دسته‌بندی نشده

آشنایی با مزایای صندوق املاک و مستغلات

مزایای صندوق املاک و مستغلات چه می باشد ؟

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های املاک و مستغلات مزایای زیادی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. بعضی از مهم‌ترین مزایای این صندوق‌ها به ترتیب زیر هستند:

  • – متنوع‌سازی پرتفوی

صندوق املاک و مستغلات وابستگی بسیار کمی با سایر گروه‌های دارایی بازار بورس و دیگر بازارهای مالی دارد. به همین دلیل در شرایطی که سایر دارایی‌های پرتفوی شما با زیان مواجه می‌شوند، این صندوق می‌تواند بخشی از زیان شما را پوشش دهد.

پورتفوی متنوع چیست ؟

پورتفوی متنوع می‌تواند با پخش سرمایه‌گذاری‌های‌تان در دارایی‌های مختلف، به شما در مدیریت ریسک کمک کند. به طور معمول، متنوع‌سازی سبد سرمایه همواره به کاهش نوسانات و بازده کمک می‌کند. به عبارتی قرار دادن کل پول در یک کلاس واحد دارایی می‌تواند پرتفوی شما را در ریسک قرار دهد.

  • – کاهش هزینه‌ها

افرادی که شخصا به خرید و فروش ملک می‌پردازند باید هزینه‌های زیادی مانند کمیسیون مشاوران املاک، مالیات خرید، مالیات نقل و انتقال املاک و… را پرداخت کنند. این در حالی است که خرید و فروش واحدهای صندوق املاک و مستغلات هیچ هزینه اضافه‌ای را به سرمایه‌گذاران تحمیل نمی‌کند.

  • – بازدهی بالا و ریسک پایین

همان طور که گفتیم، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن معمولا به کسب سود منجر می‌شود و ارزش پول شما را در برابر تورم حفظ می‌کند. به همین دلیل این صندوق‌ها، بازدهی بالا و ریسک کمی برای شما و سایر سرمایه‌گذاران دارند.

  • – سرمایه اولیه کم

همان طور که اشاره کردیم، خرید مسکن به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد. به همین دلیل خرید مسکن و بهره گرفتن از مزایای این بازار برای تعداد زیادی از مردم ممکن نیست. این دسته از افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها (حتی با سرمایه کم) از کاهش ارزش دارایی خود در برابر تورم جلوگیری کنند.

  • – شفافیت معاملات

صندوق‌های املاک و مستغلات تحت نظر سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس می‌شوند و تابع قوانین این سازمان هستند. به همین دلیل این صندوق‌ها باید عملکرد خود را به صورت منظم در دسترس سازمان بورس و عموم مردم قرار دهند.

این در حالی است که خرید خانه می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد. بسیاری از کلاهبرداری‌ها مربوط به افرادی است که یک خانه را به چندین نفر فروخته‌اند. به همین دلیل هر فردی باید قبل از خرید املاک برای اخذ استعلام ملک مذکور از شهرداری منطقه اقدام کند. در غیر این صورت، خرید ملک می‌تواند اقدامی پرریسک محسوب شود.

نماد صندوق املاک و مستغلات - پذیره نویسی صندوق املاک و مستغلات - امیدنامه صندوق املاک و مستغلات - صندوق املاک بورس - صندوق املاک و مستغلات نیک رای - تفاوت صندوق زمین و ساختمان با صندوق املاک و مستغلات - صندوق املاک و مستغلات سهم آشنا - اساسنامه صندوق املاک و مستغلات

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا