دسته‌بندی نشده

آشنایی با دانشگاه های برتر و هزینه تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

نام کشور هلند (Nether+Land: سرزمینی در سطح پایین) برگرفته از آن است که حدود یک چهارم مساحت این کشور کوچک در شمال غربی اروپا پایین تر از سطح دریا قرار دارد. هلند، فراتر از نمادهای سنتی آن (مثلاً آسیاب های بادی، لاله ها و کفش های چوبی)، به عنوان یکی از پیشرفته ترین و ثروتمندترین ملت های جهان، دارای جمعیتی عمدتاً شهری است.

برای کسب اطلاعات درمورد دانشگاه های برتر هلند، شهرهای معروف دانشجویی و نحوه شروع برنامه ها، هزینه ها، ویزاها و پاسپورت ادامه مقاله را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: پاسپورت ترکیه

اطلاعات بیشتر در زمینه موارد زیر:

  1. دانشگاه
  2. شهرهای دانشجویی
  3. برنامه، هزینه و ویزا

دانشگاه های هلند

هلند یکی از قدیمی ترین و تحسین­برانگیزترین سیستم های آموزش عالی جهان محسوب می شود که قدمت آن به قرن شانزدهم می رسد. رتبه بندی دانشگاه های جهانQS 2019 شامل 13 دانشگاه در هلند است که همه آنها در بین 350 رتبه برتر جهان قرار دارند و هفت تا از این دانشگاه ها در میان 150 رتبه برتر جهانی قرار دارند. بالاترین رتبه مربوط به دانشگاه فناوری دلفت است که در رتبه 52 جهان قرار دارد. دانشگاه آمستردام و دانشگاه آیندهوون هم فاصله زیادی با آن ندارند و به ترتیب در رتبه های 57 و 99 قرار دارند.

این کیفیت بالا را با نرخ شهریه نسبتاً مطلوب و ارائه دوره های زیادی به زبان انگلیسی ترکیب کنید (هلندی ها معمولاً به تسلط به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم معروف هستند) تا متوجه شوید که چرا هلند یکی از محبوب ترین گزینه های قاره اروپا برای تحصیل بین المللی است.

شش دانشگاه برتر هلند در رتبه بندی

شش دانشگاه برتر هلند در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS 2019 عبارتند از:

دانشگاه فنی دلفت (TU Delft)

قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی دولتی کشور، دانشگاه فنی دلفت در سال 1842 تاسیس شد و در حال حاضر در رتبه 52 جهان قرار دارد که بالاترین رتبه را در میان دانشگاه های هلند در سال 2019 دارد. این دانشگاه که همچنین به نام TU Delft شناخته می شود، حدود 23460 دانشجو دارد و تمرکز آن بر رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر، ریاضیات، علوم کاربردی و سیاست و مدیریت در فناوری است.

پرومتئوس (Prometheus)، شخصیت اساطیری یونان، نماد مهمی از TU Delft است و مجسمه او در مرکز پردیس Mekelpark واقع است که به تازگی بازسازی شده است. در جدیدترین نسخه رتبه بندی دانشگاه های جهان QS بر اساس رشته، TU Delft در میان پنج دانشگاه برتر جهان در رشته معماری قرار گرفته است.

دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام بزرگترین موسسه آموزش عالی این کشور است که حدود 32000 دانشجو در آن ثبت نام کرده اند. این دانشگاه در سال 1632 تاسیس شده است و سومین دانشگاه قدیمی هلند است و در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در رتبه 57 قرار دارد. این دانشگاه پانزدهمین دانشگاه برتر در اروپا است. در این دانشگاه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در طیف وسیعی از رشته ها ارائه می شود که بسیاری از دوره ها برای مقطع کارشناسی ارشد و تعدادی از آنها برای مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تدریس می شود.

آشنایی با دانشگاه های برتر و هزینه تحصیل در هلند

دانشگاه صنعتی آیندهوون

دانشگاه فنی آیندهوون با رتبه 99 در جهان – همانطور که از نامش پیداست – به خصوص در زمینه های مهندسی و فنی از شهرت خوبی برخوردار است و همچنین در بین دانشگاه های معماری مهم جهان قرار دارد. دانشگاه آیندهوون تحقیقات سطح بالایی را انجام می دهد و در مجاورت چندین شرکت متمرکز بر فناوری از جمله فیلیپس، ASML و DAF واقع شده است. این دانشگاه با بسیاری از این شرکت ها قرارداد همکاری دارد و هر ساله حدود 3000 مقاله علمی، 140 جایزه دکترا و 40 حق ثبت اختراع تولید می کند.

دانشگاه لیدن

دانشگاه لیدن به عنوان قدیمی ترین دانشگاه هلند، در سال 1575 توسط ویلیام اول، Prince of Orange، از سلسله نیاکان پادشاهی هلند، تاسیس شد. این موسسه در حال حاضر در کنار دانشگاه اوترخت مشترکاً در رتبه 122 جهان قرار دارد. این دانشگاه حدود 26900 دانشجو دارد که در طیف وسیعی از رشته ها در مقطع کارشناسی تا مقطع دکترا تحصیل می کنند. این دانشگاه دارای بیش از 40 مووسسه تحقیقاتی است و با بسیاری از رهبران ملی و بین المللی از جمله جان آدامز رئیس جمهور سابق آمریکا، دو دبیرکل ناتو و همچنین 16 برنده جایزه نوبل ارتباط دارد.

دانشگاه اوترخت

دانشگاه اوترخت که در سال 1636 تاسیس شده یکی دیگر از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا است. رتبه بندی دانشگاه های جهان QS 2019 دانشگاه اوترخت را در جایگاه 124 در جهان و بنابراین ششم در کشور هلند قرار داده است. در حال حاضر حدود 30،000 دانشجو در هفت دانشکده این دانشگاه ثبت نام کرده اند که آن را به یکی از بزرگترین دانشگاه های هلند نیز تبدیل کرده است. 12 نفر از برندگان جایزه نوبل در کنار 19 برنده جایزه اسپینوزا از دانشجویان و کارکنان سابق این دانشگاه بوده اند.

آشنایی با دانشگاه های برتر و هزینه تحصیل در هلند

دانشگاه گرونینگن

چهارمین دانشگاه برتر هلند، دانشگاه گرونینگن است که طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در رتبه 120 جهان قرار دارد. این دانشگاه در سال 1614 تأسیس شد و یکی از اولین دانشگاههای هلند بود و دارای سابقه طولانی در رهبری است، از جمله اینکه اولین دانشجوی خانم در این کشور، اولین سخنران خانم، اولین فضانورد هلندی و اولین رئیس بانک مرکزی اروپا در این دانشگاه بوده است. در حال حاضر حدود 31000 دانشجو ثبت نام کرده اند و مانند سایر دانشگاه های برتر هلند، این دانشگاه گزینه محبوبی برای دانشجویان بین المللی است.

سایر دانشگاه های هلند که در میان 350 دانشگاه برتر جهان قرار دارند، عبارتند از: دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه واگنینگن، دانشگاه ماستریخت، دانشگاه VU آمستردام، دانشگاه رادبود نیمگن، دانشگاه توونته و دانشگاه تیلبورگ.

برای تحصیل میتوانید یکی از شهرهای ترکیه مانند استانبول که از زیباترین شهر آن محسوب میشود و یا هر شهری دیگری از آن را نیز انتخاب کنید که اینوسپات برای اقامت راحت به شما راهنمایی های لازم را خواهد داد، بنابراین برای خرید ملک در ترکیه و خرید آپارتمان در استانبول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا