دسته‌بندی نشده

آدم عاقل این حرفا رو به همسرش نمیزنه !!

حرفهایی که نباید به همسر زد ؟

در روابط زناشویی و تعاملات بین همسرمان کلمات، نقش اساسی را ایفا می کنند.

بهتر است بدانید جملات و لحن گفتار با همسر می تواند در بسیاری از مواقع سوتفاهم و باعث کدورت های طولانی مدت شود!

چه چیزهایی را نباید به همسرمان بگوییم ؟

جملاتی که به هیچ وجه نباید در هر شرایطی به همسرتان بزنید .

آدم عاقل این حرفا رو به همسرش نمیزنه !!

1. آروم باش !

وقتی همسران ما از چیزی ناراحت هستند، این عبارات نه تنها مفید نیست، بلکه می تواند حمل بر کوچک شمردن استرس آنها و مشکل تولید کننده س استرس همسر شود .

2. الان چه مشکلی دارد؟

کلماتی مانند این، یا بدتر از آن، مانند «تو چه مشکلی داری»، اعصاب همسرتان را به هم می ریزد ، زیرا این حس را ایجاد می کند که مشکل چندانی نیست و شما می توانید به راحتی حلش کنید. این عبارات فاقد همدلی هستند و همچنین خطر تحقیر همسرمان یا موقعیت های مربوط به آنها را ایجاد می کنند.

3. به چه فکر می کردی؟

گاهی اوقات کلماتی که ما استفاده می کنیم برای یک وکیل دادگستری یا یک مربی مهدکودک مناسب تر به نظر می رسند. این عبارت تحقیر کننده است. این فقط به انتقال این فرض کمک می کند که فکر بسیار کمی یا فکر خوب در تصمیم او وارد شده است. مطمئناً او را تقویت نمی کند.

آدم عاقل این حرفا رو به همسرش نمیزنه !!

4. تمام روز چه کار میکردی؟

در اینجا مثال دیگری از این است که چگونه فرضیات و ناآگاهی می تواند منجر به بی احترامی و درد شود. وقتی این کلمات تحقیرآمیز را می‌گوییم، به‌ویژه به مادری که تمام وقت در خانه کار می‌کند و از بچه‌ها مراقبت می‌کند، نشان می‌دهیم که به مشارکت آنها در داخل و خارج از خانه اهمیت نمی‌دهیم – به‌ویژه در مقایسه با کاری که انجام می‌دهیم.

5. زمان سیکل ماهیانه ت رسیده ؟!

احتمالاً نیازی به توضیح این مورد زیاد نیست. آقایان، چه «آن زمان از ماه» باشد یا نه، قطعا کار خوبی نمی کنید اگر این عبارت را استفاده می کنید .

6. دیگر دوستت ندارم

گفتن چنین چیزی قلب زن را سوراخ می کند و فراموش نمی شود. به یاد داشته باشید – عشق فقط یک احساس نیست، یک تصمیم است. انتخاب کنید که همسرتان را مادام العمر دوست داشته باشید

7- این همه را میخوری؟

آخ. وقتی این را می گویید، اساساً به همسرتان می گویید که چاق است. باور کنید ایده ی خوبی نیست!!

8. تو همیشه مرا اذیت می کنی

چه او شما را اذیت می کند چه نکند، گفتن این حرف اوضاع را بهتر نمی کند. راه بهتر این است که با او بنشینید و به روشی مهربانانه توضیح دهید که چگونه چیزهایی که می گوید شما را آزار می دهد و چه احساسی در شما ایجاد می کند.

9. تو دقیقا مثل مادرت هستی!

این را معمولاً به صورت تحقیر آمیز می گویند. وقتی گفته می شود، شما نه تنها به او، بلکه به مادرش و مادرشوهرتان نیز توهین می کنید.

سخن آخر : بیایید به همان اندازه که از پول، زمان و سایر منابع خود محافظت می کنیم، با همسرانمان از زبان خود محافظت کنیم. آنچه ما صحبت می کنیم می تواند بسیار مفید باشد، اما تنها در چند کلمه کوتاه، می توانیم آسیب های زیادی را به همراه داشته باشیم. بیایید از کلمات خود برای ساختن استفاده کنیم، نه تخریب.

چه عبارات دیگری را کشف کرده اید که بیشتر از کمک به ازدواج شما آسیب می زند؟ آنها را در زیر در نظرات ما به اشتراک بگذارید، تا همه ما بتوانیم از یکدیگر یاد بگیریم!

بیشتر بخوانید

روانشناسی قهر زن | چگونه قهر را تمام کنیم ؟

علت قهر کردن مردان + راهکارهای مقابله با این رفتار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا