دسته‌بندی نشده

آموزش ساخت گیفت عید نوروز در طرح های مختلف

گیفت سفره هفت سین

آموزش گیفت عید نوروز موضوع مورد بحث ماست. بعضی از افراد دوست دارند به اطرافیان خود یک یادگاری از مراسمات و مناسبت‌های مختلف هدیه بدهند، به این یادگاری و یادبود‌ها اصطلاحا گیفت گفته می‌شود.

اکنون که عید نوروز نزدیک است شما هم می‌توانید با روش‌های ساده و کم هزینه برای دوستان و آشنایان خود گیفت عید نوروز تهیه کنید.

گیفت عید نوروز می تواند هم حکم یادگاری از عید دیدنی خانه شما در سال جاری را داشته باشد و هم یک عیدی کوچک و جمع و جور برای بچه ها و بزگتر ها و هم می تواند تنها یک وسیله شیک و ساده برای تزیین پول عیدی باشد.

به هر حال گیفت یک هدیه کوچک است که برای شگون و یادبود یک اتفاق خوب در مهمانی ها و جشن های بخصوص به مهمان ها پیشکش می شود، با این تعریف حتی تخم مرغ رنگی های قدیم که بزگترها با رنگ های طبیعی رنگ می کردند و به بچه ها هدیه می دادند هم یک جور گیفت عید نوروز محسوب می شده است.

گیفت عید نوروز 99

آموزش ساخت گیفت عید نوروز

1. درست کردن نماد مبارک برای گیفت عید نوروز با توپ پلاستیکی

مبارک یک مرد سیاه چهره قرمز پوش است که نوید بهار می‌دهد. برای درست کردن گیفت مبارک از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید.

یک توپ پلاستیکی تهیه کنید و آن را با رنگ سیاه، رنگ کنید. بعد با استفاده از کاغذ یا مقوای قرمز یک کلاه مخروطی درست کنید و روی توپ بچسبانید. برای صورت مبارک می‌توانید از مهره و چشم‌های آماده استفاده کنید و یا اینکه با ماژیک روی آن نقاشی کنید.

در نهایت یک سیخ چوبی را در قسمت پایین سر مبارک فرو کرده و آن را با چسب محکم کنید.

آموزش گیفت عید نوروز

2. درست کردن گیفت مبارک با مقوا برای عید نوروز

طبق تصویر زیر الگوی مبارک را روی مقوای قرمز و مشکی بکشید. سپس سر مشکی را به بدنه بچسبانید و پشت آن نیز یک سیخ چوبی بچسبانید.

گیفت عید نوروز برای پول

3. آموزش ساخت ماهی با نمد برای گیفت سال نو

برای درست کردن گیفت ماهی ایده‌های زیبای زیادی وجود دارد. گیفت ماهی را می‌توانید همراه با تنگ آن و یا به تنهایی درست کنید.

در این مدل برای درست کردن گیفت ماهی از نمد استفاده شده است. به سادگی می‌توانید برای هر ماهی دو الگو روی نمد بکشید و جدا کنید. دور تا دور آن را مدل دوخت دندان موشی روی نمد دوخته و با پشم شیشه پر نمایید. در انتها یک دایره کوچک به عنوان چشم روی سر ماهی بچسبانید.

آموزش ساخت گیف برای کودکان

4. آموزش درست کردن گیفت ماهی و تنگ برای عید نوروز

برای درست کردن گیفت ماهی و تنگ ابتدا الگوی یک تنگ ماهی را روی نمد و یا مقوای سفید کشیده و ببرید. سپس روی نمد آبی روشن یک بار دیگر الگوی تنگ را طوری بکشید که قسمت بالای آن دالبر‌های بزرگ به عنوان موج آب بوده و در ادامه فقط قسمت گردی تنگ باشد. بعد با نمد قرمز یک ماهی در آورید.

سپس نمد آبی را روی نمد سفید که تنگ ماهی بود بچسبانید و روی آن‌ها ماهی را قرار دهید. در انتها می‌توانید با تزئینات مختلف روی تنگ را تزئین کنید و پشت آن یک سیخ چوبی بچسبانید.

گیفت عید نوروز برای کودکان

5. گیفت موش نمدی برای عید نوروز 99

ابتدا الگوی موش نمدی را که شامل همه قسمت های بدن موش هست را بکشید. الگو را روی نمدی که انتخاب کرده اید گذاشته و طبق الگو آن را قیچی کنید، قسمت بینی موش را روی صورت موش بزارید و شروع به دوختن نمایید.

برای انجام عمل دوخت بخش های درونی گوش های موش از دوخت بخیه استفاده نمایید. سپس چشم ها با دقت دوخت بزنید

آموزش گیفت موش

بعد بخش شکم موشتان را با استفاده از دوخت دندان موشی بدوزید.

نکته: می توانید بر روی قسمتی که مربوط به کلاه موش است یک تکه نمد کوچک به رنگ سفید انتخاب کرده و بر روی کلاه بدوزید.

مرحله بعد ساخت گیفت عید نوروز دوخت سبیل های موش است که باید نخ را دو لا کرده و آن را از سمت رو به طرف پشت ببرید و سپس با کمی فاصله آن را بالا برده و در آخر نخ اضافی را قیچی بزنید.

در مرحله بعدی بخشی از کلاه موش را که با استفاده از نمد سفید دوخت زده بودید در قسمت مناسبی از سر موش قرار داده و سپس شروع به دوختن آن کنید. سپس صورت موش را به شکل برعکس گرفته و گوش های آن را در سر جایش با دقت قرار دهید.

بخش دیگر صورت موش را هم بر روی گوش ها بگذارید و در ادامه با استفاده ار دوخت دندان موشی صورت موش را دوخت بزنید.

نکته مهم: دقت نمایید که بخشی که مربوط به گردن موش است را باز نگه داشته و ندوزید.

داخل شکم موش را با استفاده از پشم شیشه یا پنبه پر کنید و آن را در کنار گردن موش بگذارید و به وصل کنید.

در این مرحله ابتدا موش را برگردانید و بخش دیگر کلاه را به جایی که دوخت زده شده به موش وصل نمایید و سپس داخل آن را با پشم شیشه یا پنبه پر کنید و دم آن را نیز وصل کنید و آن را به طور کامل بدوزید به نحوی که الیاف بیرون نریزند و در اخر نیز با روبان و پوم و پولک و ..‌‌ تزیین کنید.

الگوی موش نمدی

6. آموزش ساخت گیفت عید نوروز به شکل گل سر

می توانید با استفاده از نمد طرح هایی که دوست دارید را درست کنید. سپس یک تکه پارچه را به صورت بادبزنی جمع کنید و طرحی که با نمد ساخته بودید به وسط پارچه به شکل پاپیون بچسبانید.

در آخر یک عدد گیره سر پشت پاپیون بچسبانید و این گیفت زیبا را به دختر بچه های فامیل هدیه دهید.

گیفت عید نوروز 99

آموزش تزئین سنجد برای هفت سین به روشی آسان

جدیدترین مدل های کیک با طرح سفره هفت سین

با بهترین مدل های تزیین آجیل عید نوروز برای عروس آشنا شوید

جدیدترین روش های تزیین تخم مرغ سفره هفت سین آسان در منزل

۳۰ مدل موش خمیری برای تزیین سفره هفت سین

6 آموزش تزئین تنگ ماهی بسیار آسان در منزل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا