دسته‌بندی نشده

آموزش تزیین کیک تولد به ساده ترین روش ها در خانه

تزیین کیک تولد خانگی

آموزش تزیین کیک تولد موضوع مورد بحث ماست. کیک تولد را به شکل های مختلف می توان تزیین نمود و روش های متنوعی برای تزیین این کیک به کار می رود.

مسلما یک کیک خوش طعم خانگی که با بهترین مواد با کیفیت تهیه شده است نسبت به کیک صنعتی انتخاب بهتری است ولی اکثر افراد برای تزیین کیک با چالش روبرو هستند.

در این مقاله روش های ساده برای تزیین کیک تولد را آموزش داده ایم تا افرادی که ابزار حرفه ای و مهارت قنادی زیادی ندارند به سادگی بتوانند کیک های تولد را در خانه تزیین کنند.

برای تهیه کیک تولد بهتر است از کیک اسفنجی یا شیفون استفاده نمایید و با لایه ای از خامه فرم گرفته و میوه ها بین لایه ها را تزیین نمایید. روی کیک تولد می تواند با لایه ای از خامه پوشیده شود و تزیین روی خامه انجام شود و یا کیک بدون پوشش خامه تزیین گردد.

آموزش تزیین کیک ساده/آموزش تزیین کیک ساده خانگی

روش های تزیین کیک تولد خانگی

1. آموزش تزیین آسان کیک با قالب و دراژه های رنگی

روش بسیار آسان برای تزیین کیک های روکش خامه ای استفاده از انواع آبنبات چوبی و یا آبنبات های رنگی است که در هر سوپر مارکت و یا قنادی پیدا می شود. آبنبات ها را مثل عکس زیر و یا هر مدلی که دوست دارید روی کیک بچینید و کیک را بدون دردسر تزیین کنید.

آموزش تزیین کیک با ماسوره

2. آموزش تزیین کیک تولد با روکش خامه و گل

تزیین کیک های روکش خامه ای با انواع گل یک روش قدیمی و رومانتیک است که البته هنوز هم مورد استفاده است. البته از تزیین گل بیشتر برای کیک های جشن عروسی، عقد و یا نامزدی استفاده می شود.

اما از آنجایی که این امر کاملاً سلیقه ای است شما می توانید در هر مناسبتی که دوست دارید علی الخصوص سالگرد ازدواج و یا تولد همسرتان از این روش زیبا و راحت استفاده کنید.

بعد از اینکه روی کیک را با خامه پوشاندید (البته کیک حتی بدون روکش خامه هم می تواند باشد) از انواع گل طبیعی و یا مصنوعی برای تزیین استفاده کنید.

آموزش تزیین کیک با ژله

3. آموزش تزیین کیک با اسمارتیز

کیک خود را با خامه‌ کشی کرده و سراسر آن را با اسمارتیزهای رنگی بپوشانید. اگر خامه‌ کشی کیکتان چندان دقیق و تمیز از آب در نیامد، استفاده از این روش می‌تواند نقص‌های ظاهری آن را بپوشاند.

خودتان را مقید به یک الگوی خاص نکنید. به خلاقیتتان رجوع کنید و طرح مورد علاقه‌تان را روی کیک پیاده کنید.

آموزش تزیین کک تولد دخترانه

4. آموزش تزیین کیک آبرنگی خانگی

در این روش تزیین کیک تولد خانگی، کیکتان را با خامه سفید بپوشانید. خامه‌کشی را با لیسک انجام دهید تا سطح کیک صاف و یکدست شود. چند ساعت کیک را در یخچال قرار دهید تا خامه سفت شود.

رنگ‌ های خوراکی مختلف را در ظرف‌های جداگانه ریخته و با آب رقیق کنید. سپس با قلم مو، رنگ‌ ها را به صورت پراکنده روی کیک بمالید و با لیسک رنگ ها را پخش کنید. اگر رنگ‌ پاشی از الگوی خاصی پیروی نکند، کیکتان زیباتر خواهد شد.

آموزش تزیین کیک با خامه

5. آموزش تزیین کیک با پودر قند

یک کیک شکلاتی تهیه کنید. بهتر است کیکتان را در قالب مربعی ساده بپزید. با کاغذ، طرح یک پاپیون یا هر طرحی که دوست دارید را ببرید و روی کیک قرار دهید. کیک را با پودر قند بپوشانید و الگو را از روی آن بردارید. جای الگو تیره مانده و اطراف آن با پودر قند سفید می‌شود.

آموزش تزیین کیک شکلاتی

6. آموزش تزیین کیک عریان

کیک‌ هایی که کامل خامه‌کشی نمی‌شوند بسیار جذاب و مدرن هستند. می‌توانید تزیین کیک تولد خود را به این شکل انجام دهید. کمی خامه وانیلی به اطراف کیک بمالید و آن را با میوه‌های متنوع سرو کنید. توت‌فرنگی، آلبالو، تمشک و… میوه های مناسبی برای تزیین کیک‌های عریان هستند.

آموزش تزیین کیک تولد پسرانه در خانه

7. آموزش تزیین کیک دوناتی

می‌ توانید از قالب‌های کیک دوناتی استفاده کنید یا وسط کیک را به اندازه یک دایره کوچک خالی کنید. کمی پودر قند را با شیر مخلوط کرده و روی کیک بریزید. سپس آن را با ترافل‌های رنگی تزیین کنید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید در کیک خود از خامه استفاده کنید، این مدل تزیین کیک تولد برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

تزیین کیک خانگی

8. آموزش تزیین کیک تولد با میوه

برای تزیین کیک با میوه، می توانید ابتدا سطح کیک را با شکلات، خامه فرم گرفته یا انواع کرم های دیگر بپوشانید و سپس برش میوه ها را روی کیک بچینید و یا از تکه های میوه به تنهایی بر روی سطح کیک استفاده کنید.

انواع میوه ها از جمله توت فرنگی، پرتقال، کیوی، گیلاس، تمشک، شلیل، بلوبری و غیره را برای تزئین کیک می توان به کار برد، اما برای این نوع تزئین در نظر داشته باشید که بهتر است از میوه های تازه و خوش رنگی استفاده کنید که برش های زیبایی داشته و به ظاهر کیک شما جلوه خوبی می بخشند.

به منظور براق کردن میوه ها و جلوگیری از پوسیده شدن و تغییر رنگ و مزه آن ها، معمولا از ژله آلوئه ورای نیم بند (به غلظت سفیده تخم مرغ) استفاده می شود.

تزیین کیک شکلاتی/تزیین کیک با خامه

9. آموزش تزیین کیک تولد با کاکائو و شکلات

شما می توانید برای کاور کردن یا پوشاندن کیک از شکلات تخته ای که به روش بن ماری ذوب شده است، استفاده کنید. همین شکلات ذوب شده را می توان در قیف ریخت و با استفاده از ماسوره از آن برای ساختن گل یا شکل های دیگر استفاده کرد.

یک روش دیگر برای استفاده از شکلات تخته ای، رنده کردن آن و مخلوط کردن با کاکائو برای ریختن بر روی کیک است.

تزیین کیک تولد با شکلات

10. آموزش تزیین کیک تولد خانگی با ترافل یا پاستیل

یکی از ساده ترین روش ها برای تزیین کیک تولد در خانه پوشاندن کیک یا خامه فرم گرفته و ترافل های رنگی است. می توان خامه قنادی تهیه نمود و 20 دقیقه با همزن آن را زد تا فرم بگیرد و سبک شود و همین طور می توانید خامه صبحانه را با استفاده از پودر شکر فرم دهید.

ترافل های درشت و سبک، پاستیل های رنگی و مدل دار ریز و شکلات های سبک رنگی گزینه خوبی برای پوشاندن کیک های تولد هستند. کیک را مطابق میل خود تهیه کنید و روی آن را با خامه بپوشانید.

نیاز نیست خامه را صاف کنید و سطح آن را یکدست نمایید، ترافل های سبک رنگی (یا پاستیل) را بر طبق سلیقه خود روی خامه بگذارید و با کمی فشار دست آن ها را محکم نمایید.

ترافل ها باید سبک باشند و اصلا وزن محسوسی به سطح خامه وارد نکنند، خامه کیک باید سرد باشد و بعد از کشیده شدن روی کیک هم باید در یخچال گذاشته شود تا رویه آن شل نشود.

ترافل ها را باید با حوصله روی سطح کیک قرار داد و با کمی فشار محکم کرد، می توانید از ترافل های رنگی با رنگ های مختلف استفاده نمایید و مانند رنگین کمان آن ها را بچینید.

آموزش تزیین کیک برای سالگرد ازدواج

جذاب ترین مدل های تزیین کیک در خانه

تزیین زیبا و جالب کیک تولد با فوندانت و کرم رویال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا