دسته‌بندی نشده

فواید مصرف مرهم سیاه برای درمان مشکلات پوستی

مرهم سیاه و خواص این روغن برای پوست

مرهم سیاه قرن هاست که در طب گیاهی به عنوان یک درمان کننده طبیعی مشکلات پوستی به کار می‌رود. پماد مرهم سیاه ویژه مخلوطی از موم، بنتونیت خاک رس و البته زغال است.

رنگ سیاه این پماد شگفت انگیز از زغال آمده است که به ترمیم سریع و بازگرداندن درخشش پوست بسیار کمک می‌کند.

تولید این ماده با چندین دهه تجربه و با بالاترین استانداردهای کیفیتی باعث شده است که این ماده با خواص دارویی فوق العاده به یکی از مهمترین روش درمانی برای پوست و درمان ارتوپدی تبدیل شود.

نوشته های مشابه

فواید مرهم سیاه برای پوست

بعد از تهیه مرهم سیاه یا همان روغن سیاه، می توانید آن را برای درمان مشکلات پوستی مختلف و ضد عفونی به صورت خارجی استعمال کنید.

۱٫ درمان کیست و آکنه

استعمال روغن سیاه یا مرهم سیاه روی آکنه و جوش باعث رفع آن در مدت کوتاه می شود. مرهم سیاه از گوگرد مشتق شده است و می تواند باعث تسکین سلول های پوستی شود.

استعمال مرهم سیاه روی جوش چرکی و دمل باعث تخلیه آن می شود. داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی روغن سیاه مانع از بروز عفونت در محل تخلیه جوش های بزرگ و چرکی می شود.

  • با مصرف مرهم سیاه روی جوش می توانید در طول یک شب از شر آن خلاص شوید.
  • برای ۳۰ دقیقه پماد مرهم سیاه را روی جوش بگذارید و بعد بشویید.
  • برای جوش های بزرگتر می توان ۳ یا ۴ شب این کار را تکرار کرد.

۲٫ مرهم سیاه برای رفع لکه های پوستی

لکه های پوستی اغلب در سن بلوغ ظاهر می شوند. البته گاهی هم در سنین بالاتر و بخاطر استرس و اضطراب طولانی مدت ایجاد می شوند.

چربی آزاد و تجمع یافته روی پوست، زمینه مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم می کند و باعث ترشح زیاد سبوم روی پوست می شود که التهاب و قرمزی روی پوست را ایجاد می کنند.

از فواید مرهم سیاه این است که چربی پوست را متعادل کرده و با خواص ضد میکروبی و ضد التهابی مانع تجمع میکروب ها می شود. به این ترتیب لکه های پوستی برطرف خواهند شد.

۳٫ رفع خارش و سوزش نیش حشرات با مرهم سیاه

مصرف مرهم سیاه باعث تسکین تحریکات پوستی می شود و به رفع خارش کمک می کند. همچنین از رسیدن مواد مضر به پوست جلوگیری می کند.

خواص مرهم سیاه

۴٫ رفع اگزمای پوستی با مرهم سیاه

استفاده از مرهم سیاه موجب آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می شود، بنابراین استعمال آن روی نقاطی که دچار اگزما شده است می تواند مفید باشد.

۵٫ بهبود زخم های پوستی

استفاده از مرهم سیاه باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می شود و با خواص ضد میکروبی که دارد جلوی عفونی شدن زخم را می گیرد.

۶٫ درمان شوره سر

شوره سر ناشی از التهاب، فعالیت زیاد غدد چربی پوست سر و تجدید سلولی است. این روند باعث تجمع میکروب ها و افزایش فعالیت آنها در پوست سر می شود. این التهابات و تحریکات پوستی در فلسی شدن پوست سر نقش دارد. مرهم سیاه با خاصیت ضد میکروبی و ضد خارشی که دارد می تواند جلوی ایجاد شوره سر را بگیرید.

۷٫ مرهم سیاه برای درمان کیست مویی

کیست مویی در گودی کمر ایجاد می شود و اغلب چند مو روی آن دیده می شود. کیست مویی بخاطر فعالیت غدد چربی و پوشیدن لباس های تنگ بروز می کند.

اگر برای رفع کیست مویی قصد انجام جراحی را ندارید می توانید از مرهم سیاه کمک بگیرید. با قرار دادن مقداری اسپرزه آسیاب شده در ترکیب با مرهم سیاه برای دو بار در روز، این کیست مویی شروع به تخلیه شدن می کند.

تخلیه شدن کیست مویی یا پیلونیدال با خروج خون و چرک همراه است. در نهایت کیست از بین رفته و جای آن به مرور ناپدید می شود.

دوز توصیه شده مرهم سیاه

مرهم سیاه یک ماده سیاه چسبناک است که به صورت بسته‌های ۲۰۰ میلی لیتر و ۵۰۰ میلی لیتری موررد استفاده قرار می‌گیرد.

برای تمامی افراد مسن، بزرگسالان و کودکان روزانه یک تا سه بار روی پوست آسیب دیده بمالید و در صورت ادامه علائم با پزشک یا داروساز درباره ادامه مصرف مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا