دسته‌بندی نشده

آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

امسال چهل سال از زمانی می‌گذرد که رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نیکسون قانونی را امضا کرد که به موجب آن حداکثر سرعت خودروها در جاده‌های ایالات‌متحده به ۵۵ مایل بر ساعت (۸۸/۵ کیلومتر بر ساعت) محدود می‌شد.

این کار با هدف کمک به مقابله با بحران نفتی آن سال‌ها انجام شد؛ ولی در همین حال، باعث جلوگیری از لذت‌بردن رانندگان در مسافرت‌های بین‌شهری شد تا جایی که برخی از خواننده‌ها در اعتراض به این قانون آهنگ تنظیم کردند.

البته در حال حاضر، دو دهه از لغو این قانون نیز می‌گذرد و دوسوم ایالت‌های آمریکا سقف محدودیت سرعت خود را مرحله‌به‌مرحله به سرعت‌هایی مانند ۷۰ مایل بر ساعت (۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت) و بیشتر از آن رسانده‌اند.

در ادامه مقایسه بین سرعت خودروها در ایالت‌های مختلف آمریکا انجام شده است.

آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

The Fastest and Slowest roads

The Fastest and Slowest roads

یک گزاره معروف در بین آمریکایی‌ها هست که می‌گوید: «هر چیزی در تگزاس بزرگ‌تر است». و این موضوع در مورد محدودیت‌های سرعت نیز صدق می‌کند.

تگزاس نه‌تنها دارای بیشترین سقف محدودیت سرعت در بزرگراه‌های امریکاست، بلکه دارای بیشترین متوسط حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های بین ایالتی، بین‌شهری و دیگر راه‌های دسترسی نیز هست.

آمار انجمن ایمنی بزرگراه‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهد. محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت (۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت) بالاترین حدّی است که در امریکا اعمال می‌شود و در تگزاس قرار دارد.

به‌علاوه، متوسط حداکثر سرعت مجاز در تگزاس ۷۸/۳ مایل (۱۲۶ کیلومتر) بر ساعت است. این متوسط تقریباً ۲ مایل بر ساعت بیشتر از ایالت آیداهو است که در رده دومین ایالت امریکا با بیشترین سرعت مجاز قرار دارد.

آیداهو حداکثر سرعت مجازی برابر ۸۰ مایل بر ساعت (۱۲۸/۷ کیلومتر بر ساعت) و متوسط سرعت مجازی برابر با ۷۶/۷ مایل یا ۱۲۳/۴ کیلومتر بر ساعت دارد.

The Fastest and Slowest roads

The Fastest and Slowest roads

در طرف دیگر طیف حداکثر سرعت مجاز در بین ایالت‌های امریکا، آلاسکا و منطقه کلمبیا قرار دارند که مطابق اطلاعات GHSA دارای متوسط حداکثر سرعتی برابر ۵۵ مایل یا ۸۸/۵ کیلومتر بر ساعت هستند.

بزرگراه ایالتی شماره ۱۳۰ تگزاس که به طول ۹۱ مایل (۱۴۶/۴ کیلومتر) بین سن آنتونیو و اوستین کشیده، اولین با محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت در امریکاست که از سال ۲۰۱۲ دارای این عنوان شده است.

اواخر جولای امسال، ایالت آیداهو نیز محدودیت سرعت را در برخی از جاده‌های بین ایالتی خود بالا برد و به ۸۰ مایل بر ساعت رساند.

The Fastest and Slowest states

The Fastest and Slowest roads

طرفداران ایمنی جاده‌ها نظر مثبتی نسبت به افزایش محدودیت سرعت در بزرگراه‌ها ندارند. در همان زمان که تگزاس از سرعت مجاز ۸۵ مایل بر ساعت خود رونمایی کرد، راس رادر، سخنگوی مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا در یک سخنرانی بیان داشت که:

تحقیقات به روشنی نشان می‌دهد که وقتی سقف سرعت مجاز بالا می‌رود، مرگ بر اثر تصادف نیز افزایش می‌یابد.

این در حالی است که محدودیت سرعت ۵۵ مایلی در گذشته به منظور ایمنی راه‌ها اعمال نشده بود و در واقع، تلاشی بود که برای مصرف کمتر سوخت با توجه به بحران نفتی سال ۱۹۷۳ انجام گرفت.

در حال حاضر، چهار ایالت امریکا شامل آیداهو، تگزاس، یوتا و وایومینگ دارای حداکثر سرعت مجازی، حداقل برابر ۸۰ مایل بر ساعت هستند. بیش از ۱۲ ایلات دارای حداکثر محدودیت سرعتی برابر با ۷۵ مایل بر ساعت و ۲۲ ایالت نیز حداکثر سرعت مجازی برابر با ۷۰ مایل بر ساعت دارند.

همچنین مطابق اطلاعات GHSA پنج ایالت میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و تنسی دارای متوسط حداکثر سرعت مجاز ۷۰ مایل بر ساعت در جاده‌های بین ایالتی و مسیرهای دسترسی محدود دیگر خود هستند.

The Fastest and Slowest states

The Fastest and Slowest states

در همین حال، ایالت‌هایی مانند دلاویر، هاوایی، نیویورک، رود آیلند و ورمونت نیز وجود دارند که حداکثر سرعت مجاز آن‌ها بیشتر از ۶۵ مایل بر ساعت (۱۰۴/۶ کیلومتر بر ساعت) نیست و متوسط این محدودیت نیز اندکی بالاتر از ۵۰ مایل بر ساعت قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا