دسته‌بندی نشده

۹ ماده غذایی مفید برای ریه

حفظ ریه های سالم ضروری است تا علائم ناشی از بیماری های تنفسی را از بین ببرد. با توجه به حضور عناصر سمی و آلودگی در محیط زیست، حفظ یک شیوه زندگی سالم می تواند از به بروز اختلالات ریه جلوگیری کند.

به همین دلیل است که کارشناسان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند غذاهایی مصرف کنید که ریه های شما را سالم نگه دارند. در همین حال، آنها نیز علیه مواد غذایی که به ریه ها آسیب می زنند هشدار دادند.

با توجه به این موارد ذکر شده در زیر یک لیست جامع از غذاهایی است که برای حفظ ریه های سالم ضروری است را به شما اعلام می کنیم .

این غذاها شامل هویج، سیب، خزنده، دانه های کتان، قهوه، سیر، آووکادو، عسل، زردچوبه و انواع توت ها می باشد.

divider

مواد غذایی مفید برای ترمیم ریه


1. هویج :

هویج نه تنها برای چشم شما مقوی هستند، بلکه بتا کاروتن موجود در سبزی نیز برای سلامتی ریه ها مفید است. بتا کاروتن به ویتامین A تبدیل می شود که به جلوگیری از بیماری های مختلف تنفسی مانند آسم کمک می کند. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه بر مصرف هویج تازه تاكید می كنند.

2. سیب :

بر اساس مطالعات اخیر ، خوردن سیب به طور مرتب می تواند خطر آسم را تا 32٪ کاهش دهد. اگر روزانه آن را مصرف نکنید، علائم آسم بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، ترکیبات موجود در سیب مانند فلاونوئیدها و خلین می توانند به طور موثر مسیرهای هوایی را بدون هیچ گونه مشکلی باز کنند.

3. طالبی و گرمک :

رادیکال های آزاد می توانند به ریه ها آسیب برسانند و از بیماری هایی مانند بیماری سرطان ریه جلوگیری کنند. این میوه جادویی است زیرا با ویتامین سرشار از ویتامین c است، که دارای توان بالقوه برای مبارزه با رادیکال های آزاد کننده تهدید کننده حیات می باشد.

اگر سابقه آسم یا سایر مشکلات تنفسی دارید، توصیه می شود شروع به مصرف طالبی کنید. گفته می شود مصرف غذاهای حاوی ویتامین C مانند پرتقال، لیمو و غیره تاثیر مثبتی بر روی ریه های شما دارد.

4. دانه کتان :

غذاهای غنی شده با اسیدهای چرب امگا 3 و منیزیم برای حفظ ریه قوی ضروری است. دانه های کتان می توانند منبع خوبی برای مصرف این ترکیبات قدرتمند باشند. به غیر از دانه های کتان، شما می توانید ماهی های قزل آلا و چرب را به منظور جلوگیری از علائمی که به آسم کمک می کنند، مصرف کنید.

5. قهوه :

حقیقتا تعجب آور است که که نوشیدن قهوه می تواندباعث جلوگیری از مشکلات تنفسی شود. مصرف منظم قهوه از التهاب، عفونت و حتی علائم آسم جلوگیری می کند. با این حال، شواهدی در دسترس نیست که مصرف بیش از یک فنجان باعث کاهش معنی داری بر سلامت تنفسی شما شود.

6. سیر :

متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای جلوگیری از مشکلات ریه ها به علت خواص ضد التهابی سیر استفاده کنید. این مانع از التهاب های مختلفی در بدن می شود که ممکن است ریه های شما را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین سیر در رژیم غذایی بیماران مبتلا به آسم وجود دارد، زیرا تأثیر مثبتی بر وضعیت آنها دارد. با این حال بهتر است قبل از انتخاب داروهای خود، با پزشک خود مشورت کنید.

7. آواکادو :

آووکادو یکی از مهمترین مواد غذایی است که به طور قابل توجهی باعث بهبود سلامت تنفسی شما می شود. این آنتی اکسیدان معروف به گلوتاتیون است که مسئول مبارزه با رادیکال های آزاد است زیرا می توانند به سلول های ضروری بدن شما آسیب برسانند.

سلول های آسیب دیده منجر به مشکلات سلامتی مختلفی می شوند و می توانند به ریه ها آسیب برسانند. بنابراین، حداقل یک آووکادو را در روزانه در رژیم غذایی خود قرار دهید و خواص آن را ببینید.

8. زردچوبه :

زردچوبه دارای خواص ادویه با خواص ضد التهابی که از ریه های شما در مقابل التهاب های مختلفی که توسط مواد سمی ایجاد می شود محافظت میکند. بنابراین، فراموش نکنید که آن را به وعده های غذایی خود اضافه کنید و بیشتر از آن استفاده کنید.

9. توت ها :

توت ها، بویژه آنهایی که تیره هستند، شاید دارای طعم خاص نباشند، اما با خواص سالم و ترکیبات متعدد آنها بسته بندی می شوند. آنتی اکسیدان ها یکی از آنها هستند و مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با سلول های سرطانی ضروری است.

به جز این، مزایای جزئی خواص مصرف انواع توت ها این است که آنها با عفونت مبارزه می کنند. شما هم اکنون می توانید یکی دیگر از گزینه های سالم خود را به سالاد میوه خود اضافه کنید.

همچنین بخوانید:

غذاهای مضر برای ریه

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا