودتر با برش کوچکتری خواهد بود و در بسیاری از موارد ابدومینوپلاستی که نیاز به در آوردن ناف وتغییر محل ناف می باشد، پس از عمل لیپوماتیک می توان ناف را در جای خود حفظ کرد و افتادگی پوست زیر شکم را با برش محدودتری برطرف نمود.

لیپوماتیک
تفاوت لیپوماتیک با لیزر لیپولیز

لیپوماتیک

لیپوماتیک به ‌دلیل پایین بودن میزان خونریزی بیمار، روش بسیار ایمن‌تری نسبت به لیپولیز به حساب می‌آید. از طرفی چون هیچ‌ حرارتی تولید نمی‌شود خطر سوختگی پوست هم وجود ندارد.مچنین چربی‌های خارج‌ شده (به دلیل حرارت ندیدن) در صورت لزوم می‌توانند به قسمت‌هایی از صورت و بدن فرد تزریق شوند؛ مثلا برای پر کردن خط اخم یا خطوط خنده مورد استفاده قرار بگیرند. در این میان، لیپوساکشن از جمله روش‌های قدیمی لاغری است و خارج کردن چربی‌ها در هر جلسه بسیار کمتر از لیپولیز و لیپوماتیک است.یکی از مهم‌ترین معایب لیپوساکشن نیز افتادگی پوست به‌ دلیل تخلیه بافت چربی زیرپوستی است؛ در حالی که دیگر روش‌های گفته شده بویژه لیپوماتیک نه‌تنها چنین عارضه‌ای ندارد، بلکه باعث سفت‌تر شدن پوست می‌شوند.

لاغری به روش لیپوماتیک

دکتر فهیمه اکبری طامه به تبلیغاتی درباره لیپوماتیک اشاره می‌کند که نه‌تنها واقعی نیستند، بلکه بسیار عجیب و غریب‌اند. ایشان می‌گوید: استفاده از این روش به افراد چاق یا دارای اضافه وزنی که با رژیم و ورزش می‌توانند به تناسب اندام برسند اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین کاهش وزن ۱۰ ۱۲ و ۱۵ کیلو در یک جلسه لیپوماتیک ـ که برخی پزشکان سودجو درباره آن حرف می‌زنند ـ هیچ توجیه علمی ندارد.

به عبارتی لیپوماتیک مناسب افرادی است که چاقی موضعی در غبغب، بازو، شکم، ران، باسن، بغل پا، کتف و… دارند و با ورزش و رژیم چربی‌هایشان آب نمی‌شود یا ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا کمی نتیجه بگیرند، پس لیپوماتیک برای کاهش سایز بیمار است نه کاهش وزن. حتی استفاده از این روش برای رفع چربی‌هایی با وسعت بالا در یک جلسه هرگز توصیه نمی‌شود.

لیپوماتیک
شناسایی معایب جراحی

اگر کاندیدای لیپوماتیک بدرستی شناسایی شود و پزشک هم در کارش متبحر با‌شد، تقریبا هیچ عارضه خطرناکی ایجاد نخواهد شد اما در صورتی که پزشک از تجربه کافی برخوردار نباشد، متاسفانه عوارضی مثل غیرقرینگی اندام‌ها مثلا ران‌ها، گودرفتگی‌های غیرطبیعی، جمع شدن مایعات زیرپوست، خطر بروز عفونت بیمارستانی و… ایجاد می‌شود.

در مورد همه افراد هم درد مختصر بویژه هنگام ماساژدرمانی، خروج خونابه از نقاط سوراخ شده و کبودی وجود دارد و جای نگرانی نیست البته افراد مبتلا به فشارخون بالا، بیماران قلبی و عروقی و افراد مبتلا به دیابت باید قبل از انجام لیپوماتیک با پزشک معالج‌شان مشورت کنند، چون درست است که کم‌ شدن حجم و توده چربی بویژه در ناحیه شکم، وضع سلامت این افراد را بهتر می‌کند، اما می‌تواند خطرناک هم باشد.

لیپوماتیک

ایا اختلال قاعدگی بعد از انجام جراحی لیپوماتیک نرمال است؟

جلو یا عقب افتادن و همچنین تب مختصر بعد از لیپوماتیک به علت رفلکس بدن به ترومای لیپوماتیک می باشد.

بعد از جراحی لیپوماتیک چه کارهایی را نباید کرد؟

به هیچ عنوان ناحیه لیپوماتیک شده را کمپرس سرد و یا گرم نکنید.

تا چند روز بعد از جراحی لیپوماتیک ترشح خونی ادامه دارد؟

۲ تا ۳ روز بعد از لیپوماتیک ترشح کاهش میابد.

چه موقع بعد از لیپوماتیک میتوان به سونا حمام استخر رفت؟

حمام به صورت ساده و اب ولرم از همان روز بعداز لیپوماتیک قابل انجام است اما رفتن به استخر از ۲ هفته بعد و همچنین وان ابگرم و سونا از یک ماه بعد لیپوماتیک قابل انجام است.

ایا بعد از لیپوماتیک میتوان رانندگی کرد یا به سفر رفت؟

بعد از رفع درد میتوان رانندگی کرد (حدودا ۳ تا ۵ روز بعد لیپوماتیک) و ۲ هفته بعد هم میتوان به سفر رفت .

کبودی ها تا چه مدت بعد از لیپوماتیک ادامه دارد؟

کبودی ها ۲ هفته کامل طول میکشد و ۷ روز بعد از لیپوماتیک رنگ کبودی به رنگ ارغوانی purplish مبدل میشود. لیپوماتیک روشی بی خطر و بدون عارضه (در صورت استفاده از دستگاههای استاندارد)می باشد.

چرا لیپوماتیک عملاً فقط در ایران جا افتاده است و استفاده می‌شود؟

در حال حاضر این دستگاه با تبلیغات وسیع شرکت‌های فروشنده عملاً به پزشکان عمومی فروخته شده است و پزشکان عمومی علیرغم عدم برخورداری از تخصص ضروری برای انجام جراحی پلاستیک با تبلیغات وسیع اقدام به این عمل می‌کنند و بدلیل عدم انتخاب بیمار مناسب و عدم مهارت کافی نتایج لیپوماتیک برخلاف تبلیغات فریبنده آن در بسیاری موارد مورد قبول نمی‌باشد و علت شیوع آن در ایران متاسفانه عدم نظارت کافی می‌باشد که باعث شده است لیپوماتیک جنبه یک تجارت را پیدا کند و با تبلیغات وسیع بدون پرداختن به مهارت و مسئولیت‌های شغلی رواج زیادی پیدا کند.در آخر ذکر می‌کنم این روش در شرایط زیر بسیار خوب و مناسب می‌باشد ولی در غیر این صورت از انجام آن خودداری نمائید.

1- انجام عمل در اطاق عمل مجهز
2- انجام عمل توسط جراح پلاستیک
3- انتخاب بیمار مناسب
4- استفاده در موارد محدود و چاقی‌های کوچک

لیپوماتیک

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا