دسته‌بندی نشده

عوارض و پیامدهای منفی نگاه کردن به فیلم های پورنو در زوجین

آیا دیدن فیلم پورنو با همسر اشکالی دارد؟

تماشای فیلم های مستهجن برای نوجوانان و جوانان پیچیدگی های خاص خود را دارد، اما فاجعه وقتی ابعاد وسیعی می یابد که زنان و مردان متاهل هم با ولعی ناتمام به این پدیده روی می آورند و از مسیر اصلی زناشویی منحرف می شوند، اندک نیستند همسرانی که بواسطه هرزه نگاری، دل از حقیقت زندگی سالم و مشروع زناشویی شسته اند و دل به تصاویری از دنیای مجازی داده اند که همگی اوهامی بیش از جنس مخالف نیست!

میزان تمایل پایه برای رابطه جنسی(لیبیدو) و تحریک پذیری جنسی از جمله عواملی است که در میزان تمایل جنسی همسران نسبت به یکدیگر نقش مهم و بسزایی را ایفا می کنند. میزان لیبیدو تعیین کننده این است که فرد تا به چه اندازه بدون اینکه محرکی وجود داشته باشد، می تواند به رابطه جنسی تمایل نشان دهد و عامل تحریک پذیری جنسی نیز نشان دهنده این است که فرد در برابر محرک هایی مثل تصویر بدنی همسر، شیوه های رابطه جنسی، فیلم ها و تصاویر و … تا به چه حد تحریک جنسی می شود.

عوارض دیدن فیلم های پورن

خطرات جدی دیدن فیلم پورنو با همسر

وقتی زوجی برای مدت زمان طولانی با یکدیگر زندگی می کنند، عامل تحریک پذیری بتدریج کاهش می یابد و رابطه جنسی شان نیز صرفا تحت تاثیر لیبیدو اداره و مدیریت می شود و شاید به همین دلیل کاملا طبیعی است که همسران برای برگرداندن شور و اشتیاق سابق به رابطه شان به دنبال کشف راه حل های جدید و متنوعی باشند. محصولات هرزه نگاری یکی از طرقی است که افراد با انتخاب این روش سعی می کنند شیوه های جدید ارتباط را یاد بگیرند و یا به واسطه تماشای آنها برای داشتن رابطه جنسی متفاوت تر از قبل برانگیخته شوند.

در واقع متقاضیان این امر، به حدی است که سودجویان را برآن داشته است که با تولید انواع متفاوت محصولات هرزه نگاری کسب درآمد کلان کنند.سالانه مجلات، فیلم ها، تصاویر و حتی بازی های کامپیوتری بسیاری با مضامین متنوع و متفاوت به منظور تحریک و برانگیختن میل جنسی افراد ساخته و عرضه می شوند که متاسفانه بسیاری ازافراد نیز مصرف کننده آنها بوده و به تماشای انواع متفاوت آن می پردازند. صرف نظر از علت و چرایی تمایل افراد به تماشاگری این نوع از محصولات،

همیشه این پرسش مطرح است که آیا به راستی تماشای این گونه از فیلم ها و تصاویر پورنوگراف، خواه بطور شخصی و خواه به همراه همسر، برای افزایش تمایلات جنسی و شور وحرارت وابسته به آن کار درستی است یا خیر؟

و پرسش دیگر آن که، آیا می توان برای یادگرفتن رابطه جنسی به استفاده از این فیلم ها و محتواها استناد کرد؟

آیا دیدن فیلم پورنو با همسر اشکالی دارد

متاسفانه این روزها تماشای فیلم‌های پورنو یا مستهجن در بین برخی از زوج‌ها رایج شده است و آنها فکر می‌کنند که دیدن چنین فیلم‌هایی می‌تواند به بهتر شدن رابطه جنسی‌شان کمک بکند‌.

این در حالی است که دکتر حامد محمدی کنگرانی، روان‌پزشک، در گفتگو با «سلامانه» می‌گوید: «فیلم‌های مستهجن، فیلم‌های اغراق‌شده‌ای هستند. وجود اغراق جنسی در این فیلم‌ها هم کاملا توجیه مالی برای تولیدکنندگان آنها دارد. البته فیلم‌های پورنو، انواع متفاوتی دارند که این انواع مختلف، جنبه آموزشی ندارند و تماشای آنها کمکی به بهبود رابطه جنسی زوج‌ها نمی‌کند.»

چرا؟

«چون فیلم‌های مستهجن ، فیلم‌هایی طولانی‌مدت هستند و بحث صنعت و تجارت در مورد آنها مطرح است. به‌همین دلیل هم بازیگران چنین فیلم‌های از انواع روش‌های تاخیری در رابطه جنسی خود استفاده می‌‌کنند و نقش کارگردانی هم در روند تولید این فیلم‌ها، بسیار پررنگ است.»

این مشاور خانواده و ازدواج می‌افزاید:

«زمانی که زوج‌ها، یک فیلم مستهجن طولانی‌مدت را باهم نگاه می‌کنند، توقعات جنسی‌شان از یکدیگر بالا می‌رود. یعنی خانم‌ها با دیدن توانایی‌های بالای جنسی مرد بازیگر، توقع داشتن همان توانایی‌ها را از همسر خود دارند و آقایان هم با تماشای فعالیت‌های جنسی مختلف زن‌های بازیگر این فیلم‌ها، توقع دارند که همسرشان بتواند تمام آن حرکت‌ها را انجام دهد. در حالی‌که این توقعات در موارد بسیار زیادی، اصلا عملی وقابل اجرا نخواهد بود.»

عضو کمیته رسانه و روان‌درمانی انجمن روان‌پزشکان ایران تاکید می‌کند :که خیلی از افراد، ازدیدن چنین فیلم‌هایی که عریان‌گری را درحد اعلای خود به نمایش می‌گذارند ، بدشان می‌آید و منزجر می‌شوند. در این شرایطی که یکی از زوج‌ها از دیدن چنین فیلم‌هایی لذت می‌برد و دیگری زجر می‌کشد، تماشای آنها نه‌تنها کمکی به بهتر شدن رابطه جنسی نمی‌کند، بلکه تاثیر منفی هم بر رابطه زوجین می‌گذارد.

دکتر محمدی در به این نکته هم اشاره می‌کند: «بازیگران فیلم‌های مستهجن ، هنرپیشه‌های کاملا حرفه‌ای هستند که توانایی کامل بازی کردن در نقش خود را به‌خوبی دارند. ضمن اینکه آنها از امکانات بسیار زیادی که معمولا در دسترس زوج‌های عادی نیست هم استفاده می‌کنند. بنابراین، انجام بسیاری از صحنه‌های فیلم‌های مستهجن می‌تواند آسیب‌های جسمانی در پی داشته باشد.»

آیا دیدن فیلم پورنو با همسر اشکالی دارد

توقعات بالا نتیجه تماشای محصولات هرزه نگاری است

بالا بردن سطح توقع همسران از عملکرد جنسی همدیگر، یکی از مهمترین مشکلاتی است که تماشای فیلم های پورنوگراف برای زوج ها ایجاد می کند. استفاده مکرر از محصولات هرزه نگاری توسط همسران، گاه باعث می شود عطش تماشاگری چنان بر آنان مستولی شود که چشم چرانی بر این پدیده ها را بر هر رفتار بهنجار و طبیعی ترجیح دهند و گاه حتی در موارد افراطی مشاهده شده که افراد هرزه نگار نسبت به شریک جنسی شان، سرد و یا متوقع شده و متقاضی خواسته های نابجایی می شوند که ممکن است فرسنگ ها از حقیقت این عمل به دور باشد که این خود عاملی است که منجر به بروز کدورت و تنش فی مابین همسران می شود.

بسیاری از تماشاگران ناآگاه از حقیقت پنهان پشت صحنه این فیلم ها بی اطلاع هستند و به صرف مشاهده، به ایده آل گرایی و خیالپردازی جنسی می پردازند، چه بسا هر آنچه دیده دید دل هم هوس آن کرد!. این فیلم‌ها مرد را نسبت به همسرش کسل و بی‌تمایل می‌کند؛ مردی که مدام به تماشای اینگونه فیلم‌ها می‌پردازد، دائم در معرض گستره بسیار متنوعی از اندام‌های برهنه است که در نتیجه این تنوع، دیگر اندام همسرش نمی‌تواند برایش رضایت‌بخش باشد.

آیا دیدن فیلم پورنو با همسر اشکالی دارد

این فیلم‌ها معیاری از زیبایی را در ذهن بیننده به وجود می‌آورند که در واقعیت هیچ زنی نمی‌تواند به آن دست یابد. این امر منجر به نارضایتی و اشتباه مرد در مواجهه با واقعیت زندگی‌اش می‌شود. عمده‌ترین اثر سوء فیلم‌های مستهجن این است که باعث می‌شود تمام انرژی جنسی که مرد باید صرف همسرش کند، هرز می‌رود و هدر رفتن غریزه جنسی مرد به این معناست که رابطه زناشویی‌شان کسل‌کننده و بی‌تنوع خواهد شد.

اما واقعیت در روی دیگر این سکه است، بسیاری از بازیگران محصولات پورنوگراف، ابزارهای جنسی هستند که به دقت از لحاظ زیبایی ظاهری و توانایی بالای جسمانی انتخاب می شوند و یا کارگردانان این گونه از فیلم ها برای تحریک آمیز بودن بیشتر این افراد در فیلم هایشان، با توسل به بسیاری از تجهیزات تصویر سازی چون فتوشاپ و … چهره و اندام بازیگرانش را دست کاری کرده و بسیار ایده آلیستی بدون هیچ نقص و عیبی طراحی و به نمایش می گذارند که این نیز عاملی است برای سوء برداشت همسران از زیبایی اندام شریک جنسی شان.

از سوی دیگر، از آنجا که محصولات هرزه نگاری برای اهداف تجاری ساخته می شوند، جذابیت و هیجان القایی باید بیش از هر چیز مورد توجه گیرد، به همین دلیل بازیگران آن، دست به کارهایی می زنند که احتمالا در رابطه های معمول زناشویی اتفاق نمی افتد، چه بسا آنها برای انجام این کارها پول می گیرند و برای کسب درآمد بیشتر ممکن است تن به هرکاری بدهند و این چنین است که تماشای محصولات هرزه نگاری به طور کاملا ناخودآگاه این تصور را در فرد ایجاد می کند که برای مثال اندام همسرم باید شبیه فلان فرد باشد و یا اگر فلان بازیگر فیلم پورنو قادر به انجام هر کاری است باید همسر من هم بتواند از عهده انجام همان کارهایی که آن بازیگر خاص انجام می دهد، برآید.

آیا دیدن فیلم پورنو با همسر اشکالی دارد

تحقیقات متعددی تاثیرات این فیلم ها را روی افراد بررسی کرده است، برای مثال محققان در یک مطالعه متوجه شدند، مردان پس از مشاهده ۲۶ عکس و یک فیلم ویدئویی ۶ دقیقه ای از خانم های برهنه، میزان جذابیت همسرشان را کمتر ارزیابی کردند. همچنین تحقیقات نشان داده است فقط پس از ۵ ساعت تماشای فیلم های پورنو در طی شش هفته، میزان رضایت جنسی زنان و مردان کاهش می یابد و این افراد پس از شش هفته از ظاهر جسمانی، عواطف و عملکرد جنسی همسرشان ابراز نارضایتی می کنند.

آمارها و پژوهش های مختلف نشان داده است که پنجاه درصد طلاق ها به دلیل وجود مشکلات جنسی زوجین است که در این زمینه هرگز نمی توان از اثرات انتظارت و مشکلاتی که تماشای فیلم ها و تصاویر هرزه نگارانه(پورنو) بر رابطه جنسی همسران دارد، چشم پوشی کرد.
تخریب ذهنیت، عفت و عصمت از جمله آثار و تبعات منفی تماشای فیلم ها و تصاویر مستهجن بر زنان و مردان متاهل در خانواده است، چه بسا با تماشای فیلم های مبتذل و اعتیاد به هرزه نگاری، انتظارات جنسی تماشاگر بالا می رود و اگر همسر نیز، قادر به برآورده کردن آن انتظارات نباشد به طور حتم دلزدگی، دلسردی و سردمزاجی زناشویی اتفاق می افتد، اگر چه در این ماجرا مخدوش شدن حقوق عرفی و اخلاقی و شخصیتی یکی از زوجین قطعی است اما با این وجود تماشای تصاویر مبتذل و اعتیاد به هرزه نگاری نه تنها باعث می شود فرد نتواند به تعهد همسری خویش عمل کند بلکه راه بر طلاق عینی ،ذهنی و یا خیانت نیز فراهم می شود.

آیا دیدن فیلم پورنو با همسر اشکالی دارد

عدم آشنایی و فقدان اطلاعات کافی همسران از پیامدهای منفی و جبران ناپذیر تماشای تصاویر پورنوگراف، یکی از عمده ترین دلایل گرایش آنان برای استفاده از این محصولات است چرا که برخی از همسران تنها به گمان صمیمیت ، ایجاد تنوع و تحریک بیشتر متمایل به تماشای تصاویر مستهجن هستند،اما آیا به راستی تماشای تصاویر پورنوگراف، موجب صمیمیت زوجین می شود و یا اینکه به یک میزان موجب تحریک زن و مرد در رابطه جنسی می شود؟

کاهش شدید عشق

چنین افرادی از توان عاطفی کمتری برخوردارند و در روابط عاشقانه توفیق کمتری کسب می‌کنند.

تاثیرات فیزیولوژیک

سلامت جنسی انسان که تأثیر عمیقی در سلامت جسمی‌ و روانی او دارد، حاصل ارضاء معقولی است که در پی تحریک واقعی و نیاز حقیقی فیزیولوژی بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ این عدم تعادل، از عقلانیت انسان می‌کاهد و او را وادار به گناه می‌کند.

تضعیف انسانیت

جنبه جنسی بسیاری این افراد، عاری از ویژگی‌های انسانی می‌‌شود. آنها یک حالت «من غریبه» (جنبه تاریک) را توسعه می‌‌دهند که محور آن، شهوت جامعه ستیز و عاری از اکثر ارزش‌ها است.مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند

از بین رفتن عفت عمومی‌ و اجتماعی در درازمدت

کسانی که اینگونه فیلم ها را تماشا می کنند در برخورد با افراد دیگر در اجتماع نگاه جنسی دارند و شیطان همیشه برای گمراه کردن آنها امید دارد. زیرا آنها برای گمراهی و انحراف از مسیر الهی آمادگی لازم را دارند.

نقش بستن تصاویر جنسی در مغز

در این جا بهتر است که به تجربه دکتر روان شناس، «مک گاف» در دانشگاه کالیفرنیا بپردازیم. یافته‌های او (که بسیار ساده شده اند) نشان می‌‌دهند که خاطرات تجربه‌هایی که به هنگام تحریکات احساسی (مثل تحریک جنسی) رخ می‌‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز می‌‌نشینند و پاک کردن آنها دشوار است. این فرض می‌‌تواند تا حدودی اثر اعتیاد به هرزه‌نگاری و هرزه‌بینی را توصیف کند. خاطرات نیرومند تحریکات جنسی از تجربه‌های گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ می‌‌کنند و مرتباً به ذهن خطور می‌‌کنند و فرد را از لحاظ شهوانی تحریک می‌‌کنند. اگر او به هنگام این تخیلات، استمنا کند، باعث تقویت پیوند بین تحریک جنسی و اوج لذت جنسی می‌‌شود که همراه با منظره ویژه یا تکرار پی‌درپی آن صحنه در ذهن خواهد بود.

آیا دیدن فیلم پورنو با همسر اشکالی دارد

تأثیر بر رفتار جنسی

برخی از جامعه‌شناسان آلمانی ادعا می‌‌کنند که «عادت بیمارگونه‌ دیدن عکس‌ یا فیلم‌های پ*و*ر*ن*و (س/ک/س/ی)» بر رفتارها و برخوردهای جنسی «معتادان پورنو» تأثیر منفی دارد. تا ‌جایی که این بیماران، از انجام سکس عادی و عشق‌ورزی لذتی نمی‌‌برند. کاربرانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد خود به روانکاو مراجعه کرده‌اند، اعتراف می‌‌کنند که «دیدن پورنو، به بخش جدایی‌ناپذیر ارضای جنسی آنان تبدیل شده است» و آنان نمی‌‌توانند بر «وسوسه و نیاز» دیدن این تصاویر غلبه کنند.

انزوا و کاهش روابط اجتماعی

پژوهشگران آلمانی معتقدند که اعتیاد به دیدن فیلم ها و تصاویر پورنو‌، هم‌چنین سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌‌شود.

تحلیل توان عقل

هر قدر که اطلاعات موجود در ذهن، منظم‌تر و دارای عناوین کمتری باشد،‌ دسترسی عقل به آنها برای پردازش‌های جدید، مهیاتر خواهد بود. اما وجود داده‌های فراوان و متعدد که فضای ذهن را بی جهت پر کرده باشند و با تکرار درگیری ذهنی و رفتار بیرونی، تقویت شده باشند، باعث می‌شود توان عقل را به مقدار چشمگیری کاهش دهند، چه رسد جایی که این داده‌ها، دارای تاثیر بر هورمونهای مختلف نیز باشد که تأثیرات ارگانیک را نیز درپی داشته باشد.

سقوط شخصیت زن و مرد و تبدیل شدن به وسیله‌ای برای اشباع هوس‌های سرکش

با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیت او به شخصیتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچکترین ارتباطی (حتی توهمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی تنها ارضاء غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفا بر ارضاء همین بعد وجودی خویش است.

محصولات هرزه نگاری، زن و مرد را به یک اندازه تحریک نمی‌کند

صنعت تولید محصولات هرزه نگاری و پورنوگراف برای تحریک و لذت مردان به وجود آمده است و حتی جالب است بدانید وقتی سازندگان این گونه فیلم ها متوجه درآمد بالای این صنعت شدند، تصمیم گرفتند برای خانم ها هم فیلم هایی بسازند هر چند که این فیلم ها آنقدر که باید و شاید، مورد استقبال قرار نگرفت، چه بسا متفاوت بودن طبیعت و ماهیت زنان و مردان از جمله دلایل این امر است.

تحقیقات نشان داده است مردان از مشاهده هر گونه تصاویر تحریک کننده احساس رضایت و لذت می کنند، این در حالی است که خانم ها از دیدن صحنه هایی که در آنها از عاطفه هیچ خبری نیست و صرفا به رابطه جنسی می پردازند،نه تنها احساس خشنودی نمی کنند بلکه احساس انزجار و تنفر می کنند و گاه حتی احساس شرم کرده و از این که در نزد مردان به عنوان یک ابزار جنسی قلمداد می شوند، رنجیده خاطر می گردند که در موارد افراطی ممکن است با جبهه گیری علیه مردان در جهت دفاع از حقوق خود برآیند .

زنان بنابر فطرت شان، در خیال پردازی هایشان نیز بیش از آن که به شرکت در رابطه جنسی فکر کنند معمولا به مقدمات آن می اندیشند و از رویدادهایی مانند عاشق شدن، ابراز عشق و صمیمیت و یا وقت گذراندن با همسرشان بیش از رابطه جنسی با آنان احساس لذت و خوشایندی می کنند و از آنجایی که زنان و مردان به یک اندازه تحت تاثیر فیلم های پورنوگراف قرار نمی گیرند، به همین دلیل ممکن است تماشای این فیلم ها باعث شود زن به اندازه همسرش برای برقراری رابطه جنسی ابراز آمادگی و تمایل نکند و این ناهماهنگی بین همسران موجب اختلاف و مشاجره شود. تحقیقات نیز موید این امر بوده و نشان می دهد که 21 درصد زنانی که مورد سوء استفاده جنسی از جانب همسرانشان قرار می گیرند، آن را نتیجه مستقیم استفاده همسرشان از محصولات هرزه نگاری می دانند.
آیا دیدن فیلم پورنو با همسر اشکالی دارد

محصولات هرزه نگاری دشمن صمیمیت است

متخصصان سلامت جنسی با توجه به تجارب بالینی خود متوجه این مطلب شده اند که تماشای فیلم ها و تصاویر پورنو در مردان با بی تفاوتی نسبت به زنان، شک کردن درباره ارزش های ازدواج ، کاهش تمایل به بچه دارشدن و بی ارزش تلقی کردن تک همسری همراه است. از سوی دیگر تحقیقات نشان داده است تماشای فیلم های پورنوگراف، هم در زنان و هم در مردان باعث می شود افراد برای رابطه جنسی بدون عاطفه اهمیت و ارزش بیشتری قائل شوند، به دیگر سخن، مشاهده محصولات هرزه نگاری باعث می شود رابطه جنسی به جای تعاملی معنادار و محبت آمیز با همسر به یک رفتار مکانیکی، بی معنا و عاری از محبت تبدیل شود.

همچنین تحقیقات نشان داده است که هم از نظر مردان و هم از نظر زنان، تماشای تصاویر و فیلم های پورنوگراف، به عنوان نوعی خیانت به رابطه قلمداد می شود که انحصاری بودن رابطه را به کل از بین می برد، به همین دلیل، محصولات هرزه نگاری برای همه همسران به خصوص برای زوج هایی که درباره روابط جنسی با یکدیگر مشکل دارند و یا نمی توانند نسبت به یکدیگر اعتماد کنند، بسیار مخرب و ویرانگر خواهد بود. متخصصان جنسی بر این باورند که استفاده از پورنوگرافی، باعث ایجاد ترس از صمیمت در مردان می شود چرا که مردان برای تمایل به رابطه جنسی بیش از تمایل به برقراری روابط صمیمی و واقعی اهمیت قائل می شوند.

و به همین دلیل نیز توانایی شان را برای برقراری صمیمیت عاطفی به شدت از دست می دهند و این در حالی است که زنان دقیقا عکس مردان فکر می کنند اما به موجب تماشای این گونه از محصولات، ممکن است علیرغم میل باطنی شان، برخلاف فطرتشان عمل کنند و به مانند مردان صرفا در جهت تامین نیازهای جنسی شان برآیند و یا از این ور بام افتاده و از این که صرفا یک ابراز جنسی هستند احساس تنفر از جنیست شان کرده و با نادیده گرفتن این میل و بی توجهی به آن، سعی کنند عزت نفس آسیب دیده شان را التیام بخشند اگر چه در نهایت، باز متضررخواهند بود.

عوارض و پیامدهای منفی نگاه کردن به فیلم های پورنو در زوجین

آسیب جسمی‌

علم پزشکی هنوز تا مرز شناخت بسیاری از بیماری‌ها فاصله ای طولانی دارد و چه بسا اموری که در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفید از آنها استفاده کنیم، در آینده ای نزدیک ضرر آنها از نظر پزشکی ثابت شود. بنابراین اگرچه تاکنون برای هرزه‌بینی، اثر جسمانی مستقیم تشخیص داده نشده است (و احتمال این وجود دارد که با پیشرفت علم مشخص گردد) ولی قطعا اثر غیرمستقیم دارد. یعنی نگاه به عکس و فیلم‌های مبتذل غالبا موجب تحریک سیستم عصبی خودکار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) و تحریک شهوت می‌گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزایش پیدا می‌کند؛ ترشح برخی از هورمون‌ها در خون بالا رفته و تعادل هورمونی و روانی شخص برای دقایقی و گاه ساعت ها و گاه روزها به مخاطره می‌افتد. اگر این رفتار به مدت طولانی ادامه یابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.

پرخاشگری

هرزه‌بینی نه تنها بر ذهن فرد تاثیر مخرب می‌گذارد بلکه افراد را تشویق می‌کند تا از نظر جنسی بیشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند.با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیت او به شخصیتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچکترین ارتباطی (حتی توهمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی تنها ارضاء غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفا بر ارضاء همین بعد وجودی خویش است

مقایسه

به دنبال مشاهده این‏گونه فیلم‏ها، افراد مجرد در آینده به مقایسه آنچه در فیلم دیده‏اند و آنچه از همسر خود سراغ دارند می‌‏پردازند و در نتیجه نقایص و کمبودها و ضعفهای احتمالی خود و همسر خویش در ذهن فرد برجسته شده و چه بسا باعث کاهش تمایل و علاقه به همسر انتخاب شده خود می‌‏شود و به تدریج کانون خانواده را دچار اختلال و فروپاشی می‌‏کند.

سستی ایمان

این گناه، پیوند انسان با خدا را سست و در صورت استمرار، این پیوند را قطع و ایمان او را زایل می‌‌گرداند؛ غریزه جنسی انسان را به طور افراطی تحریک کرده؛ او را از فعالیت‌های مثبت انسانی بازداشته؛ به سمت ارتکاب فحشا و منکرات سوق می‌دهد. بدین وسیله انسانیت انسان که سرمایه وجودی انسان است را از او سلب می‌کند.

محروم شدن از شیرینی و لذت انس با خدا

هشیار بودن این تصاویر در ذهن و مرور دائمی و ناخودآگاه آن، حضور قلب را در عبادات به خطر می‌اندازد و تکرار نافرمانی خدا، بهره رابطه با او را از لذت می‌اندازد.

مردن دل‌ها و افسردگی

همانگونه که روایات نیز بر این امر تصریح دارند، ولنگاری جنسی و ارتباطی، باعث بروز قساوت قلب می‌شود و مرگ معنوی و روانی قلب را درپی دارد.

تاثیرات منفی در زندگی زناشویی

مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند.

عوارض و پیامدهای منفی نگاه کردن به فیلم های پورنو در زوجین

چه باید کرد؟

با توجه به موارد مطرح شده ،به جرات می توان اذعان نمود که تماشای محصولات هرزه نگاری نه تنها باعث افزایش صمیمیت و شور و اشتیاق بیشتر جنسی بین همسران نمی شود بلکه به شیوه های متفاوت باعث تخریب رابطه عاطفی بین همسران نیز می شود. اما حال این سوال پیش می آید که برای بهتر کردن و ایجاد تنوع در رابطه جنسی همسران چه باید کرد؟

مطالعه کنید

کتابها و مجلات مفید بسیاری در بازار موجود است که به زبانی روان، اصول ابتدایی برقراری رابطه جنسی لذت بخش و پایدار را آموزش می دهند. این نوشته های علمی به شما کمک می کنند به راحتی و با توجه به اصولی موجه و مورد تائید چگونگی و کیفیت روابط جنسی تان را بهبود ببخشید.

با همسرتان صحبت کنید

هیچ کس و هیچ چیزی نمی تواند به اندازه شما و همسرتان برای ارتقاء زندگی جنسی تان کمک رسان باشد. تعارف با خود را کنار بگذارید و در گفتگویی صمیمانه از همسرتان بخواهید نظرش را در مورد رابطه جنسی تان بیان کند و از روشهایی که باعث افزایش لذت بیشتر در او می شود، با شما سخن بگوید. شما نیز برای او توضیح دهید که چه چیز را بیشتر دوست دارید و متمایلید چه تغییری در رابطه جنسی تان ایجاد شود و انجام چه کاری را تجربه جدیدی از زندگی جنسی تان قلمداد می کنید.

عوارض و پیامدهای منفی نگاه کردن به فیلم های پورنو در زوجین

در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید

شرکت در کلاس های آموزش جنسی برای جوانان در شرف ازدواج و یا غنی سازی روابط زناشویی برای زنان و مردان متاهل، شیوه ای مناسب است که از طریق شرکت در آن کلاس ها می توانید بدون آسیب به صمیمیت رابطه تان، اطلاعات آموزشی سالم و مناسبی را دریافت کنید که نه تنها موجب ارتقاء سلامت روابط جنسی تان می شود بلکه شما را با شیوه های مساعدی از روابط جنسی آشنا می سازد که از آن طریق می توانید رابطه جنسی تان را از یکنواختی خارج کرده و به گونه ای کاملا متفاوت و متنوع،روابط جنسی جدیدی را تجربه نمائید.

با یک مشاور متخصص مشورت کنید

در صورتی که از هیچ یک از روش های فوق نتیجه نگرفتید، پیشنهاد می کنیم شرم و حیای افراطی را کنار بگذارید و فارغ از تصورات کلیشه ای، به سراغ متخصصانی بروید که در حوزه مسائل جنسی فعالند، چه بسا آنها می توانند علت مشکلات جنسی و یا عملکردی شما و همسرتان را شناسایی کرده و به طریقی کاملا تخصصی و علمی در جهت رفع آن برآیند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا