دسته‌بندی نشده

معرفی سبزی معطر برای تهیه خیارشور + فیلم طرز تهیه خیارشور فوری

معرفی سبزی معطر برای تهیه خیارشور

به گزارش دلگرم : خیار شور یکی از پرطرفدارترین ترشی های شور در سراسر دنیاست. محبوبترین و خوشمزه ترین چاشنی در کنار غذاهای ایرانی و خارجی است و هر ساله روز 14 نوامبر(23 آبان) به عنوان روز جهانی خیار شور جشن گرفته می شود.

سبزی مخصوص خیارشور شامل چه سبزی هایی است ؟

1. سبزی خیارشور: ترخون

ترخون منبع بسیار خوبی از آهن، کلسیم و منگنز می‏ باشد. این سبزی همچنین دارای پتاسیم، منیزیم و ویتامین ‏های A و C می ‏باشد.ترخون سبزی مخصوص خیارشور است که بیشتر به صورت یک سبزی در پخت و پز استفاده می ‏شود اما از آن برای مصارف پزشکی نیز استفاده می ‏کنند. به دلیل داشتن خاصیت بی‏ حس‏ کنندگی در دهان، یونانیان باستان این گیاه را برای تسکین دندان درد می‏ جویدند.این گیاه همچنین در قرون وسطی به عنوان یک پادزهر برای درمان سم مارگزیدگی استفاده می ‏شد.

از دیگر خواص مفید ترخون می ‏توان به مواردی چون کمک به هضم بهتر غذا، مسکن ملایم و یک کمک کننده‏ ی خوب به پیشگیری از بیماری‏ های قلبی و چاقی اشاره کرد (البته به شرط این که به جای نمک استفاده شود).از قدیم الایام برای درمان دردهای شکمی و افزایش اشتها از ترخون استفاده می ‏شده است. ترخون تنظیم کننده قاعدگی در زنان است. این گیاه مخصوصاً اگر به شکل دم کرده مصرف شود برای رفع خستگی و آرامش اعصاب بسیار سودمند است به همین دلیل برای افراد بیش فعال مفید است.ترخون تولید صفرا به وسیله ‏ی کبد را افزایش می‏ دهد و به این ترتیب به هضم و گوارش غذا کمک می‏کند و موجب افزایش سرعت فرایند سم ‏زدایی در بدن می‏ شود.افرادی که فشار خون بالایی دارند می‏ توانند از این سبزی به جای نمک در غذا استفاده نمایند. ترخون توانایی بسیار زیادی برای مبارزه با کرم ‏های روده‏ای نیز دارد.

2. سبزی خیارشور: گشنیز

یکی از خواص گشنیز داشتن آهن فراوان است و به کسانی که از کم خونی رنج می‌ برند کمک می‌کند. مقدار کمِ آهن در خون، می‌تواند منجر به تنگی نفس، تپش قلب، خستگی شدید و کاهش عملکرد ذهنی شود. آهن همچنین باعث بهبود عملکرد ارگان‌های دیگر بدن، افزایش انرژی و قدرت و ارتقای سلامت و استحکام استخوان می‌شود.تحقیقات زیادی نشان داده است که گشنیز دارای آنتی هیستامینی قوی است که می‌ تواند آلرژی‌ های فصلی و تب یونجه را کاهش دهد. همچنین، روغن آن اثرات آلرژیک حشرات، گیاهان، غذاها و سایر چیزها را کاهش می‌ دهد.

در بدن، آنافیلاکسی، ورم کهیر و تورم خطرناک گلو و غدد را از بین می‌برد.ما باید در برابر واکنش‌های آلرژیک از خود محافظت کنیم و چون از ابتدا نمی‌دانیم به چه چیزهایی حساسیت داریم، بهتر است پیشگیری کنیم.از خواص گشنیز، داشتن منبع سرشاری از کلسیم است که برای کسانی که به سلامت استخوان‌ شان اهمیت می‌دهند ارزشمند است. کلسیم و دیگر ترکیبات موجود در گشنیز موجب رشد و دوام استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شوند.افزودن حتی مقدار کمی گشنیز به رژیم غذایی، می‌تواند سال‌ها استخوان‌ های شما را محکم و سلامت نگه دارد. کلسیم بیشتر در مرکز برگ‌ های گشنیز وجود دارد، پس اگر سلامت استخوان‌ تان برایتان مهم است، این قسمت را هدف بگیرید !

به راحتی در خانه خیارشور درست کنید

3. سبزی خیارشور: شوید

یکی دیگر سبزی های خیارشور شوید است. شوید از نظر طبیعت، گرم و خشک است.‌ شوید در درمان سوء هاضمه، نفخ (به ویژه نفخ کودکان) و اسپاسم استفاده می شود. در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگه دارند بهترین درمان شوید است.این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته بنوشند. در چین حتی شوید را برای کمر دردهایی که به علت انقباض عضلانی باشد بکار می برند. یک نسخه قدیمی چینی برای باد فتق نیز از تخم شوید استفاده می کنند.

همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون می باشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوه استفاده تخم شوید به صورت جوشانده می باشد که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از نهار و شام.فلاوانوئید و ویتامین B کمپلکس موجود در آن به طور طبیعی ترشح برخی آنزیم ها و هورمون ها را فعال می کند که این امر تاثیر آرام بخشی و خواب آور دارد.

فلاوانوئید موجود در روغن آن خاصیت باکتریایی دارد و با از بین بردن عفونت های میکروبی، اسهال را درمان می کند. به علت دارا بودن خاصیت ضدعفونی کننده برای حفظ غذا از آن استفاده می شود.با شل کردن عضله معده، نفخ را برطرف می کند، قولنج را در کودکان از بین می برد، به طور طبیعی تنظیم کننده انسولین به حساب می آید، ناراحتی های مربوط به قاعدگی را برطرف می کند.برای درمان ناراحتی های تنفسی موثر است، آنتی اکسیدان موجود در آن با سرطان مقابله می کند.

طرز تهیه خیارشور

خواص خیارشور

ترشی چاق کننده نیست و کالری کم دارد. خیارشور را می توان در سالاد، ساندویچ و انواع چیزهای دیگر استفاده کرد. شما می توانید به جای سس های سالاد که کالری زیادی دارد خیارشور استفاده کنید یک جایگزین عالی برای سس های پرکالری است. خیارشور کلسترول هم ندارد.یکی از خواص خیارشور این است که دارای فیبر زیادی است همچنین حاوی مقادیر کمی از ویتامین ها مانند ویتامین C و K همراه با پتاسیم است.

این منبع خوبی از آهن است.مصرف بیش از حد خیار شور خوب نیست، زیرا مقدار سدیم بسیار زیاد دارد. ارزش غذایی و طعم و مزه آن فوق العاده است باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید استفاده از آن به عنوان یک جایگزین سالم است. اضافه کردن خیارشور خرد شده در ماکارونی و یا سالاد به جای سدیم، آن را معطر می کند.آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که از آسیب سلولی که منجر به سرطان، بیماری قلبی و یا بیماری های دیگر می شوند پیشگیری می کند.

همه چیز درمورد کالری، ارزش غذایی و خواص خیارشور

آب خیارشور چه فوایدی دارد؟

طرز تهیه خیار شور خانگی به 3 روش + نکات مهم

طرز تهیه خیارشور مک دونالد مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا