دسته‌بندی نشده

۹ درمان خانگی برای تارهای صوتی متورم

درمان های خانگی تارهای صوتی متورم

ضعف موقتی صدا یا آنچه ما معمولا آن را گرفتگی صدا می نامیم عمدتا ناشی از التهاب و یا تورم حنجره است. هنگامی که تورم حنجره ناشی از عفونت است، این وضعیت به عنوان “لارنژیت” یا التهاب حنجره نامیده می شود.در موارد شدید لارنژیت یا تورم حنجره می تواند از عبور هوا که موجب ارتعاش تارهای صوتی و تولید صدا می شود، جلوگیری کند. این وضعیت می تواند کوتاه مدت (حاد) باشد یا بلند مدت (مزمن) باشد. اگر تارهای صوتی گلویتان به طور مداوم متورم می شوند، بهتر است که به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید تا دلیل اصلی و نامعلوم آن را بدانید. اگر شما خواننده، سخنران یا معلم هستید یا از صدای خود در محل کار بسیار استفاده می کنید، احتمال قوی وجود دارد که تارهای صوتی شما گرهک هایی را تشکیل داده اند یا ضخیم تر شده اند.

اگر این وضعیت موقتی باشد، منطقی ترین درمان استراحت است. گرفتگی صدا و همچنین دیسفونیا (اختلال صوت) نیز می تواند در اثر عفونت تنفسی، استرس یا سیگار کشیدن بیش از حد بروز کند. برای تسکین درد تارهای صوتی متورم و آسیب دیده و بازگرداندن صوت زیبایتان می توانید درمان های خانگی موثری را امتحان کنید.

درمان های خانگی تارهای صوتی متورم

1- رطوبت و دستگاه رطوبت ساز

برای حفظ رطوبت گلویتان در هنگام خواب، از رطوبت‌ساز استفاده کنید. خشکی گلو باعث خارش گلو می شود و تارهای صوتی را تحریک می کند. در زمان خشکی هوا گرفتگی صدا بیشتر می شود. اما با هیدراته ماندن و استفاده از دستگاه رطوبت ساز رطوبت بدن تامین می شود. با تامین رطوبت کافی ، خشکی و خارش گلو درمان می شود. با استفاده از یک دستگاه مرطوب کننده می توانید هوایی که تنفس می کنید را مرطوب سازید.

2- استنشاق بخار

این روش دیگری برای تامین رطوبت دستگاه تنفسی است. با قرار دادن یک ظرف یا کتری پر از آب روی بخاری یا اجاق گاز می توان بخار آن را استنشاق کرد و یا با گذراندن مدتی زیر دوش داغ می توان بخار آب گرم را استنشاق کرد. استنشاق بخار تحریک و خارش گلو را کاهش می دهد.

3- شیر گرم با پودر زردچوبه

برای تسکین درد گلو و گرفتگی صدا، یک لیوان شیر گرم همراه با یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه بخورید. برای بهتر شدن طعم آن، مقداری شکر اضافه کنید.

4- ترکیب عسل و آب لیمو

این یکی از محبوب ترین درمان های خانگی است که توسط نسل قدیم به این نسل منتقل شده است. برای درمان گرفتگی صدا و کاهش تحریک تارهای صوتی، یک قاشق سوپ خوری عسل و مقداری آب لیمو را در یک فنجان آب ولرم حل کنید و چند بار در روز از این محلول بنوشید. می توانید مقداری دارچین یا هل به آن اضافه کنید.

5- اجتناب از نوشیدنی های بسیار گرم و سرد

مایعات سرد می تواند باعث انقباض عضلات صوتی می شود و می تواند مشکلات زیادی برای حنجره ایجاد کند. از سوی دیگر، نوشیدن مایعات گرم باعث التهاب می شود. از این رو بهتر است مایعات ولرم یا مایعاتی منطبق با درجه حرارت اتاق میل کنید.

6- استراحت صدا

از فریاد زدن یا بلند صحبت کردن، صحبت بدون وقفه اجتناب کنید. این موارد همه برای حنجره استرس زا هستند. حتی زمزمه کردن برای گلو خوب نیست. فقط با حالت طبیعی و آرام صحبت کنید. بهترین راه این است که حداقل برای مدتی کمتر حرف بزنید.

7- ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان خاصیت ضد التهابی طبیعی دارد که گلو را تسکین می دهد. ریشه شیرین بیان یا پودر آن را در ظرفی بجوشانید و سپس اجازه دهید حدود 20 دقیقه در حال جوش باشد. سپس این دمنوش خانگی را شیرین کنید و از صافی بگذرانید. این درمان خانگی برای رفع گرفتگی صدا، خستگی و سرفه بسیار موثر و مفید است.

8- تعدیل سازی صدا

استفاده بیش از حد از صدا علت اصلی تحریک تارهای صوتی است که منجر به لارنژیت(التهاب حنجره)می شود. از فریاد و جیغ کشیدن در رویدادهای ورزشی و یا برخی از جشن های هیجان انگیز اجتناب کنید.

9- اجتناب از مصرف الکل و سیگار

سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های الکلی تارهای صوتی را دهیدراته و تحریک می کنند و باعث خشکی گلو می شوند و همچنین باعث دیسفونیا (اختلال صوت) شده و شما را مستعد لارنژیت (التهاب حنجره ) می کنند.

تهیه و ترجمه مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید:

درمان تارهای صوتی آسیب دیده و تقویت تارهای صوتی گلو

طب سنتی گرفتگی صدا،داروهای گیاهی برای گرفتگی صدای ما چه …

علت سوزش گلو و بینی و درمان گلو درد چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا