دسته‌بندی نشده

آموزش نحوه تایید چک در سامانه صیاد

آشنایی با نحوه تایید چک در سامانه صیاد

یکی از موضوعاتی که در سال های اخیر، حجم قابل توجهی از پرونده های موجود در واحدهای قضایی کشور ما را تشکیل داده است، مساله چک های برگشتی و وصول نشده می باشد. پرونده های مرتبط با چک های وصول نشده، عمدتا در قالب پرونده های حقوقی مطالبه وجه چک و پرونده های کیفری چک برگشتی در سیستم قضایی کشور ما مطرح گردیده و علاوه بر تجمع پرونده های قضایی در دادگاه ها و دادسراها و کندی کار محاکم، هزینه های قابل توجهی را نیز به دستگاه قضا وارد می کند.

برای حل این مشکل و کاهش حجم چک های برگشتی و وصول نشده، بانک مرکزی اقدام به راه اندازی سامانه ای نموده که با عنوان سامانه صیاد شناخته می شود. سامانه صیاد بانک مرکزی ، خدمات متنوعی را در رابطه با چک های صیادی جدید به کاربران خود ارائه نموده که امکان ثبت چک صیادی، انتقال چک صیادی و استعلام چک صیادی از مهم ترین خدمات سامانه صیاد می باشند.

یکی دیگر از خدمات ارائه شده در سامانه صیاد، تایید چک صیادی بوده که البته با توجه به قانون جدید صدور چک، انجام آن از طریق سامانه صیاد الزامی بوده و تا زمانی که گیرنده چک برای تایید چک در سامانه صیاد از طریق دانلود برنامه انتقال چک صیادی اقدام نکند، انتقال چک به وی نهایی نشده و فاقد اثر می باشد.

نکته ای که باید به آن توجه نمود آن است که در حال حاضر، تایید چک در سامانه صیاد صرفا از طریق اپلیکیشن های معتبر پرداخت موبایل نام برده شده در سایت شاپرک مانند برنامه ثبت چک در سامانه صیاد آپ و ۷۲۴ و همچنین، درگاه‌ های نوین بانک ‌ها و موسسات اعتباری ( اینترنت بانک و همراه بانک ) امکان پذیر بوده و این امکان در سامانه صیاد سایت بانک مرکزی برای کاربران فراهم نشده است.

نکته دیگری که در رابطه با نحوه تایید چک در سامانه صیاد، ذکر آن ضروری می باشد این مساله بوده نحوه تایید چک در سامانه صیاد اپلیکیشن های موبایلی مختلف از جمله ثبت چک صیاد در برنامه 724 تقریبا مانند یکدیگر می باشد. به همین دلیل ما در این قسمت از مقاله، نحوه تایید چک در سامانه صیاد برنامه آپ را برای شما توضیح داده و شما می توانید از این راهنما برای تایید چک در سامانه صیاد سایر برنامه های پرداخت موبایلی استفاده نمایید.

نحوه تایید چک در سامانه صیاد برنامه آپ بسیار ساده و دارای مراحل کوتاهی بوده و مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

  • پس از اینکه اپلیکیشن آپ را دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کردید،. این برنامه را اجرا کرده و گزینه چک صیادی را کلیک نمایید.

نحوه تایید چک

  • در این مرحله ، توضیحات مربوط به سامانه صیاد را ملاحظه می کنید. پس از مطالعه توضیحات، دکمه ( بعدی ) را بزنید.

تایید چک

  • همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، وارد سامانه صیاد برنامه آپ شده اید. گزینه تایید دریافت و مندرجات برگ چک صیادی را انتخاب نمایید.

سامانه صیاد

  • شناسه 16 رقمی چک را در کادر مربوطه وارد کرده یا اسکن کد تصویری چک را انجام داده تا اطلاعات چک وارد سامانه صیاد آپ شود. سپس دکمه استعلام را بزنید.

روش تایید چک

  • در این مرحله لازم است تا احراز هویت شما به عنوان دریافت کننده چک صیادی در سامانه انجام گیرد. بدین منظو، اطلاعات کارت بانکی که به نام شما بوده و با کد ملی شما به ثبت رسیده است را در کادرهای تعیین شده وارد نمایید.

آموزش تایید چک

  • همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، سامانه صیاد برنامه آپ ، اطلاعات مربوط به چک را نمایش می دهد. درصورتی که این اطلاعات مورد تایید شما می باشد، دکمه تایید دریافت چک را بزنید.

سامانه صیاد

separator line

حتماً بخوانید:

نحوه تایید دریافت چک صیادی

نحوه تایید دریافت چک صیادی

همانطور که می‌دانید صادرکننده چک ابتدا باید نسبت به ثبت چک صیادی در سامانه صیاد اقدام کند، سپس گیرنده چک باید تایید کند که چک را دریافت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا