دسته‌بندی نشده

آشنایی کامل با پرده اورسی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

پرده یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های هر محیطی است. در بازارهای کنونی، برای اینکه هر کسی بتواند با بودجه و سلایق مختلف، هرآنچه نیاز دارد را تهیه کند، تنوع بالایی از پرده وجود دارد. از جمله مواردی که باعث می‌وند یک پرده برای محیطی مناسب باشد یا خیر، فاکتورهای مختلفی مانند نوع دکوراسیون، نحوه نورپردازی، نوع ساختمان، سلیقه شخصی و… هستند.

مزایای پرده اورسی

در این میان، پرده‌های اورسی که به عنوان یکی از رایج‌ترین پرده‌های رولی شناخته می‌شوند، می‌توانند با اکثر فضاها همخوانی مناسبی داشته باشند؛ یه همین دلیل، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند.

همانقدر که در زمان خرید پرده باید به موارد متعدد توجه داشته باشید، باید در زمان تمیز کردن آن نیز مسائلی را رعایت کنید.

پرده اورسی چیست؟

پرده‌های اورسی، ساختاری دارند که به شما اجازه می‌دهند، در طول روز آن‌ها را باز گذاشته و از نوری که وارد محیط می‌شود، لذت ببرید. در اصل ساختار مشبک این پرده‌ها، باعث می‌شود که بتوانید از آن‌ها در دکوراسیون محیط‌هایی که تلفیقی از معماری‌های سنتی و مدرن هستند، به بهترین شکل استفاده کنید.

پرده اورسی

همچنین این پرده‌ها به دلیل حجمی که دارند، جذابیت و زیبایی ویژه‌ای به محیط و فضا اضافه می‌کنند. علاوه‌بر این‌ها، با توجه به ماهیت حرکت و مواد اولیه‌ای که در تولید آن‌ها استفاده شده است، شباهت بالایی به پرده‌های سیلوئیت داشته و صفحات افقی آن‌ها به موازات یکدیگر چیده می‌شوند.

«نکته مثبت این پرده‌ها این است که همانقدر که می‌تواند نور را به محیط وارد کند، در صورت نیاز و خواست شما می‌تواند به طور کامل از ورود نور به محیط جلوگیری کند.»

مهم‌ترین ویژگی پرده اورسی

پرده اورسی درست مانند دیگر انواع پرده‌ها، می‌تواند ویژگی‌ها و مزیت‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

امکان کنترل قابلیت نور
امکان نصب آن‌ها روی سقف و دیوار
مقاومت بالا در برابر اشعه نور خورشید
امکان جلوگیری از اتلاف انرژی به دلیل داشتن ساختار مشبک
آسان بودن قابلیت شستشو به دلیل پلی استر بودن جنس آن
برخورداری از خاصیت آنتی استاتیک (ضد ذرات گردوغبار و چربی)
برخورداری از ظاهری ساده و هماهنگی به دکوراسیون‌های مختلف

کاربرد پرده اورسی

فضاهای مناسب برای پرده اورسی چیست؟

به طور کلی، امروزه تنوع و تعدد پرده‌ها در بازار به‌گونه‌ای است که افراد دچار چالش‌های متعددی در زمان انتخاب و خرید می‌شوند. پرده اورسی به دلیل ساختاری که دارد، می‌تواند در محیط‌ها و فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ویلاها
  • فضاهای مسکونی
  • ساختمان‌های اداری
  • ساختمان‌های تجاری

«البته فاکتورهای متعددی در انتخاب و استفاده از پرده‌ها وجود دارند که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها سلیقه افراد است.»

حتماً بخوانید:

عملکرد پرده اورسی

هر کدام از انواع پرده‌ها (رومن، پیلی دار، والان دار، ترکیبی، حاشیه‌دار، شید رول، کرکره‌ای، عمودی، چوبی، زبرا و…) عملکرد متفاوتی دارند؛ پرده اورسی نیز از این قانون مستثنی نیست. نکته مثبت این پرده‌ها این است که می‌توان آن را به راحتی بر روی سقف و دیوارها نصب کرد.

عملکرد پرده اورسی

همچنین کنترل این پرده می‌تواند اختیاری باشد و با استفاده از زنجیر کنترل شود و یا اینکه آن را موتوردار کرده و با استفاده از ریموت کنترل کرد.

پرده‌های اورسی شباهت زیادی به پرده زبرا داشته و قابلیت سایه روشن شدن دارند؛ اما از نظر ظاهر متفاوت هستند. به‌گونه‌ای که پرده زبرا به صورت دو لایه بوده و برای سایه و روشن شدن باید لایه‌ها روی هم قرار بگیرند در حالی که پرده اورسی به صورت تک لایه بوده و سایه روشن شدن آن با باز و بسته شدن شبکه‌های داخل آن انجام می‌شود.

منبع : قالیشویی بانو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا