دسته‌بندی نشده

موارد و مزایای مصرف کرم واژینال میکوزین

کاربردهای بالینی کرم واژینال میکوزین

کرم واژینال میکوزین برای درمان عفونت های قارچی و میکروبی واژن و واژینیت مختلط بکار می رود. واژینوز باکتریایی یکی از شایع ترین عفونت های زنان در سنین باروری است. اگر چه مترونیدازول به عنوان موثرترین دارو جهت درمان پیشنهاد می شود، اما با عوارض متعددی همراه است که ادامه درمان توسط بیماران را با مشکل مواجه می سازد.

اجزاء موثره کرم واژینال میکوزین

عصاره آبی سیر به همراه اسانس آویشن

روش مصرف کرم واژینال میکوزین

به مدت حداقل ۷ شب پی در پی یک اپلیکاتور را داخل واژن مصرف شود.

برای سهولت مصرف و عدم انتشار آلودگی تعداد ۷ اپلیکاتور مجزا در داخل جعبه کرم میکوزین تعبیه شده است.

مکانیسم اثر کرم واژینال میکوزین

اثرات بارز ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی مواد موثره سیر از دیر باز شناخته شده و آلئین موجود در گیاه که در اثر فعالیت آنزیم آلیناز به آلیسینAllicin تبدیل می شود به عنوان یک ماده بسیار قوی ضد قارچی و ضد میکروبی بصورت مدل برای سنتز مواد ضد قارچی بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است. اثر ضد قارچی سیر بسیار قوی می باشد. تحقیقات وسیع نشان داده است که اثر ضد میکروبی و ضد قارچی سیر با محلول ۱۰۰۰/۱ عصاره سیر حاصل می گردد.

اثر مهار کننده سیر روی ۱۳۹ گونه قارچ حتی با مقدار ۲۵ppm به اثبات رسیده است. عصاره سیر حاوی مواد شیمیایی ضد اکسیدان است که ضایعات سلولی ناشی از عوامل اکسیدان را خنثی می سازد. این مواد شامل مواد ارگانوسولفوره محلول در آب و محلول در چربی و فلاونوئید ها به خصوص الیکسین و سلنیوم می باشند که بعدا به ایسین تبدیل می شود.

الیسین به ماده ای به نام Ajoene تبدیل می گردد که دارای خاصیت ضد قارچ است. التهاب پیشابراه و واژن توسط قارچ کاندیدا البیکانس ایجاد می شود ومطالعات وسیعی اثر ضد قارچی سیر را اثبات رسانیده است. نحوه اثر ضد قارچی سیر روی کاندیدا البیکاس مربوط به مهار پروتئین سازی و سنتز اسیدهای نوکلئیک قارچ می باشد. محققین نشان داده اند که سیر قدر به تشدید فعالیت بیگانه خواری فاگوسیت ها می باشد.

سیر به طورقدرتمندی عمل فاگوسیتوز ماکروفاژها را افزوده و از طرف دیگر فعالیت سلول های کشنده (Killer Cell)را زیاد می کند. سیر دارای اثر ضد میکروبی بسیار گسترده روی میکروب های گرام مثبت و گرام منفی پاتوژن می باشد.

الیسین موجود در کرم میکوزین همچنین از طریق مهار آنزیم های Alcohol Dehydrogenaase, CysteinProteinase خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی خود را ظاهر ساخته و به علت غیرقابل برگشت بودن اثر مهار کنندگی آنزیم های فوق الذکر در برابر آلیسین با مصرف کرم میکوزین مقاومت میکروبی ایجاد نمی گردد.

اسانس آویشن بکار رفته در فرمولاسیون کرم میکوزین علاوه بر پوشاندن و خنثی کردن بوی عصاره سیر، خود دارای اثرات بارز ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد ویروسی بوده و بطور سینرژیسم اثرات درمانی کرم میکوزین را تشدید می نماید.

مطالعات بالینی گسترده نشان داده است که کرم واژینال میکوزین افزون بر درمان عفونت های کاندیدایی و گاردنرلائی واژن بطور چشمگیری بر روی عفونت های سخت قابل درمان واژینیت مختلط (Mixed Vaginitis) عفونت های توام قارچی و میکروبی نیز موثر بوده و به سرعت اینگونه عفونت ها را برطرف می نماید.

میکوزین

موارد منع مصرف کرم واژینال میکوزین

در دوران بارداری

نکات قابل توصیه کرم واژینال میکوزین

به طور کلی بعد از یک تا دو بار مصرف بهبودی سریع و نسبی حاصل می شود ولی توصیه می گردد که جهت بهبودی کامل دوره درمان را کامل نمایید.

روش نگهداری کرم واژینال میکوزین

کرم واژینال میکوزین را دور از دسترس کودکان نگهداری دارد.

بیشتر بخوانید:

فواید و موارد مصرف کرم واژینال کلیندامایسین چیست؟

همه چیز در مورد داروی نیستاتین NYSTATIN

موارد مصرف شیاف واژینال فیتوواژکس

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا