دسته‌بندی نشده

آیا از خطرات مهاجرت قاچاقی به مالتا مطلع هستید ؟

مهاجرت قاچاقی به مالتا یکی از پرخطر ترین راههای مهاجرت سال 2018 می باشد که افراد می توانند اقدام نمایند در واقع مهاجرت قاچاقی به مالتا همان مهاجرت از طریق پناهندگی می باشد که هر ساله بسیاری از افراد از این راه اقدام می نمایند .

اشخاصی که مهاجرت قاچاقی به کشور مالت را انتخاب می نمایند دچار مشکلات و خطرات بسیاری در این راه می شوند چرا که افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به مهاجرت می نمایند امکان کار و یا تحصیل را نخواهند داشت این افراد باید تا مدت ها در کمپ های پناهندگی زندگی کنند تا به درخواست پناهندگی آنها پاسخ داده شود .

آیا از خطرات مهاجرت قاچاقی اطلاعی دارید؟

شرایط و مراحل مهاجرت قاچاقی به مالتا یا مراحل پناهندگی در مالتا

مهاجرت قاچاقی به مالتا یا همان مراحل پناهندگی در مالتا برای آگاهی بیشتر شما عزیزان آورده شده است که به هیچ عنوان این روش مورد تایید نیست .

درخواست های مربوط به پناهندگی در مالتا به شرح زیر می باشد :

1. درخواست های مربوط به حفاظت بین المللی و پناهندگی باید به کمیساریای پناهندگی داده شود چراکه دفتر کمیساریای پناهندگی ( RefCom) مسئول بررسی و تعیین درخواست های مربوط به حفاظت از بین المللی در مرحله اول می باشد ، این روش یک روش واحد با بررسی و تعیین واجد شرایط بودن برای حمایت فرعی توسط کمیسر پناهندگی انجام می شود .

کمیساریای پناهندگی تنها نهاد قانونی است که به درخواست های مربوط به حمایت بین المللی از سوی قانون مجاز است ، اگر فردی نیاز به حفاظت بین المللی در مرز داشته باشد ، این اطلاعات به کمیساریای پناهندگان برای پیگیری ضروری و فوری منتقل می شود .

2. نیاز به پر کردن یک فرم شناخته شده به عنوان پرسشنامه مقدماتی (PQ) است که از پناهجویان خواسته شده است که پس از جلسه اطلاعاتی که توسط کارمندان RefCom ارائه می شود را تکمیل نمایند ، اگر در این مرحله یک فرد اطلاعاتی را ارائه نماید که به طور اولویتی او را واجد شرایط برای انتقال به یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از نظر مقررات دوبلین 3 نماید.

بررسی درخواست برای حفاظت بین المللی به حالت تعلیق در می آید تا نتیجه براساس روش دوبلین کمیساریای پناهندگی به عنوان رئیس واحد دوبلین مشخص گردد .

3. پس از جمع آوری اولیه اطلاعات در پرسشنامه PQ یک قرار ملاقات برای مصاحبه با متقاضی برنامه ریزی می شود ، هنگامی که متقاضی برای مصاحبه دعوت می شود ابتدا از او خواسته می شود که فرم درخواستی را که حاوی سؤالاتی مشابه آنچه قبلا در PQ پاسخ داده بود است را تکمیل و پر نماید

فرم درخواست به عنوان درخواست رسمی برای حفاظت بین المللی محسوب می گردد ، سپس مصاحبه انجام شده ثبت شده می شود و متقاضی در پایان مصاحبه مطلع می شود که نتیجه تصمیم گیری به او اطلاع داده خواهد شد .

4. با توجه به قانون ملی یک دوره زمانی 2 هفته ای پس از مصاحبه متقاضی برای اطلاع رسانی به متقاضی از تصمیم کمیسر پناهندگی در نظر گرفته شده است ، در صورت رد درخواست ، متقاضی می تواند به هیئت تجدید نظر پناهنده ( RAB ) تقاضای تجدید نظر کند . این هیئت به رسیدگی و تصمیم گیری در مورد توصیه هایی که توسط کمیساریای پناهندگان صادر شده است می پردازد .

در بالا به روش منظم مورد استفاده در رسیدگی اکثریت درخواست های حفاظت بین المللی اشاره شد ، رویه های شتاب زده یا روند تسریعی در قوانین ملی برای برنامه های کاربردی که به ظاهر غیر قابل قبول یا آشکارا بی اساس هستند ، پیش بینی شده است . همه متقاضیان برای پناهندگی توسط کمیسر پناهندگی مصاحبه می شوند ، اگرچه ممکن است پس از ارزیابی ادعای پناهندگی آنها مورد قبول واقع نشود ، در چنین مواردی روند تسریع در مراحل بازجویی اتفاق می افتد .

5. روش تعیین درخواست برای حمایت بین المللی از متقاضیان بازداشت شده همانند متقاضیانی است که بازداشت نشده اند . پناهجویانی که به مالت بدون مستندات لازم وارد می شوند و به عنوان « مهاجران ممنوع یا مهاجرین غیرقانونی » طبقه بندی می شوند ، پس از ورود به مالتا بعد از ارزیابی نیاز به بازداشت در بازداشتگاه های مهاجرین قاچاقی بازداشت می شوند . در چنین مواردی، درخواست آنها برای حفاظت بین المللی در هنگام بازداشت در حال بررسی می باشد .

مهاجرت قاچاقی به مالتا ،پناهندگی مالتا

آیا از خطرات مهاجرت قاچاقی اطلاعی دارید؟

مهاجرت قاچاقی به مالتا یا همان پناهندگی در مالتا یکی از روش های مهاجرت محسوب میگردد که بسیار پرخطر و پرریسک می باشد و توسط اکثر وکلای های بین الملل مورد تایید واقع نمی باشد ، به هیچ عنوان مهاجرت قاچاقی به مالتا را به شما متقاضیان عزیز توصیه نمی کند چراکه روش های دیگری برای مهاجرت به مالتا وجود دارد که بدون خطر و کم هزینه می باشد همانند گذراندن دوره های زبان در مالتا که امروزه متقاضیان فراونی دارد .

اتفاقات مهاجرت قاچاقی به مالتا :


اتفاق اول 2015 :

در ماه نوامبر سال 2015 پس از انتقال مقررات مربوط به شرایط پذیرش مجدد و تنظیم مجدد قوانین مربوط به پرونده پناهندگی در قوانین ملی، مقامات یک سند خط مشی را با عنوان ” استراتژی برای پذیرش پناهجویان و مهاجران نامنظم” راه اندازی کردند که جزئیات سیستم جدید را در محل قرار دادند .

اول از همه تمام مهاجرانی که به صورت غیرقانونی و قاچاقی با قایق مهاجرت می کنند ابتدا پس از ورود توسط پلیس و مقامات بهداشتی بازرسی می شوند ، سپس آنها را به ” مرکز پذیرش اولیه” (IRC ) منتقل می کنند تا ” به وسیله مقامات مربوطه بررسی توسط پزشک انجام شود ، طبق گفته مقامات مهاجران می توانند در این مرکز برای مدت زمان محدود به 7 روز نگهداری شوند ، این IRC توسط آژانس رفاه پناهجویان ( AWAS ) در وزارت امور داخلی و امنیت ملی اداره می شود .

اتفاق دوم 2017 :

در سال 2017 از آنجائیکه افراد به صورت ناگهانی با قایق وارد مالتا شدند ، ابتدا معاینات پزشکی از آنها گرفته شد ، بنابراین ابتدا به بیمارستان منتقل شدند و سپس به IRC فرستادند و در آنجا اطلاعاتی در مورد پرونده پناهندگی دریافت کردند و به آنها فرصت داده شد تا درخواست پناهندگی ارائه کنند .

آیا از خطرات مهاجرت قاچاقی اطلاعی دارید؟

نکته مهم:

در آخر و در مورد مهاجرت قاچاقی به مالتا باید بدانید که این روش یکی از روش های مهاجرت به مالتا می باشد اما با توجه به خطرات بسیاری که دارد این روش مهاجرت به مالتا توصیه نمی شود

چرا که با مهاجرت قاچاقی به مالتا امکان کار و تحصیل در مالتا و حتی در کشور های دیگر را نخواهید داشت . بنابراین مهاجرت قاچاقی به مالتا یا همان پناهندگی در مالتا یکی از نامناسب ترین راههای مهاجرت می باشد که اشخاص می توانند اقدام نمایند .

اگر قصد مهاجرت به مالتا را دارید می توانید از روش های قانونی مهاجرت به مالتا استفاده نمایید مانند تحصیل ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، کار و . . . و از این طریق بتوانید به اقامت و تابعیت دست یابید .

آیا از خطرات مهاجرت قاچاقی اطلاعی دارید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا