آشنایی با شبکه اجتماعی کسب و کار Linked in + حذف اکانت Linked in
همه چیز درمورد شبکه اجتماعی لینکدین
لینکدین (Linkedin) چیست ؟
اگر یک مدیر بازاریابی در یک کمپانی بزرگ باشید یا صاحب یک کسب و کار کوچک محلی باشید یا حتی اگر یک دانشجوی سال اول هستید و به دنبال کار میگردید، لینکدین میتواند کمک زیادی به شما کند.
این شبکه اجتماعی بهترین پلتفرم برای افرادی است که می خواهند با پیدا کردن فرصتهای شغلی جدید و آشنایی با سایر افراد به طور جدی حرفه خود را دنبال کنند.
می توانیم لینکدین را معادل یک رویداد یا نمایشگاه بدانیم که در آن افراد مختلف می توانند با مدیران و کارکنان شرکتهای مختلف آشنا شوند، با آنها در ارتباط با زمینه فعالیت خود صحبت کنند و شماره تلفن یا دیگر اطلاعات تماس خود را با آنها به اشتراک بگذارند.
در لینکدین میتوانید این کار را با افزودن آنها به عنوان Connections انجام دهید. مانند زمانی که برای فردی در فیسبوک درخواست دوستی میفرستید.
سپس میتوانید با آنها از طریق پیام خصوصی یا دیگر راه های ارتباطی صحبت کنید. علاوه بر این میتوانید در پروفایل خودتان هم اطلاعات مربوط به سوابق شغلی و دستاوردهای خود را اضافه کنید تا تمام آنها به طور منظم و دسته بندی شده برای دیگر کاربران به نمایش گذاشته شود.
لینکدین از نظر امکانات و رابط کاربری شباهت زیادی با فیسبوک دارد. با این تفاوت که در اینجا این امکانات کمی تخصصی تر هستند تا با زمینه فعالیت وب سایت سازگاری بیشتری داشته باشند. اما در مجموع اگر با طرز کار فیسبوک یا سایر شبکههای اجتماعی آشنا باشید، در لینکدین به مشکل چندانی برنمیخورید.
ساخت اکانت در سایت لینکدین
اکنون تنها کاری که لازم است انجام دهید ساخت یک حساب کاربری در لینکدین است. عضویت در این سایت رایگان است ولی کاربران میتوانند اکانت خود را به یکی از نسخههای پولی Premium Career ،Business Plus ،LinkedIn Learning ،Sales Navigator و Recruiter Lite ارتقا دهند.
با این حال امکانات حساب کاربری رایگان و پایه برای بسیاری از کاربران و صاحبان مشاغل خانگی کافی است. امکانات این حساب شامل پروفایل حاوی مهارتها و تجربیات، اطلاع از افرادی که پروفایل شما را دیدهاند (به صورت محدود)، دیدن 100 پروفایل با هر با جستجو و امکان ذخیره سه جستجو مختلف است.
در نسخههای پولی این امکانات به شکل گستردهتر و کاملتری در اختیار کاربر قرار میگیرند. مثلا اطلاعات بیشتری از افرادی که پروفایل شما را دیدهاند دریافت میکنید و یا تعداد پروفایلهای نمایش داده شده در هر جستجو افزایش مییابد.
علاوه بر این ویژگیهای جدیدی مثل InMail که از طریق آن میتوان به افرادی که با آنها در ارتباط نیستید پیام ارسال کنید و همچنین فیلترهای به خصوص که سرعت جستجو را بیشتر میکنند هم در نسخههای پولی در دسترس کاربران قرار میگیرند.
پس از این که در لینکدین عضو شدید نوبت به ساخت پروفایل میرسد. نکتهای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی است و به همین دلیل پروفایل شما باید خلاصهای از حرفه یا کسب و کار شما باشد. اینجا جای ارسال تصاویر نوزادان و یا به اشتراک گذاشتن ویدیوهای مهمانی نیست.
برخی از مواردی که میتوانید آنها را به پروفایل خود اضافه کنید شامل اطلاعات پایهای از رزومه، خلاصهای از زندگی نامه و علایق، اطلاعات تماس، لینک بلاگ یا وبسایت، کارفرمایان قبلی، کتابهای منتشر شده و پروژههای کاری مهم و برجسته میشود.
حتما یادتان باشد که یک تصویر هم به پروفایل خود اضافه کنید زیرا بیشتر کاربران تمایلی به برقراری ارتباط با پروفایلهای بدون عکس ندارند.
از آنجایی که پروفایل لینکدین حکم رزومه یا کارت ویزیت شما را دارد، در حقیقت میتوان آن را یک ابزار بازاریابی تلقی کرد. به همین دلیل بهتر است هنگام ساخت پروفایل به نقاط قوت تاکید بیشتری کنید تا کارفرمایان احتمالی بتوانند مزیتهای همکاری با شما را به راحتی تشخیص دهند.
وقتی کار ساخت پروفایل تمام شد میتوانید آن را منتشر کرده و به دنبال Connections بگردید. در لینکدین کانکشن به فردی گفته میشود که با او آشنا هستید یا میخواهید آشنا شوید.
توصیه ما این است که تا جایی که میتوانید با افزودن افرادی که در حلقه کاری شما قرار دارند و همچنین افرادی که در حلقه کاری آنها هستند کانکشنهای خود را افزایش دهید.
این کانکشنها میتوانند شما را به افراد به خصوصی که تمایل دارید با آنها آشنا شوید هم معرفی کنند. آنها همچنین میتوانند مهارتهای شما را تایید (Endorse) و فرصتهای شغلی مختلفی را به شما پیشنهاد دهند.
نحوه ارسال پست در لینکدین
از مهم ترین قسمتهای آموزش لینکدین نحوه ارسال پست است. لینکدین طی چند سال گذشته چندین گزینه مختلف برای ارسال محتوا را به پلتفرم خود اضافه کرده و اکنون راههای ارسال پست در این شبکه اجتماعی نسبت به قبل افزایش است.
هر کدام از این گزینه ها میتوانند پست شما را به مخاطبین خاصی که مدنظرتان هست برسانند. از همین رو هنگامی که با نحوه ارسال پست در لینکدین آشنا شدید میتوانید به گونهای این کار را انجام دهید که بیشتر از همه به حرفه و کسب و کار شما کمک کند.
نوشتن متن در لینکدین (Linkedin)
در هر پست کاربران میتوانند از بیش از 3000 کاراکتر استفاده کنند. البته اگر قصد بلاگ نویسی ندارید لزومی ندارد از تمام این کاراکترها استفاده کنید. ولی به اندازهای فضا برای توضیح تمام و کمال یک موضوع یا نکته به خصوص در اختیار دارید.
این میزان کاراکتر برای پستهایی که فورا ارسال میکنید یا آن پستهایی که زمان خاصی را برای انتشار آن ها مشخص میکنید یکسان است.
یک نکته بسیار مهم هنگام نوشتن متن های طولانی در لینکدین این است که حتما زمان اضافی برای بازخوانی و ویرایش غلطهای املایی کنار بگذارید. اگر وقت این کار را ندارید میتوانید از برنامههایی که مخصوص این کار هستند مانند Grammarly استفاده کنید؛
یا متن را ابتدا در وورد تایپ و سپس به وسیله قابلیت غلط یاب این نرم افزار ایرادات متن را اصلاح و سپس آن را در لینکدین کپی پیست کنید.
علاوه بر این برای اینکه پستی که ارسال میکنید در دسترس افراد بیشتری قرار بگیرد، میتوانید از هشتگها هم استفاده کنید. آنها را در انتهای متن قرار دهید تا خوانندگان هنگام خواندن پست اذیت نشوند.
ارسال عکس در لینکدین (Linkedin)
علاوه بر متن میتوانید تصاویر را هم در لینکدین پست کنید. تصاویری که عرض بیشتری نسبت به طول داشته باشند در لینکدین بهتر نشان داده می شوند. بهترین رزولوشن برای تصاویر 1200×627 پیکسل است.
باز هم به خاطر داشته باشید که پستهایی که در لینکدین میفرستید باید تخصصی باشند. این تصاویر باید کیفیت بالا، حرفهای و مربوط به زمینه کاری شما باشند.
ارسال ویدیو در لینکدین (Linkedin)
در لینکدین به نسبت سایر شبکههای اجتماعی ویدیوهای زیادی پست نمیشود و به همین دلیل شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید تا بهتر دیده شوید. البته قبل از آن که برای ساخت ویدیو زمان بگذارید مطمئن شوید که فایل ویدیویی الزاماتی که لینکدین تعیین کرده را دارد:
- ویدیوها تنها باید با فرمتهای ASF ،AVI ،FLV ،MPEG-1 MPEG-4 ،MKV ،QuickTime و WebM باشند
- حداقل 75 کیلوبایت و حداکثر 5 گیگابایت حجم داشته باشند
- حداقل 3 ثانیه و حداکثر 10 دقیقه باشند
در اینجا هم حتما لازم است محتوای شما کیفیت بالایی داشته باشد. یکی از دلایلی که کاربران لینکدین از این سایت استفاده میکنند بهرهمندی از محتوای تخصصی و ممتاز سایر کاربران است.
علاوه بر این هر 3 نوع پست را میتوانید با ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی مثل Agorapulse زمانبندی کنید تا در وقت خود صرفه جویی نمایید و بهتر بتوانید نتایج پستهای خود را بررسی کنید.
حذف اکانت لینکدین (Linked in)
در قدم اول باید با استفاده از مرورگر مورد پسندتان به سایت لینکدین مراجعه کنید. سپس وارد اکانت خود شوید یا اصطلاحا ساین این (Sign In) نمایید. سپس بر روی گزینه Manage واقع در کنار آپشن Privacy & Settings کلیک کنید.
سپس باید بر روی گزینه Account کلیک نمایید و وارد تنظیمات اکانت خود شوید.
در این مرحله بر روی گزینه با عنوان Close Your Account کلیک کنید.
حال باید دلیل حذف اکانت لینکدین (LinkedIn) خود را وارد نمایید. میتوانید گزینههای موجود را بنا به سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال گزینه I’m getting too many emails دلیل حذف اکانت لینکدین (LinkedIn) شما را با دریافت ایمیلهای زیاد مرتبط میکند.
میتوانید در این بخش گزینه Other به معنای “سایر دلایل” را انتخاب کنید. نهایتا بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.
در مرحله آخر باید بر روی گزینه Close Account کلیک کنید و فرآیند حذف اکانت لینکدین (LinkedIn) خود را تایید نمایید.
هنگامی که پیغام فوق در مرورگر و بر روی صفحه نمایش گوشی، تبلت یا کامپیوترتان نمایان شد، اکانت لینکدین (LinkedIn) شما حذف شده است. همانطور که مشاهده کردید حذف اکانت لینکدین (LinkedIn) به هیچ عنوان مراحل پیچیدهای را شامل نمیشود.
آموزش آسان و قدم به قدم افتتاح حساب و فعالیت در لینکدین