دسته‌بندی نشده

آموزش نحوه نصب توالت فرنگی به همراه شلنگ

می‌توان این‌طور ادعا کرد که امروزه نصب توالت فرنگی در همه خانه‌های ایرانی رواج دارد. اگر سن شما بالا رفته یا دچار مشکلاتی مثل پادرد یا کمردرد هستید، به‌خوبی می‌دانید که نشستن روی سنگ توالت ایرانی چقدر دشوار است و وجود توالت فرنگی، تا چه اندازه برای هر خانه ضروری است.

برای نصب‌ و استفاده از توالت فرنگی، معمولاً باید از افراد متخصص کمک گرفت؛ ولی اگر بخواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و بودجه خود را کاهش دهید، می‌توانید خودتان شخصاً برای نصب این نوع از توالت اقدام کنید. در ادامه این مقاله، ما مراحل نصب توالت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد.

نکات مهم قبل از نصب توالت فرنگی

قبل از اینکه برای نصب این توالت‌ها در منزل خود اقدام کنید، لازم است برخی نکات را بدانید. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از توالت فرنگی خود استفاده کنید، لازم است که قبل از نصب آن، این نکات را پیاده‌سازی کنید.

از جمله مهم‌ترین نکات نصب ‌کردن توالت فرنگی در منزل، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ابتدا نوع استفاده خود را به‌خوبی بشناسید و سپس به سراغ خرید توالت فرنگی بروید. توالت فرنگی انواع مختلفی دارد؛ یک‌تکه‌، دوتکه، دیواری یا هوشمند از انواع متداول این نوع توالت هستند.
  • به دنبال برترین برندهای تولیدکننده باشید؛ خرید از برندها شناخته‌شده و معتبر به شما کمک خواهد کرد که بیشترین میزان رضایت را از محصول خود داشته باشید. برای اطلاع از قیمت انواع برندهای توالت فرنگی و مشاهده لیست قیمت محصولات پارس سرام می‌توانید به وب‌سایت مجموعه دکتر تامین مراجعه کنید.
  • محل نصب توالت را از قبل مشخص کنید ؛ برای اینکه بتوانید توالت مناسبی نصب کنید، ابتدا باید اندازه‌ها و فضای موجود را بررسی کنید و سپس به دنبال خرید محصول متناسب با آن محل باشید.

مراحل نصب توالت فرنگی در منزل

حال که از نکات اولیه برای نصب توالت فرنگی در منزل آگاهی پیدا کردیم، زمان آن رسیده است که دست ‌به‌ کار شویم. نصب این توالت کار چندان دشواری نیست و با دنبال ‌کردن مراحلی که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد، می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید.

مرحله اول؛ آماده‌کردن ابزار

قبل از هر چیز باید به سراغ آماده ‌کردن لوازم و ابزار موردنیاز بروید. از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی که در زمان نصب توالت فرنگی به آن نیاز خواهید داشت، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سنگ توالت فرنگی
  • شلنگ رابط توالت فرنگی
  • دستکش و لباس کار مناسب
  • آچار فرانسه
  • انبردست
  • پیچ‌گوشتی دوسو و چهارسو در صورت نیاز
  • متر
  • تراز
  • بوگیر ژله‌ای مخصوص
  • چسب آکواریوم یا انواع دیگر

مرحله دوم؛ آماده‌سازی بستر

پس از آماده کردن تجهیزات مورد نیاز، باید به سراغ آماده‌سازی بستر کار برویم. در ساختمان‌های امروزی، معمولاً لوله‌کشی فاضلاب و لوله‌کشی آب برای توالت فرنگی به‌خوبی انجام شده است. تنها کاری که لازم است در این مرحله انجام دهیم، این است که توالت قدیمی را (در صورت وجود) از جای خود برداریم، یا در غیر این صورت، محل نصب توالت، را به‌خوبی تمیز کنیم.

مرحله سوم؛ نصب بوگیر ژله‌ای و قراردادن سنگ

حال که بستر محل نصب تمیز و آماده شده است، زمان آن است که بوگیر ژله‌ای را روی درپوش چاه قرار دهیم. این بوگیر بین لوله خروجی توالت و ورودی چاه قرار می‌گیرد و از پخش بو یا نشتی فاضلاب، جلوگیری می‌کند. برخی از انواع بوگیر معمولاً دارای پیچ‌ومهره هستند؛ در این صورت پیچ‌ومهره آن را محکم کنید. در غیر این صورت می‌توانید آن را با استفاده از چسب آکواریوم در جای خود محکم کنید.

آموزش نحوه نصب توالت فرنگی به همراه شلنگ

مرحله چهارم؛ اتصال شلنگ رابط

قبل از آنکه توالت را در جای خود قرار دهیم، برای سهولت بیشتر، بهتر است که شلنگ رابط آن را نیز متصل کنیم. شلنگ رابط توالت فرنگی، همان شلنگ پیسوار است و برای پر کردن مخزن آن به‌ کار می‌رود. در این مرحله از نصب توالت فرنگی، باید اتصالات شلنگ را در جای خود محکم کنید.

حال باید سنگ توالت را در جای خود قرار دهید؛ توجه داشته باشید که توالت دقیقاً بر روی خروجی فاضلاب قرار بگیرد. بعد از اینکه توالت را در جای خود قرار دادید، باید آن را میزان کرده و تنظیم کنید. محل قرارگیری آن را از طرفین بررسی کنید و مطمئن شوید که سنگ توالت تراز شده باشد.

مرحله پنجم؛ نصب قطعات توالت فرنگی

اکنون بخش بزرگی از مراحل نصب توالت فرنگی به پایان رسیده است و تنها کارهای جزئی آن باقی‌مانده است. اگر توالت شما از نوع دوتکه است، در این مرحله باید قسمت مخزن آب را نصب کنید؛ مخزن آب برای سیفون توالت فرنگی است و باید بادقت بر جای خود نصب شود تا بعداً مشکلی ایجاد نکند.

بعد از اینکه مخزن را در جای خود نصب کردید، باید به سراغ نصب در رویی توالت بروید. در را به‌خوبی در جای خود قرار دهید، اتصالات آن را محکم و کنید؛ در نهایت نیز با یک‌بار تست، مطمئن شویم که همه چیز به‌درستی در جای خود قرار گرفته است. هنگام نصب انواع چینی بهداشتی از جمله توالت فرنگی، لازم است پس از نصب، مرحله‌ی بررسی عملکرد بادقت و به درستی انجام شود.

مرحله آخر؛ اتصال شلنگ به شیر و آب‌بندی

در آخرین مرحله از نصب توالت فرنگی، باید شلنگ رابط را به شیر پیسوار متصل کنیم. بعد از اینکه شلنگ را به شیر متصل کردیم، بهتر است یک‌ بار آب را باز کنیم و عملکرد توالت فرنگی را بررسی کنیم. در صورتی‌ که همه چیز به‌خوبی عمل کرد و مشکلی وجود نداشت، می‌توانیپ قسمت‌های مورد نیاز را به کمک چسب آکواریوم، آب‌بندی کنید. اکنون کار به پایان رسیده است!

آموزش نحوه نصب توالت فرنگی به همراه شلنگ

خرید توالت فرنگی باکیفیت از دکتر تامین

در این مقاله، مراحل نصب توالت فرنگی و تجهیزات لازم برای این کار را بررسی کردیم. متوجه شدیم که خرید یک توالت باکیفیت از برند معتبر، می‌تواند ضامن طول عمر و عملکرد مناسب توالت ما باشد. تمام محصولات سرویس بهداشتی و حمام از جمله انواع توالت و شیرآلات باکیفیت از برندهای مختلف را می‌توانید از دکتر تامین خریداری کنید.

دکتر تامین، فروشگاه آنلاین تجهیزات و مصالح ساختمانی است؛ کلیه مصالح و تجهیزاتی را که برای ساخت یا بازسازی یک ساختمان لازم است می‌توانید از طریق وب‌سایت دکتر تامین تهیه کنید. محصولات باکیفیت، قیمت مناسب، ارائه محصولات برندهای مختلف و ارسال به سراسر ایران، از مزایای مجموعه دکتر تامین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا