دسته‌بندی نشده

Google AdWords چیست ؟ همه چیز در مورد تبلیغات گوگل

با توجه به رشد اینترنت و افزایش تعداد سایت ها برای کسب و کار و مشاغل ، تبلیغات گوگل امروزه طرفداران زیادیی پیدا کرده است. تقریبا تمامی مشاغل خواهان راه اندازی و طراحی سایت برای کسب و کارهای خود هستند .

با توجه به این حجم از درخواست های تبلیغاتی، موتور های جستجو به عنوان یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات تبلیغات اینترنتی فعالیت گسترده ای را آغاز کرده اند. یکی از این شرکت های فعال شرکت گوگل می باشد که با سرویس گوگل ادز و با اتکا به پشتوانه قوی موتور جستجوی خود توانسته سهم عمده ای از بازار را تصاحب کند.

در هر ثانیه بیش از 2.3 میلیون جستجو در گوگل انجام می شود . اکثر صفحات نشان دهنده نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل می شوند. تبلیغات در گوگل یک راه موثر برای جذب ترافیک بر اساس کلیدواژه های سایت ها است و به صورت هدفمند برای جذب مخاطب برای سایت شما انجام می شود.

Google AdWords چیست ؟

Google AdWords یکی از مهمترین سرویس های تبلیغات گوگل است. البته امروزه و تقریبا از یک سال پیش این سرویس با نام Google Ads در دنیا شناخته می شود .

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات اینترنتی در بستر وب است . در این پلتفرم کاربران با خرید رتبه ها و کلید واژه های تبلیغاتی سایت های خود را در صدر جستجو به کاربران نشان می دهند .

صاحبان سایت ها به عنوان تبلیغ دهنده این رتبه ها را از گوگل خریداری می نمایند.در گوگل ادز بر اساس مقدار پولی که هزینه می کنند کلمات کلیدی خود را به گوگل معرفی کرده و سایت های آنها به عنوان تبلیغات در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود

منظور از خرید این است که در یک مزایده رقابتی بهترین جایگاه تبلیغ را برای کلیدواژه مد نظر خود به بالاترین قیمت خریداری می کنند .

در حال حاضر گوگل ادز به عنوان یکی از بزرگترین منبع درآمد های گوگل است . تمامی فرآیندهای تبلیغ در این بخش از گوگل به صورت تجاری بوده و هیچ بخش رایگانی در گوگل ادز وجود ندارد. در سال 2017 درآمد گوگل از تبلیغات در صفحه اول گوگل بیش از 95.4 میلیارد دلار برآورد شده است .

Google AdWords چیست ؟ همه چیز در مورد تبلیغات گوگل

آشنایی با اصطلاحات مهم در گوگل ادز :

CPC چیست ؟

CPC که مخفف cost per click است در واقع فرمول محاسبه تبلیغات در گوگل است. عملکرد آن به این صورت است که اگر کاربر بر روی تبلیغ کلیک کند یک هزینه تبلیغاتی برای تبلیغ کننده لحاظ می شود. یعنی فرد تبلیغ کننده باید به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغش انجام میشود هزینه ای را پرداخت کند.

در این جا مقدار مبلغی که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ باید پرداخت کنید مشخص می شود. این فرمول قیمت دقیق هر کلیک برای تبلیغات را مشخص می کند.

SERP به چه معناست ؟

تبلیغات در صفحه اول گوگل موسوم به SERP که مخفف search engine results page نشان داده خواهد شد. گوگل ادز خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه میدهد .

PPC چیست ؟

مدل PPC یک مدل پرداخت به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات می باشد . به این صورت که به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما در صفحات اول موتور جستجوی گوگل انجام شده شما باید یک هزینه مشخص را به گوگل ادز بپردازید .

CPA چیست ؟

مدل CPA که یک نوع مدل پرداخت در کمپین تبلیغات گوگل است و بر اساس استراتژی کمپین تبلیغاتی شما برای تبدیل هزینه به هدف می باشد. در این سرویس شما در کمپین خود یک هدف را قرار میدهید و تا رسیدن به آن هدف هزینه پرداخت می کنید . بعضی از هدف ها ممکن است گران تر باشند و بعضی ارزان تر خواهند بود .

CTR چیست ؟

CTR نشان دهنده درصد افرادی است که بر روی تبلیغ شما کلیک کرده اند و به صفحه شما هدایت شده اند. فرمول محاسبه به این صورت است که شما تعداد کل کلیک های انجام شده بر روی تبلیغات را باید به تعداد کل نمایش صفحات تان ( impression هایتان) تقسیم کنید .

Clicks ÷ impressions = CTR بنابراین اگر 5 کلیک و 100 نمایش داشته باشید، CTR شما 5٪ محاسبه می شود.

Google AdWords چیست ؟ همه چیز در مورد تبلیغات گوگل

نحوه تبلیغات در Google ads

شما در تبلیغات گوگل ادز می توانید به صورت محلی و ، کشوری و حتی بین المللی تبلیغات خود را ارائه دهید . هر تبلیغات در صفحه اول گوگل می تواند شامل سه عنوان با حداکثر 30 کاراکتر باشد. هر عنوان شامل 2 توصیف است که می تواند حداکثر شامل 90 کاراکتر باشد و 2 آدرس سایت را با دامنه حداکثر 15 کاراکتری شامل می شود .

شرکت در مزایده گوگل و خرید رتبه ها در Google AdWords

برای اینکه بتوانید در فروش رتبه های گوگل و مزایده google AdWords برنده شوید باید کلید واژه های خود را به صورت خیلی خاص انتخاب کنید. هرچه کلیدواژه های شما خاص تر باشد هزینه بیشتری نیز باید برای برنده شدن در این مزایده پرداخت کنید چرا که رقیبان شما نیز مانند شما برای فروش بهتر و درآمد بیشتر به سراغ گوگل می روند .

عوامل زیر در کسب امتیاز و برنده شده در مزایده تبلیغات گوگل تاثیر گذار است :

  • ارتباط آگهی شما با موضوع جستجو.
  • مرتبط بودن کلید واژه معرفی شده از سمت شما با کلید واژه جستجو شده از سمت کاربر.
  • ارتباط متناسب آگهی شما به صفحه ای که به آن لینک شده است.
  • نرخ تبدیل کلیک CTR و میزان استقبال مردم ازکلید واژه بر اساس مستندات بایگانی شده در دیتابیس های گوگل.
  • تاریخچه عملکرد حساب گوگل ادز شما ( هرچه فعال تر باشید خوش حساب تر خواهید بود و گوگل به شما توجه بیشتری خواهد کرد)

اگر بتوانید در مزایده گوگل ادز امتیاز لازم را کسب کنید و برنده شوید گوگل برای شما امتیازات ویژه ای نیز در نظر میگیرد :

  • هزینه CPC شما به صورت ویژه ای کاهش خواهد یافت .
  • تبلیغات شما در رتبه های بهتر و موقعیت های بهتر در SERP نشان داده خواهد شد .

در حالت کلی تبلیغ در گوگل بهترین راه برای افزایش بازدید کننده برای سایت شما می باشد.اما باید در نظر داشته باشید که تبلیغ در گوگل و گرفتن بهترین نتیجه در گوگل ادز کار آسانی نیست.

تبلیغات و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در گوگل ادز نیاز به دانش و تجربه بالایی دارد و اگر بدون دانش کافی و به تنهایی دست به تبلیغ در گوگل بزنید ممکن است نه تنها نتیجه مطلوب خود را کسب نکنید بلکه سرمایه تبلیغاتی خود را نیز به هدر ندهید .


برای کسب اطلاعات بیشتر با عرش هاست تماس بگیرید

02166979039-09124399978 احمدزاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا