دسته‌بندی نشده

آشنایی با کاربردهای درمانی کپسول لیورفید 

معرفی کپسول لیورفید نیو بهار پایا

کپسول لیورفید نیو بهار پایا به عنوان محافظت کننده در برابر مسمومیت های کبدی، هپاتیت حاد و سیروز کبدی عمل می نماید. هر کپسول حاوی 300 میلی گرم عصاره خشک میوه گیاه خار مریم (معادل 113 میلی گرم سلیمارین) است.

ویژگی های کپسول لیورفید نیو بهار پایا

  • سم زدایی و پاکسازی کبد
  • کمک به رفع التهابات مزمن کبد
  • محافظت از کبد در برابر عوامل بیماریزا

نحوه استفاده کپسول لیورفید نیو بهار پایا

دستور مصرف دارو را پزشک نعیین می کند ولی اگر پزشک مقدار مصرف را مشخص نکرد شما از دستور مصرف زیر استفاده نمایید.
یک کپسول در روز میل گردد.

مزایای مصرف کپسول لیورفید نیو بهار پایا

انسان موجودی است که با توجه به ماهیت و طبیعتی که دارد نیازمند فعالیت های فیزیکی و رفتارهای تغذیه ای مناسب می باشد و باید از مصرف مواد غذایی مضر پرهیز کند ، افزایش مصرف غذاهای چرب و آماده و سرشار از کالری ، و عدم فعالیت مناسب با گسترش زندگی ماشینی ، بیماری ‌های مختلفی به همراه آورده است . درگیری کبدی ، از جمله مضرات مصرف مواد غذایی نامناسب می ‌باشد .

در سال‌های اخیر به دلیل سبک زندگی صنعتی و مصرف بالای فست فود‌ها ، بیماری کبد چرب بسیار زیاد رایج شده است و تقریبا از هر ۳ تا ۴ نفر یک فرد مبتلا به کبد چرب است که از این افراد ۱۵ % در یک دوره ۱۰ ساله ممکن است کبد خود را از دست بدهند . کبد چرب از بیماری ‌های است که بدون اینکه علایمی داشته باشد به صورت خزنده پیشرفت می‌ کند و در جوامع شهری با سبک زندگی صنعتی ، سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد . از این رو کبد چرب در واقع قاتل خاموش جوامع امروزی است .

کبد چرب در مراحل ابتدایی به بدن آسیب نمی رساند اما تراکم بیش از حد بافت های چربی ، می تواند باعث التهاب و زخم شود که آسیب شدیدی به کبد وارد می کند .

یکی از مهمترین گیاهان دارویی معروف به درمان اختلالات کبدی محسوب می شود. میوه این گیاه دارای ترکیبات فلاونو لینگان است که به عنوان سیلیمارین شناخته شده است. .از میان ترکیبات اصلی سیلیمارین ، سیلیبین و سیلیکریستین اثرات سودمندی را در درمان حفاظتی و حمایتی اختلالات هپاتیت ، سیروز ، یرقان، کبد چرب و مسمومیت های کبدی نشان داده اند.

سیلیمارین یک ترکیب سم زدا و محافظت کننده کبد است که اثرات محافظت کنندگی کبدی خود را با مکانیسم های مختلفی از جمله اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی ،ضد فیبروژنز و تاثیر بر روی مسیر های متابولیک داخل کبدی اعمال می کند. سیلیمارین با پراکسیداسیون چربی غشاهای سلولی تداخل کرده، نفوذپذیری غشاهای سلولی را تحت تاثیر قرار می دهد و با ممانعت از اتصال سموم به رسپتورهای سلولهای کبدی، این سلولها را نسبت به سموم کبدی غیر قابل نفوذ می نماید .

سیلیمارین همچنین تشکیل لوکوترین ها را مهار می سازد و فعالیت آنزیم RNA پلی مراز را در هسته سلولی افزایش داده موجب تحریک سنتز پروتئین های ریبوزومال می شود که این عمل به نوبه خود قدرت نوسازی سلولی کبدی را افزایش می دهد . سیلیمارین در درمان هپاتیت حاد و مزمن ویروسی هر دو موثر است و باعث کاهش تولید تری گلیسیرید در کبد می شود. خار مریم از آسیب دیدگی کبد در اثر مواد شیمیایی خطرناک و الکل جلوگیری می کند.

کپسول لیورفید نیو بهار پایا

توصیه و هشدار در رابطه با کپسول لیورفید

در خانم های باردار و دوره شیردهی و در کودکان زیر 12 سال مصرف نگردد.

در افرادی که نسبت به گیاه و یا مواد تشکیل دهنده کپسول این دارو حساسیت دارند با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف شود زیرا ممکن است ایجاد دردهای شکمی، حالت تهوع، اسهال و ضعف نماید.

تداخلات دارویی کپسول لیورفید

سیلیمارین با یوهمبین و Phentolamine و فنوتیازینها تداخل اثر داشته بهتر است همزمان با هم مصرف نگردد.

شرایط نگهداری کپسول لیورفید

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

فواید باورنکردنی قرص سینارکول دینه برای سلامتی

کپسول لیورسیل (liversil) درمان بیماریهای التهابی کبد و کبد چرب

همه چیز در مورد قرص لیورکر هلث اید(LIVERCARE)موارد مصرف و عوارض

separator line

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا