دسته‌بندی نشده

آشنایی با رسم های عجیب آفریقا!

همه‌ی کشورها رسم و رسومات خاص خود را دارند. این مساله معطوف به یک کشور خاص نیست اما قاره آفریقا شاید از نظر فرهنگ و مراسمات مختلف در دنیا نظیر نداشته باشد.

در این سفر می‌خواهیم به قاره آفریقا سفر کنیم و ببینم آفریقایی‌ها چه رسوماتی عجیب و غریبی دارند. اگر اهل سفر و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف هستید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

آیا سنن عجیب و غریب آفریقا هنوز اجرا می‌شود؟

زندگی در آفریقا طی چند قرن اخیر تغییرات زیادی داشته و شاید به اندازه چندسال پیش قبلیه‌های بدوی و سنن عجیب و غریب را مشاهده نکنیم. اما هنوز هم در کشورهای کم‌تر توسعه یافته این قاره زندگی قبیله‌ای و دیدن سنت‌های عجیب و غریب دور از انتظار نیست.

آیا می‌توان زندگی قبیله‌ای آفریقا را از نزدیک تجربه کرد؟

احتمالاً زندگی کردن در یک قبیله برای چند روز و حس عضویت در یک گروه قدیمی برای بسیاری جذاب‌تر از جاهای دیدنی پرتغال یا جاهای دیدنی آلمان باشد. در برخی از قبیله‌ها می‌توانید چند روز از نزدیک زندگی آن‌ها را تماشا کنید و البته به خاطر داشته باشید که این کار را نباید به تنهایی انجام دهید. همچنین برخی از آداب و سنن قبایل آفریقایی به صورت خصوصی برگزارشده و غریبه‌ها اجازه حضور در آن‌ها را ندارند.

چه رسم‌های عجیب و غریبی در آفریقا وجود دارد؟

رسم و رسومات هر قبیله آفریقایی کاملاً متفاوت از قبیله دیگر است اما در ادامه برخی از عجیب‌ترین رسومات این قاره را با هم می‌خوانیم.

موهای سرخ در هیمبا

در قبلیه هیمبا آفریقا شما مردمانی با موهای کاملاً سرخ می‌بینید. این قبلیه معتقد است که سرخ زیباترین رنگ دنیاست و به همین دلیل همه افراد قبیله به خصوص زنان و دختران هر روز باید موهای خود را به رنگ قرمز درآورند.

زندگی با حیوانات وحشی!

احتمالاً دیدن پلنگ، شیر و ببر به اندازه کافی ترسناک هست اما فکر کنید که قرار است با این حیوانات زندگی هم بکنید. ماسا یکی دیگر از قبایل آفریقایی است که رسم عجیبی دارد! آن‌ها به شدت با حیوانات مهربان هستند و کاری به حیوانات وحشی هم ندارند. حیوانات وحشی می‌توانند آزادانه در قلمرو این قبیله رفت و آمد کنند و اعضای قبلیه آن‌ها را بخشی از مردم قبیله می‌دانند.

گاو بیش‌تر، ثروت بیش‌تر

قبیله Pokot یکی از قبایل آفریقا است که ثروت افرادش را براساس تعداد گاوهای هر فرد می‌سنجد. هرچقدر فرد گاو بیش‌تری داشته باشد، ثروتمندتر است. جالب است بدانید در این قبیله رسم چندهمسری وجود دارد و تعداد زنان که هر مرد قادر به ازدواج با آن‌هاست، کاملاً وابسته به تعداد تعداد گاوهای مرد است.

مردم آفریقا

زندگی با اقوام مادری

قبیله Northern Angolan Songo رسم عجیبی دارد. پسرانی که به سن 5 سالگی می‌رسند باید از مادر و پدر خود جدا شده و به خانه دایی یا یکی از اقوام مادری منتقل شوند. تا سن نوجوانی پسران جوان توسط خانواده مادری بزرگ می‌شوند.

Hamer و پریدن از روی گاو نر!

دوران بلوغ برای پسران قبیله Hamer سخت است، چون رسم عجیبی و غریبی دارند. پسران این قبیله برای این‌که اثبات کنند به سن بلوغ رسیده‌اند باید بدون لباس از روی گاوهای نر بپرند و روی پشت آن‌ها سوار شوند.

رسم رسوم مردم آفریقا

دیدنی‌های آفریقا فقط فرهنگی نیست

آفریقا سرزمین طبیعت و فرهنگ‌های خاص است. در آفریقا این فرصت را دارید تا طبیعت وحشی را از نزدیک مشاهده کنید، در پارک‌های ملی پیاده روی کنید و از جاذبه‌های دیدنی آفریقا دیدن کنید. یکی از کشورهای جذاب و مناسب آفریقا برای سفر گروهی آفریقای جنوبی است. برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید به صفحه تور آفریقای جنوبی مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا