دسته‌بندی نشده

آیا بخور جوش شیرین برای درمان کرونا مفید است ؟

در این روزهای شیوع ویروس کرونا از جوش شیرین برای ضدعفونی کردن دست ها، وسایل و سطوح و همچنین از ترکیب اون با نمک و سرکه انگور برای شستن میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.

اما جالب است بدانید علاوه بر این، جوش شیرین یک ضد ویروس و باکتری خوب و مطمئن برای درمان چرک گلو هم هست.

به شکلی که می شود با روِش درستِ بخور جوش شیرین، تا حد زیادی ریه ها رو از خطرات جدی عفونت های حاد دور کرد.

توصیه می شود در این روش به هیچ عنوان برای بخور جوش شیرین از دستگاه بخور استفاده نکنید.

بهتر است برای بخور از کتری برقی یا دو عدد کتری معمولی استفاده شود و در صورت استفاده از کتری معمولی از یک فرد دیگر برای تعویض کتری کمک بگیرید.

روش انجام بخور جوش شیرین

برای انجام بخور جوش شیرین، یک سومِ ظرف آب بریزید و بجوشانید. بسیار باید مراقب بود که ظرف بخور، پر از آب نباشد تا با ریختن جوش شرین، باعث پاشیده شدن آب داغ به دست و صورت شما‌ شود.

در زمان بخور بهتر است از یک ملحفه، چادر یا چادر شب استفاده شود و آن را روی سر قرار دهید تا بخارهای ایجاد شده از زیر پارچه خارج نشود.

به محض به جوش آمدن آب داخل کتری، آن را از حرارت جدا کنید و در حالی که در زیر چادر هستید، یه قاشق مربا خوری و یا نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین داخل ظرف برزید و به مدت دو دقیقه بخاری که تولید می شود را عمیقاَ از بینی تنفس کنید و از دهان بیرون بدهید.

این عمل را 5 مرتبه پی در پی، در یک نوبت تکرار کنید. (یعنی آب را به جوش آورده، جوش شیرین را اضافه نموده، بخور را به مدت 2 دقیقه انجام، محلول را تخلیه و مجدداً این سیر را تا 5 نوبت و مجموعاً 10 دقیقه تکرار نمایید)

نحوه بخور جوش شیرین جهت پیشگیری و درمان کرونا از نظر دکتر روازاده

تعداد دفعات انجام بخور جوش شیرین

افراد سالم جهت پیشگری، باید 7 روز پی در پی ، روزی یک مرتبه و بعد از آن هفته ای یکبار تا زمانی که اپیدمی کرونا هست بخور را ادامه دهند و افراد بیمار هم برای رفع خشکی سینه باید همانند افراد سالم بخور بدهند اما روزهای اول و دوم حتما در دو نوبت صبح و شب این کار را تکرار کنند.

درصورتی که حتی یکی از چند علامت بیماری کرونا را داشتید خود را بیمار تلقی کنید و دستور بخور جوش شیرین را برای خود اجرا کنید تا جای نگرانی باقی نماند. مطمئن باشید با استفاده از معجزه بخور جوش شیرین، مراجعات به بیمارستان ها کم خواهد شد.

توصیه استاد روازاده برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا

توصیه می شود کسانی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند علاوه بر دستورات فوق برای تسریع در بهبودی یک قاشق چای خوری جوش شیرین خوراکی را در یک استکان یا لیوان آب حل کرده و هر 6 ساعت میل نمایند.

پایه و اساس بخور جوش شیرین ازنظر علم

آیا بخور جوش شیرین برای مقابله با کرونا ضرر دارد ؟

این ادعا در ابتدا از متنی نشات گرفت که بیان می‌کرد در رژیم اشغالگر اسرائیل، به دلیل استفاده مردم از آبلیمو و جوش شیرین، هیچ موردی از کرونا رخ نداده است.

علاوه بر این، بر اساس این ادعا تغییر تعادل وضعیت اسیدی-بازی(pH) بدن می‌تواند در پیشگیری و درمان این بیماری موثر باشد. در خصوص این ادعا، بر اساس جست‌وجوی صورت گرفته هیچ مطالعه علمی کنترل‌شده‌ای یافت نشد که این ادعا را به اثبات رسانده باشد.

نکته‌ بعدی در رد این ادعا، توانایی حیات این ویروس در دماها و وضعیت‌های اسیدی- بازی مختلف (۳ تا ۱۰) است.

بنابراین جوش شیرین با pH حدود ۸ تا ۹ نمی‌تواند در کنترل ویروس تاثیر قابل توجهی داشته باشد، ضمن این که مصرف مواد بازی یا اسیدی به راحتی pH بدن را تغییر نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که بر اساس نظر متخصصان، استفاده نادرست از جوش شیرین می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بدن شود.

با تشکر از همراهی شما عزیزان با مجله اینترنتی دلگرم:
بخور جوش شیرین برای درمان کرونا از نظر طب سنتی تایید و از نظر علم و دانسته های تحقیقاتی رد شده است. لذا مجله دلگرم از شما خواستار است که قبل از انجام بخور جوش شیرین با پزشک معالج خود صحبت کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا