دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه کیک یخچالی انار ویژه شب یلدا

طرز تهیه کیک یخچالی انار

کیک یخچالی انار از کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که کسانی که فر در دسترس ندارند و یا در تهیه کیک تبحر ندارند می توانند با چند قلم مواد ساده آن را برای عزیزانشان در شب یلدا تهیه نمایند، در این مطلب علاوه بر طرز تهیه کیک یخچالی انار برای شب یلدا ؛ نکات مهم و فوت و فن تهیه آن را نیز آورده ایم که خواهید خواند. با ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
بیسکویت پتی بور 2 بسته
پودر ژله انار 1 بسته
شکر 1/2 پیمانه
شیر 2 پیمانه
آب جوش برای تهیه ژله 2 پیمانه
نشاسته ذرت 1 و نیم قاشق غذاخوری
آرد 1 و نیم قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1/5 قاشق چای خوری
دانه انار به میزان لازم

کیک انار با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه کیک یخچالی انار با بیسکویت پتی بور

ظرفی مناسب آورده و در آن شیر، آرد، نشاسته ذرت، شکر و کره را با همزن می زنیم تا یکدست شوند. در صورت نبود همزن می توانید با چنگال یک به یک مواد را همزده تا گلوله نشود.

ظرف حاوی موادمان را روی حرارت می گذاریم و مدام هم می زنیم تا کاملا مانند فرنی خودش را بگیرد. قبل از اینکه حرارت را خاموش کنیم وانیل را به مواد اضافه می کنیم و بعد گاز را خاموش می کنیم.

ظرف کیکمان را آورده ترجیحا مربع یا مستطیل باشد و سطح داخل آن را با کیسه فریزر و یا سلفون می پوشانیم به طوری که سلفون از لبه های ظرف خارج بماند.

خیلی سریع طوری که هنوز مواد کرمی ما داغ است چیدن بیسکوئیت ها را درون ظرف شروع می کنیم. یک لایه بیسکوئیت و یک لایه مواد کرمی تا زمانی که بیسکویت ها تمام شوند، در انتها باقی مواد را روی بیسکوییت پخش می کنیم. حواستان باشد که ظرفتان برای باقی مراحل گنجایش خالی داشته باشد.

کیک را بمدت 30 دقیقه داخل فریزر قرار می دهیم تا کاملا خنک شود و خودش را بگیرد. پودر ژله انار را در دو لیوان آب جوش حل می کنیم و میگذاریم تا گرمای خودش را از دست بدهد و خنک شود.

ظرف کیک را از فریزر خارج می کنیم یک لایه نازک از ژله روی آن ریخته و بعد یک لایه انار دون شده داخل آن می ریزیم، همینطور لایه لایه ژله و انارها را ریخته تا انار تمام شود و سپس مجدد نیم ساعت داخل فریزر می گذاریم تا ژله سفت شود.

کیک را از فریزر خارج کرده بقیه ژله که مانده بود را مجدد روی کیک ریخته و آن را داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا خودش را بگیرد. این مرحله زمان طولانی مثلا 4 الی 5 ساعت احتیاج دارد.

بعد از گذشت چند ساعت کیک را خارج می کنیم و کناره های ژله را با چاقو آزاد کرده و با کمک سلفون و یا کیسه فریزر آن را از قالب خارج می کنیم و درون ظرفی با سطح صاف تزیین می کنیم.

طرز تهیه کیک یخچالی انار

نکات مهم جهت تهیه کیک یخچالی انار

این دسر هر چه بیشتر در یخچال بماند طعم و بافت بهتری خواهد داشت.
برای لایه های میانی کیک می توانید از خامه و خامه شکلاتی نیز به جای کرم استفاده کنید این به ذائقه و سلیقه شما نیز بستگی دارد. برای این کار حتما شکلات ها را داخل شیر زده و بعد خامه را روی آن بمالید.
اگر برای افراد بیشتری این کیک را تهیه می کنید به نسبت مواد را چند برابر کنید.
از بیسکوئیت پتی بور با طعم های مختلف نیز می توانید برای این کیک استفاده کنید.

منبع : سلام دنیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا