دسته‌بندی نشده

آموزش پخت 4 املت جدید و خوشمزه

آموزش پخت املت جدید:املت از جمله غذاهای پرطرفدار بین ایرانیان است.همچنین املت غذایی مقوی و سالم برای وعده صبحانه به شمار میرود.بیشتر افراد املت را به عنوان مخلوطی از گوجه و تخم مرغ میشناسند.در این مطلب دلگرم تلاش کرده است که با معرفی 4 ایده خوشمزه و نسبتا دید به املت های شما طعم جدیدی ببخشد.با دلگرم همراه شوید:

آموزش پخت املت جدید

املت نخود فرنگی:

آموزش پخت املت جدید

مواد لازم:نخود فرنگی پخته یا نیمه آماده 1 لیوان . تخم مرغ 4 عدد . نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید ، نمک و فلفل اضافه کنید و کمی با چنگال بزنید تا تخم مرغ ها کف کنند سپس داخل ماهیتابه بریزید و پخش کنید.

نخود فرنگی های پخته را روی تخم مرغ ها بریزید و کمی تکان دهید ، صبر کنید تا املت خودش را بگیرد ، املت را تا نیمه تا کنید و پس از اینکه یک طرف طلایی شود برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود سپس سرو کنید.

املت اسفناج و پنیر

آموزش پخت املت جدید

مواد لازم:تخم مرغ 4 عدد . شیر کم چرب 1 لیوان . اسفناج خرد شده 500 گرم . کره 2 قاشق غذاخوری،گوجه فرنگی 2 عدد . پنیر پیتزا رنده شده 100 گرم . نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه : اسفناج و گوجه های خرد شده را روی حرارت متوسط قرار دهید ، کره و نمک روی آن بریزید و 5 دقیقه تفت دهید سپس 1/2 لیوان آب اضافه کنید ، در ظرف را ببندید و 10 دقیقه اسفناج را بپزید ؛ پس از 10 دقیقه در ظرف را باز بگذارید و حرارت را بالا ببرید و تفت دهید تا اب مواد کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید.

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و شیر ، نمک و فلفل به تخم مرغ ها اضافه کنید و با چنگال مخلوط نمایید تا مایه یکدست شود.

کف تابه مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مخلوط تخم مرغی را داخل تابه بریزید و با حرکت دادن تابه انرا خوب پخش کنید ، مایه اسفناج و پنیر رنده شده را روی املت بریزید صبر کنید تخم مرغ کمی خودش را بگیرد و حباب بزند سپس به ارامی نصف تخم مرغ را روی خودش برگردانید ؛ چند بار این طرف ان طرف کنید تا کاملا طلایی شود سپس در ظرف بگذارید.

نکته ها : توجه داشته باشید که هنگام مخلوط کردن اسفناج و پنیر ، مایه اسفناج کاملا خنک شده باشد

املت سبزیجات پنیری

آموزش پخت املت جدید

مواد لازم:تخم مرغ 5 عدد . کالباس 3 ورقه . فلفل دلمه ای 1/2 پیمانه . قارچ 1/2 پیمانه

پنیر چدار 1/2 پیمانه . پیازچه 1/2 پیمانه . کره.جعفری.نمک.فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه : تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید ، نمک و فلفل اضافه کنید و با چنگال خوب بزنید تا تخم مرغ ها کف کنند.

درون تابه کمی کره بریزید ، حرارت گاز را ملایم کنید ، پس از داغ شدن کره تخم مرغ های زده شده را در کف تابه پهن کنید ، پیازچه خرد شده ، فلفل دلمه ای خرد شده ، قارچ خرد شده و کالباس خرد شده را روی تخم مرغ ها بریزید و رویش پنیر بپاشید.

پس از اینکه یک طرف تخم مرغ بسته شد ان را برگردانید ( سبزیجات و پنیر در کف تابه قرار میگیرند ) ، پس از اینکه تخم مرغ کمی پخته شد و پنیر نیز اب شد املت شما اماده سرو است.

املت را درون ظرف بریزید و رویش پیازچه و جعفری خرد شده بریزید ، املت را تا بزنید و رویش مجدد جعفری خرد شده بپاشید و سرو کنید.

نکته ها : میتوانید از پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا هم استفاده کنید ، باید حرارت در زمان طبخ ملایم باشد ، کالباس را میتوانید با سوسیس جایگزین کنید.

املت گوجه کبابی

آموزش پخت املت جدید

مواد لازم:گوجه فرنگی ،تخم مرغ ، نمک ، فلفل ،روغن زیتون

طرز تهیه : سر گوجه فرنگی ها را جدا کنید و درون گوجه ها را خالی کنید اما تا حدی که تخم های گوجه فرنگی خارج شود و گوشت ان باقی بماند.

درون گوجه ها نمک و فلفل بپاشید ، کف سینی فر را چرب کنید سپس گوجه ها را کف ان بچینید و درون هر گوجه 1 دانه تخم مرغ بشکنید.

سینی را درون فر قرار دهید و اجازه دهید با حرارت فر گوجه ها کبابی و نرم شوند و تخم مرغ ها بپزند ، پس از اماده شدن سینی را از فر خارج کنید و مقداری روغن زیتون یا کره روی تخم ها بریزید و بهمراه نان سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا