دسته‌بندی نشده

آبشار زال | معرفی و راهنمای جامع بازدید

آبشار زال یکی از دیدنی های استان مازندران است؟

آبشار زال سوادکوه که با نامهای آبشار زال دره بابل و زال دره سوادکوه شناخته می شود، در غرب شیرگاه، جنوب غربی قائمشهر و جنوب شرقی بابل واقع شده است. برای رسیدن به این محل صعب العبور و البته فوق بکر، نیاز به یک ساعت پیاده روی در مسیرهای جنگل و پر چالش خواهید داشت.
برای این امر نیاز به تجهیزات مناسب از جمله آشنایی به اصول مسیریابی جنگلی، کفشهای خوب و خوراکی دارید.

آبشار زال سوادکوه

پیشنهاد می کنیم برای بازدید از آبشار زال بابل از تورهای طبیعت گردی مازندران در آمل و بابل استفاده کنید تا همراه با یک شخص حرفه ای راهی این آبشار بکر شوید. دقت کنید در روزهایی که شرایط بارانی در منطقه حاکم است، راهی این جاذبه طبیعی نشوید و همیشه قبل از سفر، پیرامون شرایط هواشناسی مازندران استعلام های لازم را بگیرید.

آبشار زال کجاست؟

زمان مناسب برای سفر:

این منطقه شرایط آب و هوایی مناسبی داشته و همانطور که اشاره شد در فصل های مختلفی از سال نیز بسیار مورد توجه است. سفر به این ناحیه در فصل های مختلفی از سال می تواند دارای جذابیت باشد. فصل بهار نیز به دلیل بالا بودن حجم بارش ها هوای این ناحیه بهتر بوده و از سوی دیگر نیز طبیعت سرسبزی دارد.

تصاویر آبشار زال سوادکوه

اگر می خواهید در این آبشار آب تنی کنید حتما باید در فصل بهار و تابستان بروید که آب و هوا نسبتا گرم تر بوده شما می توانید به راحتی آب تنی نمایید. شما عزیزان در این اطراف نیز امکان کمپ زدن خواهید داشت.

منبع : همگردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا