دسته‌بندی نشده

آشنایی و معرفی طویل ترین و مرتفع‌ترین پل معلق کابلی خاورمیانه

پل معلق مشگین‌ شهر به عنوان طویل ترین و مرتفع‌ترین پل معلق کابلی خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌ شهر احداث شده، ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد.

سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است.

پل معلق مشگین شهر یکی از بلندترین پل های معلق خاورمیانه است. قسمتی از این پل به صورت شیشه ای است که هیجان عبور از روی آن را دو چندان می کند.

در اطراف پل امکان انجام فعالیت های هیجان انگیز دیگری همچون زیپ لاین نیز وجود دارد.وجود امکانات رفاهی مناسب و قرارگیری این پل در یک پارک جنگلی از دیگر دلایل محبوب شدن این جاذبه گردشگری است.

سازه بی نظیر پل معلق مشگین شهر

سازه بی نظیر پل معلق مشگین شهر از 10 سازه برتر معماری در حوزه گردشگری :

پل معلق مشگین شهر به همراه امکانات اطراف آن در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال احداث شده است. دکل پل ۲۱ متر ارتفاع دارد و عمق فونداسیون کابل ۱۲ متر با کابل های ۷۰ میلی‌متری فولادی است.

برای ساخت عرشه پل از مواد پلیمری و کامپوزیتی طرح چوب استفاده شده که در مقابل رطوبت، حریق، ضربه و فشار مقاومت بالایی دارند.

صاعقه‌گیر، بادسنج، سنسورهای کنترل حرکتی و دمپرهای خنثی‌کننده رزونانس نیز در این پل به کار رفته اند تا ایمنی آن تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

این پل با جابه‌جایی افقی ۲ متر ساخته شده و منظره پارک جنگلی در پایین دست و قله سبلان در بالا دست زیبایی و هیجان قدم زدن بر روی آن را دوچندان می کند.

امنیت این پل با استانداردهای جهانی تطبیق یافته و مقاومت بالایی دارد؛ به طوری که در روزهای تعطیل ۳ هزار نفر نیز می توانند از آن عبور کنند.

اجرای سازه این پل حاصل تلاش کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه است و دو مهندس به نام‌های محمود گنجعلی بیک و علی گنجعلی بیک با اتکا بر دانش ساخت بومی، در مدت ۹ ماه آن را ساخته اند.

زیبایی های این پل و ویژگی های منحصر به فرد سازه آن باعث شده تا نامش در میان 10 سازه برتر معماری در حوزه گردشگری ایران قرار گیرد و به عنوان یک افتخار بومی از آن یاد شود.

معلق مشگین شهر درشب

دیدنی های اطراف پل معلق مشگین شهر

با توجه به قرارگیری پل معلق در یک مجموعه گردشگری، می توانید علاوه بر استفاده از پل و تجربه هیجان انگیز آن، به سراغ خوشگذرانی های دیگر نیز بروید.

اگر قصد تفریح در خارج از مجموعه را داشتید، در نزدیکی پارک جنگلی آبگرم های متعددی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

آدرس پل معلق مشگین شهر

آدرس: اردبیل، مشگین شهر، جاده موئیل، خیابان سعدی، پشت بیمارستان ولیعصر(عج)، منطقه نمونه گردشگری نور سبلان

نکات مهم در عبور از روی پل معلق مشگین شهر

یکی از نکات مهم در عبور از روی پل این است که نباید روی آن بدوید یا پرش داشته باشید چرا که این کار موجب نوسان در پل خواهد شد و برای سالمندان و کودکان خطراتی را ایجاد خواهد کرد.

بازدید از پل را در شب نیز فراموش نکنید چرا که نورپردازی خاص آن جلوه زیبایی به این گذرگاه می بخشد.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه که درباره بام لند چیتگر باید بدانیم ؟

۱۰ شهر ارزان ایران مناسب گردشگری ایام نوروز

دریاچه فراخین در کجای ایران قرار دارد ؟

معرفی و شناخت متل قو سلمان شهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا