دسته‌بندی نشده

آموزش تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی

آموزش تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

 آموزش تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی

آموزش تهیه شیرینی تَرَک شکلاتی

مواد اولیه :

آرد 1/2 لیوان
شکر 1/2 لیوان
تخم مرغ 1 عدد
کره 30 گرم
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
شکلات چیپسی 50 گرم
پودر قند به میزان لازم
اسانس وانیل چند قطره


ابتدا مواد خشک را (شکر ، پودر کاکائو ، بکینگ پودر ، آرد و مقداری کمی نمک) مخلوط کرده و الک کنید

سپس کره را که سفت و سرد است به تکه های کوچک تقسیم کنید و به مخلوط آرد اضافه کنید و با انگشتان دست مخلوط کنید تا به شکل خرده نان درآید در مرحله بعد تخم مرغ و شکلات چیپسی و اسانس وانیل را اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی شود

بعد از اینکه خمیر شیرینی ترک شکلاتی آماده شد تکه های کوچک از آن بردارید و با کف دست به شکل گرد درآورید سپس در پودر قند بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر و یا یخچال بگذارید تا سرد شوند

بعد از مدت ۱۰ دقیقه توپ های خمیری را در سینی فر که کاغذ روغنی در آن گذاشتید قرار دهید و سینی را در فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن و گرم کرده اید بگذارید زمان لازم برای پخت شیرینی ها ۱۰ دقیقه است که در زمان پخت شیرینی ها ترک می خورند و پهن می شوند


پیشنهاد : در صورت تمایل می توانید از شکر قهوه ای به جای شکر سفید استفاده کنید و هم چنین علاوه بر کاکائو از پودر قهوه فوری به میزان ۱ قاشق غذاخوری استفاده کنید

خواص شکلات:

” مارک ترسز ” یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ‌ای با رسانه‌ های دولتی انگلستان، عنوان کرد: این تحقیق که بر روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده ‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند.

همچنین مصرف شکلات تلخ می ‌تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا که باعث بروز ناراحتی ‌های کبدی در افراد مستعد می‌ شود، بکاهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس این تحقیق مشخص شد که آنتی اکسیدان موسوم به فلاوانول در شکلات سیاه و تلخ عامل اصلی در کاهش فشار خون و دردهای مزمن کبدی است و باعث سُست شدن عضلات بدن به هنگام احساس دردهای کبدی می‌ شود.

در گزارش این خبرگزاری همچنین آمده است که وجود ارتباط مستقیم میان مصرف این شکلات و درمان بیماری‌ های کبدی باعث شده تا برخی از پزشکان این ماده را برای بیماران خود و در کنار داروها تجویز کنند.

به گزارش ایسنا، بیماری‌ های کبدی که به ” سیروز ” کبدی معروف هستند، بنا به دلایل مختلف نظیر مصرف بیش از حد الکل و یا عفونت هپاتیتی بروز می ‌کنند که در صورت ادامه یافتن بیماری، امکان مرگ فرد با متلاشی شدن کبد وجود دارد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا