دسته‌بندی نشده

بیماری هایی که سلامتی آرایشگران را تهدید می کند

سلامت آرایشگران

بیماری هایی که در کمین آرایشگران هستند

می توانید کار خود را آسان کنید. لبخند می زنید و برازنده و مهمان نواز رفتار می کنید، و به مشتریان خود این احساس را می دهید که آنها مرکز جهان هستند. اما کار شما راحت نیست.

این یک مسیر حرفه ای دشوار است و در حقیقت با روبه رو شدن مسائل دردناک و سموم، بدن و ذهن شما در معرض خطر هستند.

کریستینا ولزین که صاحب سالن زیبایی وابی سابی واقع در سانفرانسیسکو است، این موضوع را محور فعالیت خود قرار داده است.

او می گوید: «مراقبت از سلامت سایر افراد و نادیده گرفتن سلامتی روزمره خودتان، یک پرچم قرمز بزرگ محسوب می شود». «عدم سلامت روحی، ذهنی، احساسی و جسمی بر کار و روابط شما با مشتری تاثیر خواهد گذاشت».

جلوگیری از بیماری هایی که در کمین آرایشگران هستند.

پاها عضو آسیب پذیر آرایشگران

بر روی چه جنس کف مکانی کار می کنید؟ کف بتنی شیک اما چالش برانگیز است؛ کف بتنی باداوم اما سخت است. هر کفی که حالت ارتجاعی داشته باشد مانند چوب بر روی یک پایه بتنی برای قرارگیری بدن بر روی آن راحت است.

در هر صورت، انتخاب پوشش کف می تواند شما را از درد و دردسر زیاد حفظ کند. کریستینا می گوید: «کفپوش بسیار مهم است». او کفپوش بتنی خود را با روکش هایی از حصیر نرم کرده است. این کار پشتیبانی بیشتری برای پاها و باسن شما فراهم می کند».

ایستادن های مکرر روی عروق پا تاثیر می گذارد و باعث بروز واریس می شود. در آرایشگرانی که به دلیل مشغله کاری مرتب سرپا هستند، خونی که باید از پا به قلب منتقل شود، در پا می ماند و باعث اتساع وریدهای پا می شود.

اتساع وریدهای پا عامل بروز واریس است؛ بنابراین لازم است آرایشگران سعی کنند بیشتر کارها را در وضعیت نشسته و مناسب انجام دهند.

ایستادن طولانی مدت به خصوص در یک وضعیت باعث می شود گردن برای طولانی مدت در یک حالت قرار بگیرد و به مرور عامل ابتلای فرد به آرتروز گردن، گردن درد و سردردهای مزمن می شود

مواد شیمایی و آلرژی

اینکه این خانم سال ها آرایشگری می کرده و به مواد شیمیایی آلرژی نشان نداده، دلیل نمی شود که هیچ وقت دچار حساسیت نشود. استفاده از مواد آرایشی، بی رنگ کننده ها و انواع رنگ ها، پاک کننده ها و شوینده ها می تواند در اثر مصرف مداوم در او ایجاد آلرژی و حساسیت کند.

مواد و ترکیب های آرایشی، به خصوص مواد مربوط به رنگ و بی رنگ کننده ها بو دارند، ممکن است مواد متصاعد شده از آنها از طریق استنشاق وارد بدن شود و در همان ناحیه که قبلا روی پوست حساسیت نشان داده بود، ایجاد علایم آلرژیک کند، به همین دلیل استفاده از ماسک را به آرایشگران توصیه می کنیم.

به خطر افتادن سلامت بازوها و دست های آرایشگران

سندروم تونل کارپال (CTS) به علت فشرده سازی عصب میانی در کمر در نتیجه بی حسی، سوزش، ضعف یا ناتوانی انگشتان و دست به وجود می آید.

زنان سه برابر بیشتر از مردان از سندروم تونل کارپال رنج می برند. برای برخی از زنان، این علائم در دوران بارداری و یائسگی عود می کنند.

افزایش سن نیز یک عامل خطر محسوب می شود. سندروم تونل کارپال و صدمات حرکتی مکرر همچنین می توانند باعث درد و مشکلات جدی در تمام طول بازوها، شانه ها و گردن شوند.

جهت درمان سندروم تونل کارپال، پزشک ممکن است با تجویز داروهای ضد التهابی مانند:

آسپیرین یا ایبوپروفن شروع کند. برای تسکین فشار روی عصب و کاهش تورم، ممکن است از قرص های دیورتیک، تزریق لیدوکائین و پردنیزون استفاده شود.

برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل های ویتامین B6 نیز ممکن است علائم را تسکین دهد. یک فیزیوتراپی ممکن است برای آموزش تمرینات هدفمند انجام شود.

در بین روشهای درمانی جایگزین، یوگا به تنهایی نشان داده که علائم درد دست و بازو را در آرایشگران را کاهش می دهد.

«طب سوزنی و مراقبت کایروپراکتیک برای برخی از بیماران مفید بوده است، اما اثربخشی آنها هنوز اثبات نشده است».

موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی بیان می کند: «یوگا یک اسنثناء است، که نشان داده باعث کاهش درد و بهبود توانایی در بیماران مبتلا به سندروم تونل کارپال می شود».

پوشیدن یک کمربند طبی می تواند کمر را تثبیت کرده و درد و فشار بر روی عصب میانی را کاهش دهد، به ویژه اگر مستعد خواب رفتن است، اما باعث کشیدگی یا درد تاندون های دست می شود.

ممکن است بتوانید مدتی آتل ببندید و به تدریج دست و مچ دست خود را برای سلامت و قدرت تمرین دهید. بیماری مزمنی که بیش از شش ماه طول بکشد، احتمالا نیاز به جراحی دارد.

معمولاً درد بلافاصله تسکین می یابد، اگرچه بهبودی کامل می تواند ماه ها طول بکشد و برای بازگرداندن قدرت و دامنه حرکتی به فیزیوتراپی نیاز است. کریستینا می گوید:

«نوع ابزار، وزن آنها و موقعیت قرارگیری دست و بازو بسیار بسیار مهم هستند». یک توصیه: «برای حفظ تعادل در بدن، با هر دو دست چپ و راست خود تمرین کنید».

بیماری ریه و پوست در آرایشگران

در کشور امریکا، 156 ماده شیمایی مورد استفاده در محصولات زیبایی وجود دارد که استفاده از آنها در استرالیا و اروپا 100 درصد قانونی است.

هر روز، آرایشگرها در معرض مواد شیمایی در رنگ موها، درمان با کراتین و فر کردن مو و … قرار می گیرند.

قرار گرفتن در معرض مقدار اندک آنها ممکن است بی خطر باشد، اما خطرات سلامتی را می توان مستقیما به اثرات ترکیبات موجود در مواد شیمایی نسبت داد.

دائما سر و کار داشتن با مواد شیمایی در حین فرآیند شامپو زدن- که چون در طول این فرآیند به مدت طولانی دست خیس یا مرطوب می ماند، «کار مرطوب» نامیده می شود- می تواند موانع محافظتی موجود در پوست را کاهش داده و باعث جذب مواد شیمایی بیشتر شود.

همانطور که جین متیز آرایشگر Bay Area و بنیان گذار سالن زبیایی ادو به خاطر می آورد، «ما هنوز از رنگ آمونیاک و محصولاتی که موها را به هم می چسباند (تافت) استفاده می کردیم، و همانطور که در حال شستن و خشک کردن این موها بودم، بخار آن باعث بدترین حالت آسم و سردرد میگرنی من می شد، مانند چیزی که تاکنون تجربه کرده ام. استخوانم صدمه دیده و دهانم طعم فلز می داد. در نهایت، من یک کیا درمانگر پیدا کردم که خون من را آزمایش کرد و دریافت که پر از آلدئید شده است».

ممکن است امروز احساس خوبی داشته باشید، اما فردا چه می کنید؟ خطرات سلامتی همیشه قابل مشاهده نیستند و می توانند شدید باشند:

  1. مطالعات نشان داده اند که میزان ناباروری و سقط جنین در زنان آرایشگر بیشتر از زنان با هر شغل دیگری است.
  2. یک مطالعه سوئدی با بررسی بیش از یک میلیون زن نتیجه گرفت که مشاغل دارویی و آرایشی و بهداشتی بالاترین میزان خطر ناشی از سرطان پستان را بین شغل ها دارند. ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا به این نتیجه رسیده است که متخصصان زیبایی وقتی بیش از 5 سال با رنگ مو کار می کردند، خطر ابتلا به سرطان پستان در آنها افزایش پیدا کرده است.
  3. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی با بیماری دستگاه تنفس فوقانی، آسم در اثر شغل، و در برخی مطالعات، سرطان ریه در ارتباط بوده است. عوارض تنفسی و نفس کشیدن به آمونیاک موجود در رنگ مو و فرمالدئید موجود در بسیاری از درمان های محبوب کراتین نسبت داده می شود. ارتباطی بین بیماری دستگاه تنفس فوقانی، آسم در اثر شغل، و در برخی موارد سرطان ریه با قرار گرفتن در معرض این مواد وجود داشته است.
  4. در فرانسه، مطالعه ای دریافت که حتی اگر آرایشگران یک درصد کل نیروی کار را به خود اختصاص دهند، 20 درصد از زنان مبتلا به آسم ناشی از کار در آرایشگاه هستند.
  5. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی با وخیم تر شدن علائم اضطراب و افسردگی و خطر بیشتر برای زوال عقل مرتبط است. آرایشگران سالن زیبایی بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری آلزایمر، زوال عقل زودرس و بیماری نورون حرکتی هستند.
  6. 70 درصد از متخصصان زیبایی در زندگی خود از درماتیت تماسی رنج می برند (به دلیل قرار گرفتن در معرض مکرر مواد شیمیایی تحریک کننده، سفید کننده، پوشیدن دستکش طولانی مدت و شامپوها و نرم کننده هایی که pH متعادل ندارند).
  7. حداکثر 50 درصد آرایشگران سه سال پس از شروع کار به درماتیت تماسی دچار می شوند که ناشی از آسیب شیمیایی یا واکنش حساسیت زا با تأخیر است.

بیشتر بخوانید :

چگونه آرایشگر حرفه ای شویم ؟

۲۰ راه سریع برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه

آرایشگاه ها دارای درخشش پر زرق و برقی در نگاه عموم هستند، اما آرایشگرهایی که دنیا را زیبا می سازند، با حقیقت زشت خطر همیشگی مواجه می شوند؛ از نظر عاطفی، مالی و جسمی.

در حقیقت، یکی از هر پنج نفر از موضوعات بهداشتی درمانی که به طور مستقیم با شغل آنها در ارتباط است، رنج می برند. و به مشتریان سالن که این مطلب را می خوانند:

هنگام تعجب برای پرداخت دو برابر برای کوتاه کردن مو و رنگ کردن مو، دوباره فکر کنید و هزینه های گزاف زیبایی را دوباره در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا