دسته‌بندی نشده

آیا روغن مورچه واقعا میتواند از رشد مو های زائد جلوگیری کند؟

مجله دلگرم | چند وقتی است که محصولاتی تحت عنوان روغن مورچه ادعا میکنند که میتوانند به عنوان یک موبر طبیعی جایگزین موبرهای شیمیایی بشوند. روی جعبه این محصولات نوشته شده که کاملا ایمن است و توسط پزشک ها آزمایش شده است.

اما سوال اینجاست که آیا واقعا روغن مورچه کارایی دارد یا خیر؟

روغن مورچه چیست؟

روغن مورچه دارای ماده ای شیمیایی به نام فورفورال است. این ماده یک مایع قرمز قهوه ای رنگ است که بویی شبیه به مورچه ها دارد. جالب است که این ماده در صنعت لوازم آرایشی بهداشتی و مخصوصا در ساخت بسیاری از ترکیبات عطر ها استفاده میشود.

فورفورال را میتوان از منابع مختلفی مثل سبوس گندم بدست آورد و مورچه ها تنها منشا آن نیستند.

تاکنون هیچ مطالعه علمی و یا منبع معتبری خواص موبر روغن مورچه را تایید نکرده است. اگر همانطورکه محصولاتی مثل “طلا” ادعا میکنند، روغن مورچه توسط دکتر ها آزمایش شده بود، قطعا نتایج آن در مجلات معتبر علمی منتشر میشد.

آیا روغن مورچه برای پوست ضرر دارد؟

روغن مورچه نه تنها برای کاهش رشد مو مفید نیست بلکه میتواند به پوست نیز آسیب برساند. فورفورال در مقادیر بالا میتواند باعث ایجاد آلرژی پوستی نیز بشود. آسیب پوستی ناشی از استفاده از روغن مورچه (در صورت مصرف به اندازه) نمیتواند چندان شدید باشد و منجر به مشکلاتی همچون سرطان پوست بشود. این مسئله بدان معنا است که مصرف روغن مورچه در مقادیر کم در عطر ها مشکلی برای شما بوجود نمیاورد اما کرم روغن مورچه میتواند مشکل ساز بشود.

آخر روغن مورچه استفاده بکنیم یا نه؟

تاکنون هیچ گزارش علمی معتبر مبنی بر موثر بودن روغن مورچه بر کاهش رشد مو ها وجود نداشته اما با اطمینان میتوان گفت که مصرف روغن مورچه غلیظ و یا در مقادیر بالا به عنوان کرم پوست میتواند باعث آسیب رسیدن به پوست شما بشود.

مواد تشکیل دهنده روغن مورچه

روغن مورچه، آب تصفیه شده، گلیسریل استارات، Ceteareth-20 و Ceteareth-12 ، الکل سفتاریل، سیتیل پالمیتات، عصاره گیاهی، دی کاپرییل کربنات، هکسیل دکانول، هگزیلدیل لئورات، گیسرول مونوستارات، گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، دی متیکون، رایحه (عطر) مصنوعی، فنوکسیتانول، دیبروما، دیسیانوبوتان و بابونه زمینی.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا