دسته‌بندی نشده

موارد مصرف، تداخلات و عوارض قرص فلیبانسرین چیست ؟

نحوه عملکرد قرص فلیبانسرین

قرص فلیبانسرین می تواند با افزایش خونرسانی به کلیتوریس خانم ها، افزایش ترشحات واژن و شل کردن عضلات آن، تحریک آنها و رسیدن به ارگاسم شان را ساده تر کند .

موارد استفاده از فلیبانسرین

داروی فلیبانسرین برای درمان کسانی که هنوز دچار یائسگی نشده اند و میل جنسی کمی دارند و این مساله باعث نگرانی آنها شده است، استفاده می شود.

از داروی فلیبانسرین نباید برای برطرف کردن تمایلات جنسی در اثر موارد زیر استفاده شود :

  • بیماری یا اختلالات خلقی یا روحی
  • مشکلات در رابطه، یا اثرات سایر داروها
  • این دارو نباید در زنانی که دچار یائسگی شده اند و یا مردان، مورد استفاده قرار بگیرد.

از داروی فلیبانسرین برای بهبود عملکرد جنسی استفاده نمی شود.

نحوه استفاده از قرص فلیبانسرین (flibanserin) برای افزایش میل جنسی زنان

  1. قبل از شروع استفاده از فلیبانسرین و هر بار که مجددا مصرف آن را آغاز می کنید، راهنمای دارویی را مطالعه کرده و در صورت امکان، بروشور اطلاعات مربوط به بیمار نوشته شده توسط داروساز خود را تهیه کنید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.
  2. این دارو را به شکل خوراکی و مطابق با تجویز پزشک، معمولا یک مرتبه در زمان خواب مصرف کنید. مصرف فلیبانسرین در زمان خواب می تواند خطر کاهش فشار خون، غش کردن و خواب آلودگی را در زمان بیداری کاهش دهد. بعد از مصرف فلیبانسرین، هیچ گونه الکلی تا روز بعدی مصرف نکنید.
  3. از مصرف گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت در هنگام استفاده از این دارو اجتناب کنید، مگر اینکه پزشک یا داروساز به شما بگوید که می توانید این کار را به صورت ایمن انجام دهید. گریپ فروت در هنگام مصرف با این دارو می تواند خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. برای جزئیات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.
  4. فلیبانسرین را به طور مرتب مصرف کنید تا بیشترین فواید آن را کسب کنید. برای کمک به یادآوری، هر روز آن را در یک زمان مشخص مصرف کنید.
  5. اگر علائم شما در مدت 8 هفته بعد از مصرف این دارو بهبود پیدا نکرد، با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض جانبی فلیبانسرین (قرص محرک زنان)

  • خواب آلودگی، سرگیجه، حالت تهوع یا خستگی ممکن است، رخ دهد. اگر هر یک از این عوارض جانبی ادامه پیدا کرد و یا وخیم تر شد، سریعاً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.
  • به خاطر داشته باشید که پزشک این دارو را تجویز کرده است؛ زیرا او تشخیص داده است که فواید آن بیشتر از خطر عوارض جانبی دارو است. بسیاری از افراد با مصرف این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.
  • فشار خون پایین و غش کردن ممکن است در هنگام مصرف قرص فلیبانسرین رخ دهد. اگر این دارو را همراه با الکل یا با کمتر از دو ساعت فاصله از مصرف الکل، استفاده کنید، یا در زمانی غیر از زمان خواب مصرف کنید، یا اگر آن را بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف کنید، خطر عوارض جانبی افزایش پیدا می کند. اگر احساس سرگیجه یا گیجی دارید، فورا دراز بکشید. اگر علائم شما ادامه پیدا کرد و یا اگر غش کردید، درخواست کمک پزشکی کرده و یا کسی برای شما درخواست کمک پزشکی کند.
  • یک واکنش بسیار جدی آلرژی زا به این دارو نادر است. با این وجود، اگر هر گونه علائم جدی یک واکنش آلرژی زا از جمله موارد زیر را مشاهده کردید، فورا درخواست کمک پزشکی نمایید: جوش یا خارش یا تورم (به ویژه در صورت، زبان و گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس.

این یک فهرست کامل از عوارض جانبی این دارو نیست. اگر شما عوارض جانبی دیگر ذکر نشده در فهرست فوق را مشاهده کردید، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

قرص فلیبانسرین قرص ویاگرای زنانه
قرص فلیبانسرین ویاگرای زنانه

موارد منع مصرف فلیبانسرین

اگر به هر دلیلی در حال مصرف ویاگرای زنانه یا فلیبانسرین هستید و دچار علائم زیر شدید، بلافاصله استفاده از این دارو را قطع و سریعا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید:

علائم سکته قلبی مانند فشار شدید قفسه سینه، تهوع، تعریق و درد شدید کتف و شانه و تغییرهای ناگهانی در بینایی یا از دست دادن ناگهانی قدرت دید

  1. تحریک دردناک یا باقی ماندن بیش از 4 ساعت در حالت تحریک
  2. وزوز گوش
  3. اختلال در ضربان قلب
  4. درد دست، زانو و پاها
  5. تنگی نفس
  6. گُر گرفتگی
  7. سردرد
  8. دردهای عضلانی

تداخلات دارویی قرص ویاگرا زنان فلیبانسرین

تداخلات دارویی ممکن است باعث تغییر رفتار داروهای شما یا افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی شود. این مطلب شامل تمام تداخلات احتمالی این دارو نیست.

فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای غیر تجویزی و محصولات گیاهی) را تهیه کنید و آن را با پزشک یا داروساز خود به اشتراک بگذارید. بدون مشورت با پزشک، مصرف این دارو را شروع یا متوقف نکرده و دوز آن را تغییر ندهید.

سایر داروها می توانند باعث دفع قرص فلیبانسرین از بدن شوند که می تواند بر نحوه تاثیرگذاری دارو اثر داشته باشد.

نمونه هایی از این داروها به شرح زیر است: ضد قارچ های آزول (مانند فلوکونازول، کتوکونازول)، برخی از مسدود کننده های کانال کلسیم (مانند دیلتیازم، وراپامیل)، آنتی بیوتیک های ماکرولید (مانند کلاریترومایسین، اریترومایسین)، نفازودون، ریفامایسین (مانند ریفابوتین، ریفامپین)، گل راعی، داروهایی که برای درمان تشنج استفاده می شوند (مانند کاربامازپین، فنی توئین) و سایر داروها.

در صورت مصرف داروهای دیگری که باعث خواب آلودگی می شوند، مانند مشتقات تریاک یا تسکین دهنده های سرفه (مانند کدئین یا هیدروکودون)، الکل، ماری جوانا (cannabis)، داروهای خواب و اضطراب (مانند آلپرازولام، لورازپام، زولپیدم)، شل کننده های عضلانی (مانند کاریسوپرودول، سیکلوبنزاپرین) یا آنتی هیستامین ها (مانند ستیریزین و دیفن هیدرامین)، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

برچسب ها بر روی تمام داروهای خود را (از جمله آلرژی یا داروهای سرفه و سرماخوردگی) بررسی کنید؛ زیرا این محصولات ممکن است حاوی موادی باشند که باعث خواب آلودگی می شوند. از داروساز خود نحوه استفاده مطمئن از این داروها را بپرسید.

بیشتر بخوانید :

قرص نورکرین چیست : فواید و عوارض قرص نورکرین

16 داروی محرک قوی برای تخمک گذاری کدامند ؟

همه چیز در مورد قرص کلومیفن و دوقلوزایی

قرص ویاگرا یا سیلدنافیل

ویاگرای زنانه و تأثیر آن بر بهبود مشکلات جنسی زنان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا