دسته‌بندی نشده

آشنایی با باهوش‌ترین حیوانات جهان و حقایقی عجیب در مورد آن‌ها (قسمت دوم)

پس از آشنایی با حیواناتی که از نظر هوشی در رده‌ی پنجم تا سوم قرار میگیرند، نوبت به معرفی رتبه‌ی اول و دوم این لیست می‌رسد. مطمئنا چیزهایی که در مورد این دو حیوان خواهید خواند شما را بسیار بسیار متعجب خواهد کرد!

2: دلفین‌های بینی‌بطری

بسیاری از مردم بر این باورند که دلفین بینی‌ بطری باهوش‌ترین حیوان جهان است، اما باید بدانید که در این لیست رتبه‌ی دوم را دارد. اما دلفین چقدر باهوش است؟ صادقانه بگویم، بستگی به گونه‌اش دارد. در کره‌ی زمین بیش از هشت نوع دلفین وجود دارد، اما تنها دلفین بینی‌ بطری به عنوان رتبه‌ی دوم این لیست معرفی می‌شود. این دسته از موجودات بزرگ‌ترین مغز را در میان سایر گونه‌ها دارند و محققان فکر می‌کنند که این دسته از موجودات بسیار باهوش و خودآگاه هستند. درواقع این مساله نشان دهنده‌ی تفکر بسیار توسعه یافته و انتزاعی در دلفین‌های بینی‌بطری است.

آشنایی با باهوش‌ترین حیوانات جهان و حقایقی عجیب در مورد آن‌ها (قسمت دوم)

1: اورانگوتان‌ها

به دلایل بسیار جالبی اورانگوتان‌ها در جایگاه اول این مقاله قرار دارند. مانند شامپانزه‌ها، اورانگوتان می‌تواند از ابزار استفاده کند، زبان اشاره را بیاموزد و ساختارهای اجتماعی پیچیده‌ای بسازند که شامل تشریفات هم بشود. با این حال آنچه واقعاً این موجودات را از دیگران متمایز می‌کند، توانایی شناختی آن‌ها برای درک “چرا” یا استدلال پشت یک عمل خاص است. جالب است بدانید که طی یک آزمایش اورانگوتانی توانست با استفاده از ابزار، چگونگی ساخت یک سازه ساده را بیاموزد. هنگامی که محققان او را به طبیعت رها کردند، مشاهده کردند که همان اورانگوتان در حال بداهه سازی با ابزارهایی بود که می‌توانست پیدا کند! سپس ساختاری مشابه برای ساخت پناهگاهی در برابر باران ساخ!. جای تعجب نیست که اورانگوتان در این لیست رتبه‌ی اول را دارد.

آشنایی با باهوش‌ترین حیوانات جهان و حقایقی عجیب در مورد آن‌ها (قسمت دوم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا