دسته‌بندی نشده

آموزش رفع مسدودی سیم کارت رایتل + کد رفع مسدودی

آموزش رفع مسدودی سیم کارت رایتل +کد رفع مسدودی

کد خاصی برای رفع مسدودی سیم کارت رایتل وجود ندارد چون هر نوع مسدودی راه خاص برای رفع شدن دارد. اما اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید که سیمکارت شما مسدود شده است، سه راه پیش رو دارید تا وضعیت سیمکارت را چک کنید:

  • کد دستوری #211* را شماره گیری کنید.

 کد دستوری #211* را شماره گیری کنید.

  • با شماره تلفن رایگان 200 از خط رایتل و یا 09202000000 از دیگر خطوط تماس بگیرید.

با شماره تلفن رایگان 200 از خط رایتل و یا 09202000000 از دیگر خطوط تماس بگیرید.

نوشته های مشابه
  • به آدرس https://www.rightel.ir/sim-status-service مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات لازم، از وضعیت سیمکارت خود آگاه شوید.

 به آدرس https://www.rightel.ir/sim-status-service مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات لازم، از وضعیت سیمکارت خود آگاه شوید.

رفع مسدودی سیم کارت اعتباری رایتل

هر سیمکارت اعتباری رایتل دارای چرخه عمر مشخصی است که در هر کدام از این چرخه‌ها مسدودی یا فعال بودن سیم کارت را با هم بررسی می‌کنیم.

  • غیرفعال: پس از اینکه سیم کارت رایتل را خریداری می‌کنید، این سیمکارت به صورت پیش فرض غیرفعال است.
  • فعال: بعد از خرید با برقراری اولین تماس، ارسال اولین پیامک، اتصال به اینترنت یا اولین شارژ سیمکارت از مسدودی خارج و فعال می‌شود.
  • قطع یکطرفه: اگر مبلغ اعتبار سیمکارت شما پایان یافته باشد، خط به طور یکطرفه مسدود می‌شود یعنی می‌توانید پیام و تماس دریافت کنید ولی قادر به ارسال آن نیستید. درصورت افزایش اعتبار یا خرید بسته، سیمکارت رایتل از مسدودی یکطرفه خارج می‌شود.
  • قطع دوطرفه: اگر سیمکارت اعتباری رایتل شما 180 روز (6 ماه) در حالت مسدودی یکطرفه باقی بماند. به طور دو طرفه مسدود می‌شود و تمامی امکانات شما از دست خواهد رفت. درصورت افزایش اعتبار یا خرید بسته، سیمکارت رایتل از مسدودی دوطرفه خارج می‌شود.
  • منقضی: اگر سی روز سیمکارتتان در حالت مسدودی دوطرفه بماند یا سیمکارت غیرفعالی تا 365 روز فعال نشود، سیمکارت و شماره همراه آن منقضی می‌شود. در این حالت برای رفع مسدودی سیمکارت رایتل باید در چارچوب سیاست‌های روز رایتل تا یکسال به یکی از فروشگاه‌های رایتل مراجع کنید تا با پرداخت مجدد مبلغ سیمکارت، آن را از مسدودی خارج نمایید.
  • بازیافت: اگر سیمکارت 1 سال متوالی در وضعیت منقضی بماند، سیمکارت بازیافت خواهد شد و به دیگران واگذار می‌شود.

رفع مسدودی سیم کارت دائمی رایتل

  • فعال: سیمکارت بعد از خرید به صورت پیش فرض فعال است.
  • قطع یکطرفه: سقف بدهی در صورت اینکه آن را افزایش نداده باشید 60 هزارتومان است اگر مبلغ بدهی شما برابر یا بیشتر از این مقدار شود، سیمکارت دائمی رایتل شما به طور یکطرفه مسدود می‌شود. رفع مسدودی سیم کارت رایتل با پرداخت صورتحساب انجام خواهد شد.
  • قطع دوطرفه: اگر صورتحساب را تا 2 هفته پرداخت نکنید و در حالت مسدودی یکطرفه بمانید، سیمکارت دوطرفه مسدود باقی می‌ماند. با پرداخت صورتحساب مسدودی رفع می‌شود.
  • منقضی: اگر سیمکارت به مدت 1 سال در وضعیت مسدود دوطرفه بماند یا اینکه از آن به مدت 1 سال استفاده نکنید، سیمکارت وارد پروسه منقضی شدن می‌شود. بعد از 180 روز از منقضی شدن، می‌توانید با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های رایتل و پرداخت صورتحساب، سیمکارت را مجددا فعال کنید.
  • بازیافت: بعد از این 180 روز می‌توانید در چارچوب سیاست‌های رایتل تا 5 سال به یکی از فروشگاه‌های آن مراجعه کرده با پرداخت مبلغ سیمکارت، همان را مجددا فعال کنید. بعد از این مدت سیمکارت بازیافت شده و به دیگران واگذار می‌شود.

در این مقاله به انواع و اقسام مسدودی‌ و نحوه رفع مسدودی سیم کارت رایتل اشاره کردیم. بیشتر مسدودی‌ها را می‌توانید با پرداخت بدهی یا شارژ مجدد برطرف کنید اما همانطور که در بالا به آن اشاره شد، بعضی از انواع مسدودی که بیشتر به خاطر عدم استفاده از سیم کارت اتفاق می‌افتد، نیاز به مراجعه حضوری دارد.

separator line

حتماً بخوانید:

دلایل مسدودی سیم کارت رایتل چیست ؟

دلایل مسدودی سیم کارت رایتل چیست ؟

چه اتفاقاتی باعث مسدودی سیمکارت رایتل می‌شوند. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت اگرچه که شاید شما با بسیاری از مواردی که در زیر به آن‌ها اشاره…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا