دسته‌بندی نشده

آموزش ترفندی برای افزایش سرعت بوت اندروید

اندروید یک سیستم عامل محبوب جهانی است که کمتر کسی پیدا می شود که آن را نشناسد و نداند که یکی از پروژه های گوگل است. اندروید با وجود قابلیت های زیادی که در گوشی های هوشمند فراهم می کند اما با روت کردن به این ویژگی ها افزوده خواهد شد هر چند روت گوشی مساوی است با پایان دادن به گارانتی ولی در هر صورت دسترسی های بیشتر را فراهم می سازد. حالا امروز برای کاربران دلگرم ترفندی را آماده کرده ام که می توانند با کمک آن سرعت بوت گوشی خود را افزایش دهند.

در برخی از گوشی های اندروید چند دقیقه طول می کشد تا اندروید بالا بیاید لذا موجب ناراحتی کاربران شده است بنابراین در اینجا ترفندی را آموزش می دهیم که با آن می توانید فایل سیستم های اندروید خود را ویرایش کنید تا سرعت بوت آن افزایش یابد.

توجه: روت کردن اندروید گارانتی دستگاه شما را به خطر خواهد انداخت بنابراین مسئولیت روت گوشی اندروید با شماست و دلگرم در این مورد هیچ مسئولیتی را نمی پذیرد.

مراحل بوت فستر اندروید Boot Faster

قبل از هر چیزی باید گوشی اندرویدی خود را ورت کنید چون برنامه ای که قصد داریم در این آموزش استفاده کنیم فقط در صورت روت بودن گوشی عمل می کند پس ابتداء اندروید خود را روت کنید.

مراحل بوت فستر اندروید Boot Faster

بعد از روت گوشی اندروید خود باید اپلیکیشن Root Explorer را روی دستگاه خود نصب کنید، این برنامه را می توانید از این لینک دانلود کنید.

نرم افزار Root Explorer

بعد از نصب برنامه آن را باز کرده و به فولدر System Folder > Build.prop بروید.

افزایش سرعت بوت اندروید با Root Explorer

روی فایل زده و آن را باز کرده و سپس یک ادیتور متن باز کنید تا فایل را ویرایش کند.

افزایش سرعت بوت اندروید با کد

حالا بعد از باز کردن فایل، کد ساده ای که در زیر آورده ام را داخل آن پیست کنید.

ro.config.hw_quickpoweron=true

بعد از آن فایل را ذخیره کرده و از برنامه خارج شوید. کار تمام شد حالا گوشی خود را خاموش کنید و وقتی گوشی را روشن کنید متوجه خواهید شد که سرعت بوت گوشی اندروید شما زیاد شده و این به خاطر افزودن کد بالاست.

در ضمن خوبه که در اینجا به چند نکته اشاره کنم تا با در نظر گرفتن آنها سرعت گوشی اندروید خود را بهبود بخشید، هر چند روش بالا برای افزایش سرعت بوت گوشی مناسب است اما گاهی با نکات ساده ای می توان سرعت گوشی خود را افزایش داد. بنابراین؛

  • سعی کنید همیشه برنامه هایی که استفاده نمی کنید را از گوشی حذف کنید و همچنین از ویجت های کمتری در صفحه هوم استفاده کنید و صرفا جهت زیبایی از والپیپرها و پس زمینه های زنده یا در اصطلاح لایو استفاده نکنید چون اینها می توانند گوشی شما را کند کنند.
  • علی رغم مفید بودن ویژگی همگام سازی اتوماتیک Auto-Sync ، بهتر استدر صورت فعال بودن، این ویژگی را از تنظیمات غیر فعال کنید.
  • اگر از لانچرها استفاده می کنید و سرعت گوشی تان کم شده حتما آنها را حذف کنید از روی گوشی تان، هر چند این لانچرها جلوه شیکی به صفحه گوشی شما می دهند اما گاهی باعث می شوند سرعت بوت گوشی پایین بیاید.
  • گذشت روزهایی که بازی های اندرویدی 300 مگابایت فضا اشغال می کردند، بازی های جدید تا 2 گیگ فضا هم اشغال میکنند مثل بازی پابجی PUBG که تقریبا به 2.5 گیگابایت فضای خالی برای نصب نیاز دارد. بنابراین پاکسازی حافظه داخلی تا حد زیادی روی عملکرد سیستم شما تاثیر خواهد داشت و حتما بعد از پاک سازی فضای ذخیره سازی تفاوت قابل توجهی را در سرعت احساس خواهید کرد لذا برای کاهش زمان بالا آمدن و افزایش سرعت آن هر چند وقت یکبار حافظه داخلی را پاکسازی کنید.
  • در ضمن می توانید از برنامه هایی مانند Fast Reboot‏ برای افزایش سرعت فرایند ریبوت، Assistant For Android برای صرفه جویی در باتری و بهبود عملکرد گوشی، All-In-One Toolbox: Cleaner برای آزاد سازی فضای ذخیره سازی و بهبود سرعت و مدیریت فایل ها و افزایش عمر باتری، Simple Reboot برای افزایش سرعت بوت و ریبوت برای ریکاوری و ریبوت برای بوت لودر، Greenify برای به حداکثر رساندن باتری و شناسایی برنامه های پر مصرف، Advanced Task Manager به عنوان یکی از بهترین منیجرها برای اندروید و بهینه ساز اندروید استفاده کنید. (البته به بعضی از ویژگی های این برنامه ها اشاره کردیم قطعا بعد از استفاده با ویژگی های بیشتر در آنها آشنا خواهید شد.)

separator line

همچنین ببینید:

روشهای ساده ای که عملکرد و سرعت اندروید گوشیتان را بالا میبرد

دانلود برنامه افزایش سرعت گوشی Smart RAM Booster Pro برای اندروید

دانلود برنامه افزایش سرعت Android Memory Toolbox v۱.۶ برای اندروید …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا