دسته‌بندی نشده

آب قلیایی چیست و چه عوارضی دارد ؟

آب قلیایی چیست ؟

آب قلیایی آب با pH بالا است، به این معنی است که از آب، قلیایی تر و کمتر اسیدی است. pH خنثی ۷ است، هر ماده ای که PH آن بالاتر از ۷ باشد، قلیایی محسوب می شود، در حالی که هر ماده ای که PH زیر عدد ۷ دارد، اسیدی است.

pH آب را می توان با اضافه کردن مواد به آن تغییر داد، و آن را اسیدی تر یا قلیایی تر کرد. با نوشیدن آب قلیایی، شما می توانید بدن خود را قلیایی کنید، و PH آن را به حالت تعادل برگردانید تا از مشکلات مرتبط با اسیدی بودن بدن دور بمانید.

افرادی که بدن آن ها حالت اسیدیته بالایی دارد معمولا کمتر از افرادی که بدن آن ها در حالت تعادل قرار دارد احساس سلامتی می کنند.

اغلب، داشتن یک بدن اسیدی مربوط به انتخاب شیوه زندگی خاص است که می تواند با تغییر در رژیم غذایی و روش زندگی اصلاح شود. شما می توانید سطح pH بدن خود را با خرید نوار تورنسل و استفاده از آن برای تست بزاق یا ادرار بسنجید.

اگر آزمون pH نشان می دهد که ادرار یا بزاق شما بسیار اسیدی است، نوشیدن آب قلیایی یک انتخاب مناسب است.

عوارض جانبی مصرف آب قلیایی

اگرچه نوشیدن آب قلیایی می تواند از طریق مبارزه با بیش از حد اسیدی شدن بدن و بازگرداندن تعادل pH به حفظ سلامتی بدن کمک کند ، اما با برخی از عوارض جانبی که همیشه خوشایند نیست نیز همراه است.

این عوارض جانبی که باعث می شوند شما متوجه قلیایی شدن بدنتان می شوید، یک واکنش عادی برای اصلاح pH و سم زدایی بدن در نظر گرفته می شود. عوارض جانبی ممکن است شامل: سردرد، درد عضلات (درد عضلانی مانند آنفولانزا)، خستگی و خواب آلودگی و آب ریزش بینی باشند.

در هنگام قلیایی شدن بدن تمامی افراد عوارض جانبی مشابه ای را مشاهده نمی کنند، و عوارض جانبی در برخی از افراد بیشتر قابل توجه و تحریک کننده تر از دیگران است.

آب قلیایی را چه موقعی از روز مصرف کنیم ؟

براساس گفته ی متخصصان آب قلیایی باید قبل یا بعد از وعده های غذایی نوشیده شود ، در نکات تکمیلی اشاره شده است که زمان مناسب مصرف این آب 30 دقیقه قبل از غذا، یا دو ساعت بعد از غذا است و آن به این منظورکه بدون تداخل با فرآیندهای گوارشی بدن که نیازمند محیط اسیدی می باشند اثر گذار باشد.

عوارض مصرف زیاد آب قلیایی

  • عوارض مصرف زیاد آب قلیایی و تاثیرات منفی آن روی افرادی که برای مصرف این آب مناسب نیستند:
  • عوارض جانبی ممکن است شامل:
  • سردرد
  • درد عضلات
  • خستگی
  • خواب آلودگی و آب ریزش بینی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا