دسته‌بندی نشده

آشنایی با نحوه پخت پاپ کورن در ماکروفر یا سولاردوم

پاپ کورن؛ یک هله هوله مفید و خوشمزه

پاپ کورن ذرتی است که در اثر گرما پف می‌کند. قدمت درست کردن پاپکورن به بیش از ۵۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد. این ماده غذایی با گذشت سال‌ها محبوب‌تر و متنوع‌تر شد. اگرچه پاپ کورن یا همان ذرت بو داده یک میان وعده بدون چربی و کم کالری است. اما وقتی دانه های ذرت با روغن یا کره در ماکروفر قرار می گیرد. کالری فوراً افزایش می یابد. پاپ کورن با کره حاوی بیش از ۴۲ کالری در یک فنجان است. که تقریباً یک سوم بیشتر از پاپ کورن معمولی است.

پاپ کورن ها شامل ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین E، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و منگنز است. در عین حال در ۱۰۰ گرم پاپکورن ۳۸۷ کالری انرژی، ۱۳ گرم پروتئین، ۷۸ گرم کربوهیدرات، پنج گرم چربی و ۱۵ گرم فیبر وجود دارد.

با وجود تمام خصوصیات پاپکورن، طرز تهیه آن می تواند تا حد زیادی بر کیفیت غذایی آن تاثیر بگذارد. گاهی اوقات پاپکورن ها اگر با مقادیر زیادی چربی، شکر و روغن تهیه شود، از میزان سلامتی آن کاسته خواهد شد به همین دلیل روش تهیه پاپکورن اهمیت خاصی دارد. اغراق نیست اگر بگوییم درست کردن پاپکورن در مایکروفر سالم ترین روش است. چون کمترین میزان روغن برای تهیه آن استفاده می شود.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
پاپ کورن یا دانه ذرت ۱/۴ پیمانه
روغن ۱ ق غذا خوری
نمک به مقدار لازم

پاپ کورن؛ یک هله هوله مفید و خوشمزه

طرز تهیه پاپ کورن در ماکروفر

ابتدا باید روغن را داخل کاسه مورد نظر بریزید و کمی نمک اضافه کنید و برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا روغن گرم شود. در سولاردم الجی باید دکمه را روی حالت ماکرو قرار دهید و با قدرت ۹۰۰ وات ۱ دقیقه زمان دهید.
ذرت را داخل کاسه ریخته و روی کاسه باید سلفون بپوشانید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید و اگر سلفون در دسترس ندارید می توانید یک بشقاب متناسب با کاسه مورد نظر روی آن قرار دهید تا در زمان باز شدن پاپ کورن از ظرف بیرون نریزید.

حتماً بخوانید:

حالا کاسه را داخل ماکروفر یا سولاردم قرار دهید و برای ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد یا همان ۹۰۰ وات سولاردم زمان دهید تا پاپ کورن ها باز شود.
بهتر است در زمان ۲ دقیقه کاسه را با دستکش خارج کنید و تکان دهید تا به طور یکدست پف کنند در انتها می توانید ادویه دلخواه بزنیدو سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه پاپ کورن در ماکروفر

نکات کلیدی در تهیه پاپ کورن در ماکروفر و سولاردم

می توانید روغن را حذف کنید تا پاپ کورن رژیمی داشته باشید.
می توانید نمک را در انتها اضافه کنید.
سعی کنید از ذرت مرغوب استفاده کنید تا ذرت به خوبی باز شود.
می توانید بجای روغن از کره استفاده کنید تا پاپ کورن کره ای داشته باشید.

منبع : ساعد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا