دسته‌بندی نشده

آموزش ساخت خوشبو کننده پوتپوری (پات پوری) در منزل

روش تهیه خوشپو کننده پوتپوری

یادگیری طرز تهیه پات پوری آسان است و اگر از گیاهان باغ خود استفاده کنید، می تواند خاطره انگیز باشد. فقط گل های خشک شده و سایر اقلام طبیعی را با روغن های ضروری و یک تثبیت کننده مخلوط کنید تا یک خوراکی معطر منحصر به فرد ایجاد کنید و گل های پژمرده را دوباره استفاده کنید. همراه ما باشید.

فهرست مطالب این صفحه

  • روش درست کردن پوتپوری
  • تزیینات پوتپوری خانگی
  • اضافه کردن عطر به پوتپوری
  • ساده ترین روش درست کردن پوتپوری

در اینجا یک راه سریع و آسان برای مخلوط کردن دسته ای از پوتپوری با استفاده از گلبرگ های رز آورده شده است:

هنگام انتخاب گل‌ها برای پوتپوری، به دنبال گل‌هایی باشید که رنگ خود را حفظ می‌کنند و وقتی خشک می‌شوند همچنان زیبا به نظر می‌رسند، مانند گل همیشه بهار، گل جوجه تیغی، گل شمعدانی، اسطوخودوس، گل صد تومانی، گل رز و بومادران.

روش تهیه خوشپو کننده پوتپوری

سپس عناصر زینتی را اضافه کنید. میوه کاج جلوه ای خوب و درشت ایجاد می کند. برای رنگ بیشتر، از انواع توت ها مانند زیبایی بری، هالی و پیراکانتا استفاده کنید. می‌توانید برگ‌ها را بگنجانید، اما بسیاری از آن‌ها وقتی خشک می‌شوند به سرعت از هم می‌پاشند.

به دنبال برگ های ضخیم تر، مانند ویبرونوم برگ چرمی و برگ های توری شمعدانی های معطر باشید. برگ های خلیج و مریم گلی خیلی خوب خشک می شوند. پوست مرکبات خشک و تکه های سیب خشک نیز عطر و بافتی دلپذیر می بخشد.

تزیینات پوتپوری خانگی

اشکالی ندارد که به پاتپوری خانگی خود نیز مواد اضافی اضافه کنید. فروشگاه صنایع دستی محلی شما احتمالاً استانداردهای پاتپوری زیادی مانند چیپس چوب صندل و پاتچولی دارد. در جستجوی موادی که مقداری حجم به مخلوط پاتپوری شما اضافه می کند، درنگ نکنید.

اضافه کردن عطر به پوتپوری

همانقدر که بوی چوبی می‌تواند بوی پات‌پوری تازه داشته باشد، احتمالاً برای ذائقه اکثر مردم عطر کافی نیست و اتاق را با عطر خود پر نمی‌کند. اینجاست که اسانس ها و فیکساتورها وارد می شوند.

فیکساتور ماده ای است که روغن های معطر را جذب می کند و برای مدت طولانی روی آنها می ماند. در حالی که درست است که بیشتر مواد موجود در پات پوری عطرها را جذب و نگه می دارند، اما می توانند به سرعت از بین بروند. برخی از تثبیت‌کننده‌های پرکاربرد و ماندگار عبارتند از: ریشه زنبق از عنبیه فلورنتینا، خزه بلوط، گلسنگی که روی درختان بلوط رشد می‌کند، و ریشه وتیور، گیاهی از خانواده علف شیرین. بیشتر این ها را می توانید در عطاری ها و اغلب در فروشگاه های مواد غذایی سالم پیدا کنید.

در مورد اسانس ها، انتخاب گسترده است و کیفیت آن نیز زیاد است. حتما قبل از خرید روغن رایحه آن را بررسی کنید. برخی از آنها بسیار قدرتمند هستند و برخی دیگر فقط از راه دور به عنصر اصلی آنها شباهت دارند. یک روغن گران‌تر اما با کیفیت‌تر با عدم نیاز به استفاده مجدد هر هفته هزینه خود را می‌پردازد.

حتماً بخوانید:

۱۰ خوشبو کننده طبیعی خانه

۱۰ خوشبو کننده طبیعی خانه

فضای خانه را با این روش های ساده معطر کنید : در ادامه این بخش از دلگرم شما را با 10 نوع از خوشبو کننده های طبیعی آشنا می کنیم. تا با استفاده از آن…

می توانید گل های غیر بومی را انتخاب کنید یا می توانید با تم باغ خود بمانید و رایحه های گلی مانند اسطوخودوس، گل رز یا ویستریا یا رایحه های میوه ای مانند مرکبات و سیب را انتخاب کنید.

ساده ترین روش درست کردن پوتپوری

مهم نیست که پوتپوری خود را چگونه درست می کنید، از کاسه یا ظروف فلزی استفاده نکنید. اینها می توانند با مواد شما واکنش نشان دهند و عطر را تغییر دهند. شیشه، سرامیک و چوب ایمن ترین مواد هستند. پلاستیک نیز خوب است، اما رایحه آن برای هفته ها در ظرف باقی می ماند.

ساده ترین روش درست کردن پوتپوری

در اینجا یک راه سریع و آسان برای مخلوط کردن دسته ای از پوتپوری با استفاده از گلبرگ های رز آورده شده است:

گلبرگ ها را از گل رز جدا کنید.
آنها را روی صفحه پخش کنید و بگذارید حدود دو تا سه روز در یک مکان گرم و خشک خشک شوند.
به طور جداگانه، تعدادی جوانه کامل گل رز، رزماری، اسطوخودوس و پوست پرتقال را خشک کنید.
۱ فنجان گلبرگ گل رز خشک، ۱/۲ فنجان اسطوخودوس خشک و ۱/۴ فنجان رزماری خشک را با هم مخلوط کنید. 1/8 قاشق چایخوری میخک آسیاب شده و دارچین را به همراه غنچه های رز خشک و پوست پرتقال اضافه کنید. چند قطره روغن گل رز یا اسطوخودوس را با آن مخلوط کنید. 1/4 قاشق چایخوری از یک فیکساتور مانند ریشه له شده زنبق را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
مخلوط را در شیشه میسون بریزید و دهانه آن را با نایلون بپوشانید. آن را در یک مکان تاریک خنک نگهداری کنید و بگذارید چهار تا شش هفته دم بکشد.
گاهی اوقات آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بوی آن به اندازه کافی قوی است. اگر نه، روغن بیشتری اضافه کنید. اگر مواد زیادی به آن اضافه کرده باشید، عطر می تواند ضعیف شود.

منبع : کاردستون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا