دسته‌بندی نشده

جمله 22 بهمن از ایام الله است، از کیست ؟

22 بهمن ایام الله است از کیست ؟

امام امت قدس سره از 22 بهمن همچون 15 خرداد، 17 شهریور، 12 فروردین و … به عنوان «ایام الله » یاد کردند.

و درباره ایام الله فرمودند: «بر ملت شریف ماست که این ایام الله را – که هدیه هایی از عالم غیب ربوبی است – با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهداری کنند»

ممکن است که منظور از ایام الله ایامی باشد که نعمت های خدای متعال آشکار است; مثل روز خروج نوح و اصحابش از کشتی با سلام و سلامتی و برکت های الهی یا روز نجات دادن ابراهیم از آتش یا غیر این ها … از حوادث و ایامی که جز به خدا نمی توان به دیگری نسبت داد، این ها روزهای خاص خدائی (ایام الله) است …»

پس ایام الله روزهای بزرگ و تاریخی و سرنوشت سازی است که در تاریخ یک ملت یا در سرنوشت یک نسل یا کلا در سرگذشت «انسان » پیش می آید.گاهی به صورت نعمتی بزرگ و گاهی به صورت عذابی عظیم و دردناک که حتی منجر به زوال یک ملت گشته و نام «عذاب استیصال » به خود می گیرد.

جمله یوم الله از کیست ؟

جملات قصار امام خمینی در باب ایام الله دهه فجر و 22 بهمن

پانزده خرداد مبدا نهضت اسلامى ایران است. واقعه پانزده خرداد ننگ بزرگى براى هیات حاکمه به بار آورد. این واقعه ‏فراموش شدنى نیست. باید پانزده خرداد و نوزده دى جاوید و زنده نگه داشته شود تا جلادى‏ شاه از خاطره‏ ها نرود، و نسلهاى آتیه جرایم شاهان سفاک را بدانند.

من روز پانزدهم خرداد را براى همیشه عزاى عمومى اعلام مى‏ کنم. قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستمشاهى را درهم شکست و افسانه ‏ها و افسونها را باطل کرد. اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه، در عاشوراى پانزده خرداد رقم خورد. ملت عظیم ایران لازم است‏ شکر نعمتهاى غیرمتناهى الهى را، در سالروز پانزده خرداد به جان و دل بجا آورد.

در حقیقت دستاورد نهضت ١٥ خرداد ٤٢، پیروى ٢٢ بهمن ٥٧ بود. هفده شهریور از ایام الله است. سالروز هفدهم شهریور که گزارشگر جنایات شاهنشاهى ضدانسانى و اسلامى است، واز ایام الله و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگى ملت در مقابل ستمگران وجنایتکاران است، در خاطره ملت مبارز ایران زنده است، و زنده خواهد بود.

حتماً بخوانید:

۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ چه روزی است ؟

۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ چه روزی است ؟

دههٔ فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن آیت الله سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال…

خاطره تلخ ١٧ شهریور٥٧ و خاطره تلخ روزهاى بزرگى که بر امت گذشت، میوه شیرین سرنگونى کاخهاى استبداد و استکبار، و جایگزینى پرچم جمهورى عدل اسلامى را به بار آورد. ١٧ شهریور ٥٧ از ایام ‏الله است، که ملت ‏شریف ایران یاد آن را زنده نگه مى‏ دارد. من به نیابت‏ حضرت ولى عصر، امام زمان‏ع به همه مسلمانان جهان، مصیبت‏ چهارم شوال سال ٩٨ق. هفده شهریور را، خاصه به خانواده‏ هاى داغدار تسلیت‏ مى‏ گویم و در عین حال تبریک.

خدا شاهد است مصطفاى من تنها آن نبود که سالش نزدیک است، بلکه همه به‏ خاک و خون کشیده ‏هاى حادثه شوال، مصطفاى من بوده‏ اند. روز سیزده آبان، روز هجوم وحشیانه رژیم منحوس به دانشگاه و کشتار دسته ‏جمعى دانشجویان عزیز ماست. ملتى که پانزده خرداد روز خون و هفده شهریور روز نوید پیروزى خون،جمعه سیاه ‏روزى رژیم را با افتخار و پیروزى پشت ‏سر گذاشته است، از این‏ محاصرات اقتصادى و نظامى باک ندارد.

آنان باک دارند که اقتصاد را زیر بنا، و شکم‏ را قبله‏ گاه، در دنیا و مقصد و مقصود مى‏ دانند. درود بر عاشورا، دورد بر پانزده خرداد و ٢٢بهمن ، درود بر ایام الله و بر ملت‏ شریف ارزشمند ایران. درود بر بیست و دوم بهمن، یوم الله، و بر آفرینندگان آن. بیست و دوم بهمن باید سرمشق ما باشد در طول زندگى و براى نسلهاى آینده، که همه آنها ٢٢بهمن را که روز غلبه ایمان بر کفر و الله بر طاغوت و اسلام برکفر بود، باید حفظ کنند و بزرگ بشمارند.

جمله یوم الله از کیست

ایام الله در روایات

در روایات متعددی، به روز مرگ، قیامت و روز قیام حضرت مهدی – عجل الله تعالی فرجه – ایام الله اطلاق شده است.

از امام باقر علیه السلام چنین نقل شده است که فرمود:

«ایام الله، یوم یقوم القائم علیه السلام، و یوم الکرة، و یوم القیامة;

ایام الله روز قیام حضرت مهدی موعود علیه السلام، روز رجعت و روز قیامت است.»

در تفسیر علی بن ابراهیم نیز روایتی بدین مضمون نقل شده، ولی به جای کلمه «الکرة » «یوم الموت » آمده است.

ابن ابی الحدید می نویسد: «ایام الله، هم ایام «انعام » است و هم ایام «انتقام » تا بدین وسیله «رغبت » و «ترس » ایجاد شود» .

22 بهمن نیز یکی از روزهایی است که خداوند متعال نعمت بزرگ پیروزی را به ملت به پاخاسته ایران اسلامی عطا فرمود و به فرموده امام امت از ایام الله گردید.

ملتی که سال های سال زیر چکمه های حکام جور و دژخیمان خودفروخته، آخرین نفس های حیات خود را می کشید، خداوند متعال با برانگیختن رهبری فرزانه و بی نظیر روح تازه ای در آن ها دمید و با حرکتی یک پارچه و پرخروش، با سلاح ایمان و رهبریت روح خدا در مقابل طاغوتیان تا دندان مسلح ایستادند و لطف بزرگ الهی و نعمت پیروزی را نصیب خود گردانیدند.

جمله ی ناب ایام الله است از حضرت آیت الله خمینی میباشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا